en audi a4 1,8t kanske? inte allt för dyra och det är fina bilar, lätta att få väldigt fina också om du är sugen på att styla lite . Du sa bakhjulsdrivet, men kanske en a4 1,8t quattro skulle vara något?
en audi a4 1,8t kanske? inte allt för dyra och det är fina bilar, lätta att få väldigt fina också om du är sugen på att styla lite . Du sa bakhjulsdrivet, men kanske en a4 1,8t quattro skulle vara något?
fick ge 30k för min a4, det kanske låter lite dyrt för vissa. Men då var han enda ägaren på den, också hade den bara gått 13800mil när jag köpte den!
okej!
Hur är den att köra ? kanske en dum fråga..
Är en pigg? 1.8 liter känns lite:/
audis är pigga, speciellt med en turbo på. Man kan inte alltid säga att störst motorvolym vinner i pigghet, tänk bara på en gammal volvo b230f, den är inte pigg om man jämför med en bmw sugis på 1.8 liter tex. Jag skulle också säga audi a4, riktigt fina bilar enligt mig
Man kan inte alltid säga att störst motorvolym vinner i pigghet, tänk bara på en gammal volvo b230f, den är inte pigg om man jämför med en bmw sugis på 1.8 liter tex. Jag skulle också säga audi a4, riktigt fina bilar enligt mig
Hade köpt en Bmw med sexa, passar in på allt utom önskemålet om turbo.
Fin-fina vägegenskaper, låg förbrukning kontra effekt och högst rimliga kostnader för underhåll är några fördelar. Och ser du sedan till att köpa ett ordentligt exemplar och ingen slutkörd bil så läggs hög driftsäkerhet till på listan.
Intresserad? Då tror jag du får svar på dina frågor på www.autopower.se. Där finns guider till både vilka modeller/motorer som finns och vad du skall se upp med om du köper en begagnad. Dessutom finns där ett välbesökt forum med tips och erfarenheter!
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Man kan inte alltid säga att störst motorvolym vinner i pigghet, tänk bara på en gammal volvo b230f, den är inte pigg om man jämför med en bmw sugis på 1.8 liter tex. Jag skulle också säga audi a4, riktigt fina bilar enligt mig
Självklart ska du ha en a4 med turbo, den du länkade är en turbo diesel så det är ganska dyr skatt, den ligger kanske på 4000:-. Jag är helt klart nöjd med min a4 1,8t som första bil, så de kan jag rekomendera . Dom äldre bmw är ju inte heller så dyra, men då är det dyrare delar och säkert dyrare försäkring också . Så en a4 1,8t fwd eller quattro är ju helt upp till dig själv
Självklart ska du ha en a4 med turbo, den du länkade är en turbo diesel så det är ganska dyr skatt, den ligger kanske på 4000:-. Jag är helt klart nöjd med min a4 1,8t som första bil, så de kan jag rekomendera . Dom äldre bmw är ju inte heller så dyra, men då är det dyrare delar och säkert dyrare försäkring också . Så en a4 1,8t fwd eller quattro är ju helt upp till dig själv
okej ska kanske satsa på bensin då
Rquired skrev:
Hade köpt en Bmw med sexa, passar in på allt utom önskemålet om turbo. !
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Man kan inte alltid säga att störst motorvolym vinner i pigghet, tänk bara på en gammal volvo b230f, den är inte pigg om man jämför med en bmw sugis på 1.8 liter tex. Jag skulle också säga audi a4, riktigt fina bilar enligt mig
Självklart ska du ha en a4 med turbo, den du länkade är en turbo diesel så det är ganska dyr skatt, den ligger kanske på 4000:-. Jag är helt klart nöjd med min a4 1,8t som första bil, så de kan jag rekomendera . Dom äldre bmw är ju inte heller så dyra, men då är det dyrare delar och säkert dyrare försäkring också . Så en a4 1,8t fwd eller quattro är ju helt upp till dig själv
Dyrare delar stämmer inte, och minns jag inte del är det kamrem på A4? Ännu en fördel med Bmw, så länge du inte väljer en 80-talare. E34 efter 1990 och E36 har kedja.
Däremot är Bmw ibland dyrare att försäkra, värt att kolla upp innan köp! Eftersom det gäller förstabil antar jag fördomsfullt att den kommer att stå på en förälder? I så fall är det förmodligen ingen skillnad att prata om, men en Bmw med stor sexa kontra en Audi med liten 4a försäkrad på en 18-åring kan kosta tusenlappar mer om året i försäkring om man har otur.
