3014
Sök

Jeep Cherokee Diesel 1995 (Laddar inget, Har ny generator!)

5 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
Tjena, jag har en Jeep Cherokee 2.5 diesel 1995, köpte den söndrig och de visade sig vara generatorn som var kass.
Jag bytade ut den och den funkade som den skulle tills igår, nu har den slutat att ladda och jag vet inte vad de är!
Kan de verkligen vara generatorn igen? eller finns de något annat de kan vara? Något laddningsräle eller strömkabel som har med det att göra?
Jag är inte så bra på motorer.

Tacksam för svar!!

Mvh Iveta

825 Inlägg
26 mars 2010
Kan vara laddningsreläet eller en cell i Batteriet som är kasst , alternativt är batteriet slut .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

5 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
fontheking5 skrev:
Kan vara laddningsreläet eller en cell i Batteriet som är kasst , alternativt är batteriet slut .

Vet du var det reläet sitter?
Jag satte bateriet på laddning under natten och på morgonen när jag satte in de i bilen så va de ändå helt dött, till och med ABS lampan lös.
motortemp-mätaren är på max, lika så med oljetrycks-mätaren, direkt när man sätter på batterikabblarna på batteriet.
Kan även tilläga att den går att starta med startkablar från en annan bil, men laddningsmäattaren är ändå i botten. När den fungerade som den skulle så ladda den ca 14v.

Tack på förhand!

Mvh Iveta

Servicetekniker
67 Inlägg
26 mars 2010
Iveta skrev:
fontheking5 skrev:

Jag satte bateriet på laddning under natten och på morgonen när jag satte in de i bilen så va de ändå helt dött, till och med ABS lampan lös.
motortemp-mätaren är på max, lika så med oljetrycks-mätaren, direkt när man sätter på batterikabblarna på batteriet.
Kan även tilläga att den går att starta med startkablar från en annan bil, men laddningsmäattaren är ändå i botten. När den fungerade som den skulle så ladda den ca 14v.

Tack på förhand!

Mvh Iveta

Byt batteri sen är det bara tuta och köra igen!
du har kortis mellan två celler i batteriet!
för att förhindra att mer elektronik tar skada så byt batteriet snarast!

När inte turbon laddar suger de!

5 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
NoLimits skrev:
Iveta skrev:
fontheking5 skrev:

Tack på förhand!

Mvh Iveta

Byt batteri sen är det bara tuta och köra igen!
du har kortis mellan två celler i batteriet!
för att förhindra att mer elektronik tar skada så byt batteriet snarast!

tack för hjälpen, ska försöka med det!
funkar inte de så lär ni se fler inlägg *hehehe*

mvh iveta

Sök