Har läst igenom de förslag, åsikter och synpunkter ni andra har haft nu. hade dock hoppats att fler skulle säga sin hjärtemening när det gäller tävlingen men det kanske bara bevisar ytterligare hur dåligt intresset egentligen är?
Det jag har strävat efter under de här två åren är att vi som gillar att fotografera ska få en samlingspunkt där vi gemensamt skulle kunna föra diskussioner kring varandras bilder, komma med ris och ros och då ha en rolig tävling - allt för att underhålla och hjälpa varandra att utveklas framåt. Dessvärre har det aldrig riktigt kommit igång mer än att folk skickat in något bidrag, röstat och sagt grattis. Stort cred till er som faktiskt har försökt skapa diskussionsunderlag genom att berätta mer om er bilder, kommentera andras och kommit med synpunkter på denna tävling!
Så de punkter ni andra har tagit upp nu och som vi måste gå igenom och säga vårt på OM det ska bli ett tredje år:
Krav:Som jag förstått det tror folk att vissa inte vågar ställa upp för att andra är så duktiga? Poängen handlar inte om hur duktig man är - utan att utveklas! Hur kommer vi runt detta?
Förslag på två klasser har tagits upp, dock är jag tveksam till detta. Med ett dåligt deltagande i en tävling, vad säger att det blir högre i två? Skapar dessutom mer jobb för mig, vilket jag inte orkar med om intresset skulle visa sig vara lika lågt som nu.
Vad är det som gör att så många lägger upp bilder i t.ex tråden "Dagens bild"? Den tråden skapades sex månader efter denna och har snart lika många sidor och där är antalet bilder från olika personer högre än i själva tävlingen. Hur får vi dem att deltaga?
Teman:Att ha 10 olika teman som vi har nu kanske är för många då deltagarantalet sjunker drastiskt ju närmre vinter vi kommer. Ska vi satsa på att ha det mer inriktat mot sommaren istället och skala ner till 6-8 omgångar med start från april då flera mässor är?
Påminnelse:Behöver man skriva en påminnelse i tråden i slutet av varje månad? Att skicka ut en via PM till de som brukar deltaga blir mycket arbete att göra själv och frågan är hur det uppfattas.
Bidrag/länkande:Någon nämnde att folk kanske uppfattade det som krångligt att skicka bidraget som länk och därför skippade tävlingen? Kan det vara så illa trots att vi lever på 2000-talet?
Nå ut bättre:Att nå ut bättre med tävlingen är något som har diskuterats länge fram och tillbaka. Många som kommer in i tråden säger att de har missat den tidigare, men varför och hur får vi den att synas bättre? Att vi fick den klistrad var något jag trodde skulle höja antalet folk som visste om att tävlingen fanns men frågan har väckts på flera håll om det ger större respons om man släpper på klistret?
Samtidigt skulle vi självklart uppskatta att länkas från flera olika håll! Vet att Patrik (2002tii) har diskuterat det flitigt om man skulle ha chans att vara länkad från startsidan dock utan resultat tror jag. Patrik ska även ha cred för de gånger han har försökt sprida ryktet om tävlingen via sin blogg här på gorg.
Där uttalade sig araazz väldigt bra och på pricken exakt så som det är när han skrev:
"En kan inte göra allt, men alla kan göra något!" Vi måste alla hjälpas åt om vi vill att det här ska funka!
Priser:Priser kan vara en väldigt bra sporre! Frågan är bara hur vi får tag i någon som vill gå in med sådant? Kanske kan man tigga ett nyckelband eller liknande från Gorg kanske, jag vet inte?
Upp till bevis nu alla, hur vill ni ha det? Nu har jag gett er ett underlag att diskutera kring!
Glöm dessutom inte om att det faktiskt är en omgång kvar av tävlingen iår, temat denna gång är GLÄDJE och än så länge har ett enda bidrag ramlat in! Avsluta året och tävlingen på ett snygg sätt nu gott folk!