2680
Sök

Volvo 940 -93 saknar helljus

733 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
#1
Har en 940 -93a som jag snart får spader på. Den har inget helljus, eller det finns, men jag kan bara blinka med den, dvs jag har en ljustuta men inte mer. Den hänger liksom inte kvar...
Det är inte reläer för det har vi kollat men så snackade jag med en kille som jobbat på Saab och där kunde bilar komma in med exakt samma symtom och då var det "glödvaktstråden" eller vad den nu hette. Om den var sönder kunde du blinka, men inte lysa.
Finns det en sådan på Volvo och var sitter den isf?

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

1 062 Inlägg
25 mars 2010
#2
funkar andra funktioner på spaken? kanske är spaken som är trasig..

____________________________________
1 340 Inlägg
25 mars 2010
#3
Kolla ljusvredet, där du ställer om mellan halv // parkering // halv/hel så det inte är den som spökar smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

733 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
#4
Allt annat funkar på den, förutom helljuset. Helt sjukt...

Vad som gäller med ljusvredet kan det ju vara det, fast inte så troligt iaf. Ägaren innan *mindre begåvad mekaniker* har fifflat med ljuset så att "Noll"-läget har allt ljus och när ljuset ska vara på, så är det helt släckt.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
27 mars 2010
#5
Vilka relän har ni kollat?

Sitter ju två relän till hel resp halvljuset på 200-900....

Två (ett var) inne unde rbrädan och ett dubbelrelä i motorrummet.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
27 mars 2010
#6
klickar det i spaken när du blinkar?, annars är det isf spaken som är pajj

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

733 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
#7
De reläer som vi har kollat är ju alla i bilen, men inte i motorrummet, får göra det när det slutar regna.

Spaken klickar och har sig. Det låter som att det ska vara ett relä men än så länge har inget varit sönder hmm

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

847 Inlägg
27 mars 2010
#8
whiper skrev:
Allt annat funkar på den, förutom helljuset. Helt sjukt...

Vad som gäller med ljusvredet kan det ju vara det, fast inte så troligt iaf. Ägaren innan *mindre begåvad mekaniker* har fifflat med ljuset så att "Noll"-läget har allt ljus och när ljuset ska vara på, så är det helt släckt.
Normalt fungerar ju bara helljuset på det sista läget eller vad man ska säga. Om du har på det läget och slår på helljuset, vad händer då? Jag hade återställt elen till original så ska du se att det kommer fungera sedan

733 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
#9
Saken är det att kontakten, haft loss den och kollat, är helt orörd hmm Jag får panik på denna satans bilen. Äter/bränner säkringar lite då och då. Halva *överdriver, ja* säkringsdosan smälte sist en säkring gick.

Det är inte någon som känner sig manad att ta sig en titt på detta *censur* till bil än? Skulle uppskattas iaf smile

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

733 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
#10
*Dubbelpost*

Okej, det har ju uppkommit ett till problem till min underbara bil. Säkringsdosan sitter ju i mittkonsollen så man har en daglig överblick på den. Detta har hänt innan men nu händer det igen. Den bränner inte säkringarna, men plasten på säkringen till halvljuset smälter... Säkringen går aldrig utan det smälter ihop med dosan. Har någon upplevt detta fenomen tidigare? Blir snart tokig på denna bilen.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

733 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
#11
Ah (:

Det hjälper ju, men jag har försökt mig på el innan och nej tack, kommer få lämna in bilen för detta hör jag :S Med det skeva här är att den smälter uppifrån och ner på just den säkringen. Så det är som att det ständigt går lite för mycket power igenom så att den sakta sakta ger upp, för säkringen håller fortfarande :S

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

733 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
#12
Kan jag allt ta och göra i morgon. Har redan flyttat säkringen en gång då den smälte ihop. Så det lutar nu åt att skaffa en ny dosa... Hatar verkligen el.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

733 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
#13
Om du nu tycker att det är så kul kan du få dra om elen i min Amazon för lite pengar wink

Nej men den är inte flyttad så sätt, kommer inte ihåg vilken pos. ljuset har i dosan men det finns iaf en tom bredvid och vi flyttade kablarna dit och satte in en ny säkring och så fungerade det som det ska, men ska ta ett kort på det i morgon så får du se det.
Och nej, jag vill inte bli omvänd, alla mina bilar har elfel!

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

733 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
#14
Allt. Ska byta lite packningar på motorn och förgasaren och förgasare för den delen. Säg inte för mycket, kommer dra upp henne när lönen kommer tongue

Sådär, nu har jag fått tag i en bild på allting.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11449/907993_2hyjz0.jpg
Säkringsdosan på 940in

Nå, vad har du att säga om denna? 25an är den gamla platsen och så flyttade vi det till 24.
Senast redigerat av whiper (18 april 2010)

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

733 Inlägg
23 april 2010
Trådstartare
#15
HAHAHA!

Jag jobbar 60 timmar i veckan och tänker INTE ställa mig med elen nu. Oxå därför svar från mig tar 100 år. Jobbar i Norge med min lastbil så bara hemma på helgerna... Men kan inte du komma ner och bo här en vecka och fixa mina bilar?

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

733 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
#16
Ja, det är det jag jobbar vitt. Fast jag drar bort 6 timmar varje vecka så jag har rast under tiden jag arbetar, annars hinner jag inte med alla tider och lass.

Nej men jag får väl ta tag i saker och kolla glödtrådsvakten iaf. Jag har allt hemma för att kunna byta det på 940in, men faan, jag vill inte :S Jag har ju skroten 200m bort så bara gå dit om jag saknar någonting.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

1 008 Inlägg
26 april 2010
#17
glöm glödtrådsvakten, den går enbart till Halvljusets lampor.
Har du fungerade helljus så länge som du håller in spaken så är det spaken som är defekt.
till enbart helljuset finns nämligen inget relä, bortsett från relät till de två inbyggda extraljusen.
både hel och halvljus har samma matningsrelä i elcentralen.


733 Inlägg
30 april 2010
Trådstartare
#18
Ah big_smile Då ska jag trilla upp till skroten i morgon och flirta lite med mitt e och se om han kan pilla loss en åt mig så ska jag kolla det big_smile Tack smile

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.


Sök