okej lådan kommer bli ca 50- 60 liter men den kommer inte bli så stor att man kan ha en port som är 45 lång. lådan kanske blir 30 cm djup. men de borde vell gå med en kortare port jag har 2 st 4" portar liggande som kanske man kan använda. vill ha en avstämning på ca 30- 35Hz efter som jag kör med mycket bas
Dela inte så lågt.. jag skulle sätta som lägst 40Hz.. annars lär du inte spela mycket annat än lågbas och det är inte roligt i längden.
Bygg en fyrkantig port istället.. så kan du enkelt vinkla porten.
men de borde vell gå med en kortare port jag har 2 st 4" portar liggande som kanske man kan använda.
Med kortare portar så höjs avstämningen. Vinklad port verkar vara ett måste i detta fall eftersom basarna flyttar mycket luft och därför behöver relativt stor portarea. Slotport blir nog enklast, håller med Tokken.
okej lådan kommer bli ca 50- 60 liter men den kommer inte bli så stor att man kan ha en port som är 45 lång. lådan kanske blir 30 cm djup. men de borde vell gå med en kortare port jag har 2 st 4" portar liggande som kanske man kan använda. vill ha en avstämning på ca 30- 35Hz efter som jag kör med mycket bas
Dela inte så lågt.. jag skulle sätta som lägst 40Hz.. annars lär du inte spela mycket annat än lågbas och det är inte roligt i längden.
Bygg en fyrkantig port istället.. så kan du enkelt vinkla porten.
okej kan man ha porten nästan till botten av lådan och vinkla den så den blir totalt 45 lång. då blir de en slut port emellan båda basarna och vinkla portarna mot varje bas, om jag förstå de rätt
Använd en 4" port då så blir den lite kortare, eller så får du vinkla portarna så de blir så långa.
Tråkigt hög Fs bara.. 41.6Hz i jämförelse med 30Hz och dessutom en känslighet på 78dB 1w/1m
Njaaaaa.. jag e inte övertygad att den slår 1508 på fingrarna.. Men den har ju en stor magnet.
hehe jadu.. DD1508 har ju ett fs på 44.6 Hz samt exakt samma känslighet, å detta mätt med dessa 2 basar bredvid varann,
Coolt.. antar att folket på DD mätt upp 1508 fel?
Vem har mätt upp basen åt dig då?
en som gjort jämförelser mellan dessa 2 8or, sen så har ja även sett värden på andra DD modeller, å nu är det ju som hedde säger att det spelar ingen större roll vad som står på pappret, men är man sån som bara går på det så förstår jag att DD inte ger ut dem för det ser inte vackert ut på pappret för en bas för dom pengarna som ska passa i portat..