2767
Sök

Hur mycket pallar trionic 7 kolvar och stakar? (saab 9-5)

11 Inlägg
16 juni 2010
#21
har som sagt beställt en sats me vatten och oljerör så man kan ha 15t så turbon e ja inte heller orolig för o de du sa om steg 2 i aero aut e ju lite skillnad, inte likadana lådor på 2,0/2,3 o aero...iaf inte samma art.nr på dom i saab epc...men ja har ju den nya 5 växlade me paddlar på ratten...men de e nog ingen fara om man inte kör som e idiot o kanske byter v-låds oljan var 3000:e mil ist för 6000 som intervallen e org.


206 Inlägg
16 juni 2010
#22
Ok.. Jag tror iaf att det är likadana lådor.

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
16 juni 2010
#23
ja runt 300Hk går nog gränsen, absolut max 320Hk har jag hört men då kan man inte räkna med några 30 000 mil inte... Stakarna har jag aldrig hört nåt om vad deras gräns skulle vara.

Men visst fan spelar det roll hur bra mappad en bil är väl, för kolvarnas hållbarhet då alltså eller har jag helt fel?

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

206 Inlägg
16 juni 2010
#24
HadesInFlames skrev:
ja runt 300Hk går nog gränsen, absolut max 320Hk har jag hört men då kan man inte räkna med några 30 000 mil inte... Stakarna har jag aldrig hört nåt om vad deras gräns skulle vara.

Men visst fan spelar det roll hur bra mappad en bil är väl, för kolvarnas hållbarhet då alltså eller har jag helt fel?

Det låter som att du har helt rätt. Christof är ju ett exempel på att val av leverantör kan ha STOR betydelse, t.o.m ett steg 1, Hirsch tar ju ut 305hk o 420nm med original kolvar

Sen behöver ju inte ett kolvhaveri på en trimmad bil bero på trimmet. Misständnigar av olika orsaker, tex felaktig DI-kassett blir kanske svårt att beskylla ENBART trimmet för.


Sök