31 mars 2010
Trådstartare
Fick frågan idag av min käre sambo "När du är klar med skylinen så får väl jag köra den också va?"
och jag visste faktiskt inte riktigt vad jag skulle svara på det.
Jag har jättesvårt för att låna ut mina bilar öht utom till folk jag verkligen litar på till 100% att de sköter sig och jag vet kör bra.
Hon har inte körkort ännu men det är på G så när hon skulle använda bilarna så är det med rykande färskt kort dessutom.
Även bruksbilen (volvo 850 -97) har jag svårt för att låta andra köra, men den har jag övertalat mig själv att hon såklart ska få använda när hon fått kortet, den får väl ändå räknas som "vår" bil så att säga.
Men skylinen, min leksak som jag plöjer ner hundratals timmar på att få som jag vill ha den, och inte bara är att byta lite delar på osv om det händer något, är jag ytterst tveksam till om jag vill låta henne köra den, visst, kanske provköra någon gång, men nytt körkort med högerstyrt och ingen vana från turbobil gör att det skulle ske med mitt hjärta i halsgropen...
Hon är såklart förbannad på mig pga den inställningen, men vafaan, det är inte "bara en bil" för mig vilket alla andra verkar se det som.
Är jag ensam om denna uppfattning, låter ni eran sambo/flickvän/pojkvän köra era leksaker?