Jag tänkte presentera mitt projekt och framtidsplaner för det. Målet är att bygga en riktig kapabel Drift/Time Attack bil. Har kommit en god bit men finns mycket kavar att utveckla. Bilen som bygget baseras på är en Nissan 200sx s14 uttagen 1996.
Bilen improterades ifrån Tyskland, och jag är första brukaren i sverige. Men som med dom flesta importare så var den skruvad, Motorn rasade efter 100mil så de blev starten på detta äventyr. Detta var 2007, så fick börja med att bygga ny bottendel, med värre grejor i. Fick tag i en botten del ifrån en S15 med nya smidda kolvar och stakar i. Uppgraderade med större oljetråg,Turbo, Fmic och avgassystem. Sen vart den chippad , Samma setup kör jag idag med, föredrar pålitlighet före extrem effekt. Fick även upp ögonen för Driftning med och fastnade för de.
Vintern 2009 byggdes utsidan om till s14a utsennede och omlack i Audi vit. Sen kördes det på så många eveenmang som möjligt och även uppvisning på Bilsport Action meet. Detta år var riktigt skoj men man önskade lit mer inställnings möjligheter i chassit. Så till 2010 ska chassit få en riktig uppgtadering.
Tack vare min sponsor BAD ASS PARTS så kommer mycket att ske dom komande sässogen.
Planer för 2010
Nytt utseende
Apex 6 punkts skurvbur, även till salu om nån vill ha till sin gatbil.
Aluminium kylare med dubbla elfläktar
Oljekylning med filterflytt
Driftworks Four arm kitt
Driftworks lower arms
Solida subframe bussningar
Solid bakre diff bussning
Sen blir de lite smärre uppgraderingar i övrigt. Som kommer prenseteras längre fram.
Om du behöver nånting till en bil så kontakta BAD ASS PARTS. Superb service .
Bilen byggs för att användas på gata/bana.
Man ska kunna nöta varv på Mantorp Park eller lite street drfitning på kvällen, utan att behöva tänka på annat än att ha riktigt skoj bakom ratten.