4160
Sök

Suicide doors VS Bilprovningen samt Monterings tips.

23 Inlägg
20 mars 2010
Trådstartare
Ska montera suicide doors på min gamla PV men vet någon om detta går igenom besiktning?

Är det någon som gjort detta på sin bil och kan berätta hur lätt/jäkligt det var att montera dit

36 Inlägg
17 april 2010
Vet att jag har diskuterat detta med en kompis på bilprovningen (då gällde det en 4 dörrars golf mk3) och han sa att det skulle funka på bakdörrarna bara man inte kunde öppna dem och att det gick lätt att ta sig ut i fram ist och sedan besiktiga om den som en 3 dörrars och lossas som att dom i bak var borta/igen svetsade.. hjälper ju kanske inte dig så mkt om du nu inte har en väldigt smidig taklucka att ta sig ut igenom eller vevar ner rutorna och säger att det är dörren. är det ens lag på dörrar?

LillNaisarn
17 april 2010
strollet skrev:
Ska montera suicide doors på min gamla PV men vet någon om detta går igenom besiktning?

Är det någon som gjort detta på sin bil och kan berätta hur lätt/jäkligt det var att montera dit

Då jag pratade med SBP/SFRO så skulle det inte vara några problem bara man gör det seriöst och bra med låsanordningen (fast det kanske är annat då man ska via SFRO typa om bilen som ombyggt fordon).

Gällande att montera så är det en hel del klurande, jag håller själv på fundera på hur jag ska få allt att fungera lika bra som orginal (byggt ett eget kitt).

Hoppas detta var till hjälp och lycka till.

Lackerare
587 Inlägg
30 juni 2010
får man ha suicide doors om det är seriöst ?

1 150 Inlägg
1 juli 2010
När jag gick i tankarna om Lambodoors på Audin så fick jag svart på vitt av SPB att enda kravet som finns är att låsmekanismen är intakt, alltså det som låser dörren i chassiet.. Om jag har fel för mig är suicide doors byggda på det vis att de öppnas bakåt istället, så att gångjärnen sitter i samma ände som låset vanligtvis brukar sitta?

Då lär det ju innebära att du ska flytta låset till framänden?

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

Sök