toppen flödar bättre än original, men kamaxeln har du redan i din B23A, sitter A-kam från fabrik i den. Förslag på trimkamaxel: FS296 från folkraceshopen eller Månen 7 kamaxel borde funka bra. Finns även många andra trimkamaxlar att välja mellan.
Vill du använda dig av volvos originalkamaxlar så skaffa tex en K, men uppgradera gärna förgasare i samband med byte av kamaxel för lite mer effekt.
toppen flödar bättre än original, men kamaxeln har du redan i din B23A, sitter A-kam från fabrik i den. Förslag på trimkamaxel: FS296 från folkraceshopen eller Månen 7 kamaxel borde funka bra. Finns även många andra trimkamaxlar att välja mellan.
Vill du använda dig av volvos originalkamaxlar så skaffa tex en K, men uppgradera gärna förgasare i samband med byte av kamaxel för lite mer effekt.
Norrlans_Racing skrev:
okej. en 405 med A kam då ?
ska han ha bilen å åka gata så är ju inte månen 7 så bra precis ^^
En K eller H kam funkar nog bra. De är ju inte överjävligt vassa. Jag hade en B230 A med 530 topp och K kam i min gammla 740, Det var ju inget man åkte från Porschar med, men det blev bättre än örginal.