Hej!
Har en Caddy som jobbarbil och ska uppgradera ljudet lite, har en Kenwood 4x50 watt mosfet med lågnivåutgång på, samt originalhögtalarna.
Det sitter bara högtalare i dörrarna, borde vara 6.5-tums flervägs nånting. Men det finns tomma uttag i instrumentpanelen med plats för nånting som liknar 3 eller 4 tumshål.
Efter att ha läst här och googlat omkring så känner jag mig bara lite mer okunnig om vad som behövs.
Det jag vill uppnå är ett ljud som spelar högt och rent med någorlunda bra tryck i, lyssnar mest på hårdrock som Slayer och liknande.
Så mina frågor är lite ang. högtalarna och vad jag ska driva dem med. Ska jag helt enkelt bara ersätta de gamla med nya flervägs 6.5-tummare drivna av ett slutsteg, eller bör jag komplettera med någon form av bas?
Alternativt kitsystem, lite osäker på placering av diskanter dock, samt en bas till.
Eller nånting i dörrarna samt i instrumentbrädan, när det ändå finns uttag där. Känns dumt att lämna det utrymmet oanvänt, liksom.
Ytterligare en grej jag snubblat över i mitt sökande är 8-tums flervägshögtalare, kan det vara något att satsa på?
Huvudsaken är ett bra ljud och budgeten är väl svårt att säga egentligen, det är ju arbetsbilen så några större summor vill jag väl inte kasta ut, men en 3-5 tusen borde det väl gå att få till nåt bra för?
Ursäkta om det blev lite snurrigt, men jag vore grymt tacksam om jag kunde få något råd eller länkar som kan hjälpa mig.
Mvh