Hejsan!
Har haft det dåligt med uppdateringar men ska försöka göra en idag.. anledning är att jag har kommit med ett racing team som kör Radical, så det har varit fullt upp med det, sen gick min kylarslang sönder så det har varit bittert..
Var ute och körde en dag och skulle vara fylletaxi, stod och väntade på polaren att bli färdig och tänkte att jag har på bilen så länge så blir den lite varm och skön, rätt vad är, så säger det puff började ryka och stänger av bilen snabbt... då var man lite chockad om vad som hade hänt öppnar huven och ser denna sörjan.
Tänkte fan där gick toppen, men så var det inte kände på sörjan och kändes klibbgt och då sa polaren att det var kylarcement... öppna oljelocket och det såg fint ut, hittade sedan hålet i slangen
tänkte det är bara att byta den slangen och motortvätt.... naj naj naj.... det var mer än så, anledningen att det hade smällt att det var stopp i slangen och var tvungen att ta ut allt skit, inte så lätt som man tror.... började spola och visst fick jag ut mycket men såg att det var mycket kvar, men till slut efte många timmar av spolning såg det ut som propparna var borta, visst fick jag inte ut allt men vattnet gick runt.
på med allt och en hel del nya slangar.. sen funkade skit bra, ska hälla i kylarrensning som jag köpte på biltema sen låta det gå runt lite spola ut det sen i med vatten och glykol...
lite fler bilder
Sen en allmän fråga när går kylarfläkten på, på en -93 Calibra 16v