3936
Sök

Vart köpa ljus solfilm till framrutorna på internet?

3 Inlägg
9 april 2010
jag köpte ljus toning från en affär som heter karlssons.. Där hade dom ljusare toning än vad ex, biltema har.. toningen ja köpte var 40% ljusgrå och de har jag satt på framrutorna, sätter du den toningen runt om hela bilen tror ja inte polisen säger nånting för de blir så pass bra ljusgenomsläpp då!

96 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
okej tack för ett riktigt svar! smile

Mr Solfilm
29 Inlägg
8 maj 2010
merca-190 skrev:
vill ha en ganska ljus toning på framrutorna och undrar om någon vet var man kan köpa det enkelt och billigt över internet? tänkte om nån annan har köpt till sin bil och vet var det finns  så jag slipper leta runt på alla internet sidor i onödan.  alltså ingen hel svart film och om du inte vet behöver du inte svara.

Om du skall ha ljusate solfilm är nog enda alternativet Solar Gard Ultra Performance 75.
Ger 25% toning och 40% TSER(total solenergi reduktion) vilket är riktigt bra värmeavvisning.
UP 75 är en solfilm vars syfte är att reflektera solenergi. Stor skillnad mot detta mot en del som säger att säkerhetsfilm är en solfilm. Säkerhetsfilmer är filmer vars grundsyfte är att vara transparanta filmer som skall skydda mot glassplitter, intrång och UV-strålning. Säkerhetsfilmer ger runt 95-80% lusgenomsläpp och runt  15% värmeavvisning. Den värme avvisningen är knappt kännbar eftersom all film även absorberar en del värme.
Om någon kan hitta ljusare och effektivare solfilm så låt höra?

Solar Gard Ultra Performance 75 kan du hitta hos de flesta återförsäljare av Solar Gard.
Billigt är det inte , men det är nog den ljusaste och effektivaste solfilmen.

Blytung högerfot & Gasen i botten!
Motto: Kvalitet och prestanda är nr:1
Tycker att Greenlight Magazine är en ball nättidning!

96 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
hittade sådan film jag ville ha hos solfilmsohlssons i karlstad bra pris och service.
www.solfilmsohlsson.se

Mr Solfilm
29 Inlägg
10 maj 2010
Ok. Får väl hoppas att Johnsson Window Film som de verkar sälja håller bättre kvalitet än Sun Tek som snart verkar vara ett minne blott i Sverige....

Vad får du för garantier på solfilmen? Färgbeständighet/blekning/sprickbildning/lim?

Mr Solfilm
29 Inlägg
10 maj 2010
Du kanske redan har monterat på solfilmen förresten?
Kan du lägga upp en bild på resultatet?

200 Inlägg
5 oktober 2011
Jag har solfilm på min bil runt om på alla rutor från www.färdigskurensolfilm.se och tycker den är kanon
Inga grumligheter eller sprickor , haft den på i snart ett halv år smile
Va färdigutskuret för mina rutor så bara smacka på , sviiin smidigt smile

Sök