3152
Sök

Turbo-liknande snurra vid luftfilter?

716 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Såg för ett tag sedan att de såldes någonstans en liten snurra man lägger mellan luftfiltret och lmm som ska suga in massor av luft till motorn ock ska öka hk, typ elektronisk turbo...

Tjejen köpte en liten felicia och ja tycker inte den går något bra, en sådann är att prova.

Men ja hittar inga!! Någon som vet?! Help me plx!

mvh krist

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
716 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Den lilla skiten på 75hk ska få mer effekt haha, någon som vet var ja kan få tag på någon?

2 174 Inlägg
24 februari 2010
Krist skrev:
Såg för ett tag sedan att de såldes någonstans en liten snurra man lägger mellan luftfiltret och lmm som ska suga in massor av luft till motorn ock ska öka hk, typ elektronisk turbo...

Tjejen köpte en liten felicia och ja tycker inte den går något bra, en sådann är att prova.

Men ja hittar inga!! Någon som vet?! Help me plx!

mvh krist

dom har slutat sälja dom typ överallt för det är bluff, har jobbat på ett företag som sålde dom...och det är inget att rekomendera.

744 Inlägg
24 februari 2010
låna ut din s40 till henne ? wink

annars kasta i någon annan rolig motor big_smile

716 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
hewra skrev:
låna ut din s40 till henne ? wink

annars kasta i någon annan rolig motor big_smile

Haha låna ut? du e rolig, första gången hon låna den fick hon punka. Andra gången kapades höger fram fjäder i mitten. 3:e å sista gången va för ja stuka foten och då hände inget big_smile.

Ny motor i bilen? nee, den e rätt fräsch, 99'a 9tusen mil :p

@hangman
Så de ger ingen effekt alls? Den trycker ju mer luft i motorn så de borde väl öka litegrann?

En gång till nu
760 Inlägg
24 februari 2010
om dom nu har slutat är de väl inte värt att nämna, men iaf så minns ja att dalhems sålde för några årsedan. inte sett dom sens dess. kanske förklarar det hela tongue.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

716 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Hittat på ebay :o Dom ligger på runt 300kr i snitt, de e 300kr man inte kommer sakna :p Men frågan är om de kommer öka effekten något märkvärdigt på 75hk?

744 Inlägg
24 februari 2010
tror inte de kommer att åka något alls, du får ju bara in mer luft i cylindrarna om det nu funkar, måste väl ha mer soppa åxå, låna ut din turbo i völvon åt henne, annars far in på bolaget och köp en karta öl på så vis blir alla glada wink

3 354 Inlägg
24 februari 2010
bara undrar, är den eldriven? elr är det bara nån impeller i en ring?
Senast redigerat av Seth (24 februari 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Herr
1 722 Inlägg
24 februari 2010
Det där va fake, inget o ha, söök så hittar ni mer info om det! smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

719 Inlägg
24 februari 2010
Det är bara skit, köp en cdskiva med ljud från en sportbil istället. Det ger nog mer effekt

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
24 februari 2010
Jag har hört om ett experiment som gjorts med 3st datafläktar i insugskanalen. Med idealiska förhållanden lyckdes dom bromsa ur knappt en HK mer än utan fläktarna. Men jämför det med ett test BILSPORT gjorde när dom trimmade en golf. Då lyckades dom få ur ca 9 HK bara genom att fimpa luftburken. Så elturbo är nog ingen hit.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Fetast i stan !!
991 Inlägg
25 februari 2010
har faktiskt provat en sådan som du eftersöker och jag kan meddela att det funkar...........INTE !   tongue

jag trodde oxå det skulle ge mera effekt men det blev absolut ingen skillnad . 
Iofs så jag var jag lite yngre och lite dummare då men men ....

// Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

347 Inlägg
25 februari 2010
Jag tror snarare att det blir tvärtom. Det är ganska bra tryck i en sugmotor och den drar i sig mycket luft och en sådan grunka skulle nog bara hindra den ifrån att få i sig all luft den behöver.

295 Inlägg
25 februari 2010
säger väl sig själv.. sätter du nått ivägen för införseln av luften så kan du ju inte Öka efekten.. o framförallt INTE när den är självstyrd av motorn insug som får den o rotera!! nee du.. skaffa Öppet filter så kanske kanske du får ut 1 hk till om du äns mäker nån skillnad..

716 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
Nu har jag beställt en snurra :p

http://global.ebay.com/Electric_Superch … 94032/item

Tyckte svaren från er va lite luddiga, alla berättar vad dom hört men inte va dom själva har testat. Funkar de inte så gråter jag inte över 300kr...
Ja ska prova den så får jag återkomma :p (när den är hemma såklart)

Ja hoppas verkligen man märker lite skillnad, men jag tror faktiskt inte det :p

Mvh, Krist.

404 Inlägg
26 februari 2010
Hehe kul att prova iaf, på en så liten motor kan det ju iaf finnas en liten chans att den elektriska fläkten orkar producera laddtryck, iaf vid låga varv. Jag ser fram emot resultatet smile

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
26 februari 2010
Om du inte saknar 300kr kan du alltid göra en liten service av motor. Byt olja/filter, luftfilter, tändstift, kontrollera tändkablar - byt om det finns skador etc...
Med en riktig service blir det bättre. Och att läsa svaren i en tråd ger massor av svar, en person har testat och resten har granskat nätet och fysiska lagar - den där saken ger INGEN nytta. Tyvärr. Men den kan vara fin i bokhyllan? smile

Sök