3602
Sök

Turbo-liknande snurra vid luftfilter?

502 Inlägg
26 februari 2010
har för mig att det va på sävarturbo det diskuterades om att bygga en elektrisk snurra, men då med en typ 100ggr starkare elmotor än de där grejerna och batterier som driver den och laddas upp när den inte jobbar, så man inte drar effekten direkt från generatorn..

Då skulle det kunna funka men en plastgrej från ebay har inte en chans i helvete att blåsa så mycket luft att det gör någon som helst skillnad

3 650 Inlägg
26 februari 2010
att inte folk köper såna "elturbos" för 300kr istället för att trimma tiotusentals kronor tongue

BaM BaM
232 Inlägg
26 februari 2010
http://www.vintagebus.com/howto/e-ram/

Vad man kan läsa i testet är att det ger nästan ingen ökning i hk alls, typ 2-3hk på sin höjd.
som tidigare sa så tjänar man nog lika mycket eller mer på en riktig servic.

mvh

Inget vara för evigt.

270 Inlägg
26 februari 2010
Eftersom folk är så himla lättlurade så kommer sådana där skräpgrejer alltid att finnas på eBay.Dessa säljare borde tamigfan bli avstängda och anmälda.

716 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
Jaja, visst. Kan bygga om den till vattenslunga eller nått om den verkligen suger :p

Service är gjort, och motorn går jätte fint å piggt, men de lilla extra e alldrig fel :p De e trots allt en felicia...

300kr dör inte en människa av, vad man inte vet får man själv utforska. Testar den och funkar de inte så bygger jag om den till nått litet å coolt :p

3 650 Inlägg
26 februari 2010
tryck i en hårfön ist tongue

716 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
Inte lika kraftig enligt filmer på youtube, plus att hårfön e varma :p

7 277 Inlägg
26 februari 2010
Då kan du likagärna dra en slang in i kupén så kan du sitta och blåsa eller fisa i den.
GARANTERAT billigare och du förlorar inte lika mycket effekt.

Jag LOVAR dig att det enda den där kan göra är att sänka bilens effekt.
Du kan få mitt kontonr och ge mig 300kr istället så behåller du åtminstonde din effekt men har gjort av med lite pengar.

BaM BaM
232 Inlägg
26 februari 2010
Krist skrev:
Jaja, visst. Kan bygga om den till vattenslunga eller nått om den verkligen suger :p

Service är gjort, och motorn går jätte fint å piggt, men de lilla extra e alldrig fel :p De e trots allt en felicia...

300kr dör inte en människa av, vad man inte vet får man själv utforska. Testar den och funkar de inte så bygger jag om den till nått litet å coolt :p

sant som du säger att det e inte mycket pengar det handlar om.
skriv gärna en liten recention om hur den funkar när du får den smile

Inget vara för evigt.

716 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
Den skeppades idag. Så jag borde ha den om 5-10 dar. Ska testa den massor, så får vi se. Jag tror mot alla odds att bilen faktiskt kommer gå lite bättre än orginal tongue

Väntar ivrigt! Återkommer efter testerna!

R-Berg
392 Inlägg
27 februari 2010
Mer luft i alla ära, men mer luft kräver mer bränsle för att ge vinst sen bör ju bilen kunna andas bra där efter, det vill säga ett annat avgas.

270 Inlägg
27 februari 2010
Såhär såg det ut i luftburken på min Cressida.Toyota original.wink
http://www.polkatulk.se/RX80/fuelsaver.JPG

716 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Så, nu har jag testat den. Första intryck "haha fan va tuff hoppas de funkar" efter montering och provkörning märkte ingen skillnad. Lilla felician va samma felicia som innan.

Bara för känslans och ljudets skull så åkte ett öppet filter på istället. Dendär maskinen sög in massor me luft, men tyvärr inte så att man märkte någon skillnad i kraften. Men nått går de att använda snurran till, tex på sommaren när de e riktigt varmt kan den få kyla ner mig tongue

Värdelösa saker.

Mvh, Krist.

Forummoderator
9 299 Inlägg
9 mars 2010
http://kazikox.blogas.lt/beta/files/2009/05/yet_another_picard_facepalm.jpg

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

295 Inlägg
9 mars 2010
hahaa Klockrent komentasbild tongue hahaa SUCK! hahahaa

564 Inlägg
9 mars 2010
Med tanke på att en normalstor bilmotor suger i sig väldigt stora luftmängder, säkert över 1500L/min på vid höga varv, så kan omöjligt en liten 12-voltsfläkt göra något annat än att bromsa luftflödet så effekten istället sjunker.

Jag såg en formel förut hur man räknar ut hur mycket luft en motor slukar i sig, någon som har den, eller är duktigare än mig på matte?

Roligt iaf att du testade, synd bara att du genom att köpa fläkten stöder blufföretagen. sad

1 067 Inlägg
9 mars 2010
Ännu en ny medlem till D'uh! Klubben smile

Köp dig en såndär skoda med v5 eller vad den heter.   De rör på sig.

2 751 Inlägg
9 mars 2010
Fan va ni klagar. Det är ju kul att någon testar sådana värdelösa saker.

Who Djaa bless no man curse

716 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
groze skrev:
Med tanke på att en normalstor bilmotor suger i sig väldigt stora luftmängder, säkert över 1500L/min på vid höga varv, så kan omöjligt en liten 12-voltsfläkt göra något annat än att bromsa luftflödet så effekten istället sjunker.

Jag såg en formel förut hur man räknar ut hur mycket luft en motor slukar i sig, någon som har den, eller är duktigare än mig på matte?

Roligt iaf att du testade, synd bara att du genom att köpa fläkten stöder blufföretagen. sad

Faktist, så suger den in massor med luft, satte ett kartongrör där fläkten blåser och en cola burk, den flög rätt så långt me en ganska kraftig fart. Stark e den så den levererar bra me luft tror jag. Men inte så man kan kalla det för "el-turbo" eller "trim"... Men 300kr är ju inget att gråta över tongue

Mvh, Krist.

Sök