Å andra sidan, en Audi eller Bmw försäkrad på en 18-åring kostar förmodligen mer än TS budget per år att försäkra. Så ovanstående scenario känns inte speciellt aktuellt.
Senast redigerat av Rquired (3 april 2010)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Självklart ska du ha en a4 med turbo, den du länkade är en turbo diesel så det är ganska dyr skatt, den ligger kanske på 4000:-. Jag är helt klart nöjd med min a4 1,8t som första bil, så de kan jag rekomendera . Dom äldre bmw är ju inte heller så dyra, men då är det dyrare delar och säkert dyrare försäkring också . Så en a4 1,8t fwd eller quattro är ju helt upp till dig själv
Dyrare delar stämmer inte, och minns jag inte del är det kamrem på A4? Ännu en fördel med Bmw, så länge du inte väljer en 80-talare. E34 efter 1990 och E36 har kedja.
Däremot är Bmw ibland dyrare att försäkra, värt att kolla upp innan köp! Eftersom det gäller förstabil antar jag fördomsfullt att den kommer att stå på en förälder? I så fall är det förmodligen ingen skillnad att prata om, men en Bmw med stor sexa kontra en Audi med liten 4a försäkrad på en 18-åring kan kosta tusenlappar mer om året i försäkring om man har otur.
Å andra sidan, en Audi eller Bmw försäkrad på en 18-åring kostar förmodligen mer än TS budget per år att försäkra. Så ovanstående scenario känns inte speciellt aktuellt.
Självklart ska du ha en a4 med turbo, den du länkade är en turbo diesel så det är ganska dyr skatt, den ligger kanske på 4000:-. Jag är helt klart nöjd med min a4 1,8t som första bil, så de kan jag rekomendera . Dom äldre bmw är ju inte heller så dyra, men då är det dyrare delar och säkert dyrare försäkring också . Så en a4 1,8t fwd eller quattro är ju helt upp till dig själv
Dyrare delar stämmer inte, och minns jag inte del är det kamrem på A4? Ännu en fördel med Bmw, så länge du inte väljer en 80-talare. E34 efter 1990 och E36 har kedja.
Däremot är Bmw ibland dyrare att försäkra, värt att kolla upp innan köp! Eftersom det gäller förstabil antar jag fördomsfullt att den kommer att stå på en förälder? I så fall är det förmodligen ingen skillnad att prata om, men en Bmw med stor sexa kontra en Audi med liten 4a försäkrad på en 18-åring kan kosta tusenlappar mer om året i försäkring om man har otur.
Å andra sidan, en Audi eller Bmw försäkrad på en 18-åring kostar förmodligen mer än TS budget per år att försäkra. Så ovanstående scenario känns inte speciellt aktuellt.
Jo det är ju sant att det är kamrem på a4a, så det borde du kolla upp om du ska köpa en, första kamrem bytet på en a4 är på ca 12 000mil, och andra på 24 000, så det är en väldigt bra grej att kolla upp när den är bytt, eller stora servicen gjord .. Om bilen hade stått på mig hade den nästan kostat 20 000 per år i helförsäkrning har jag för mig. Den står på mamma och självrisken blir bara 1000kr dyrare om det skulle hända något . Och det är nog inge fel alls på bmw, var väldigt nära på att köpa en 320ci men säljaren verkade inte intresserad, och bmwn drar nog mer soppa än vad a4an gör . Sen om du chippar a4an så blir det härligt drag och tror du får ner bränsle förbrukningen också i alla fall med vissa chipp, rätta mig om jag har fel!
Jo det är ju sant att det är kamrem på a4a, så det borde du kolla upp om du ska köpa en, första kamrem bytet på en a4 är på ca 12 000mil, och andra på 24 000, så det är en väldigt bra grej att kolla upp när den är bytt, eller stora servicen gjord .. Om bilen hade stått på mig hade den nästan kostat 20 000 per år i helförsäkrning har jag för mig. Den står på mamma och självrisken blir bara 1000kr dyrare om det skulle hända något . Och det är nog inge fel alls på bmw, var väldigt nära på att köpa en 320ci men säljaren verkade inte intresserad, och bmwn drar nog mer soppa än vad a4an gör . Sen om du chippar a4an så blir det härligt drag och tror du får ner bränsle förbrukningen också i alla fall med vissa chipp, rätta mig om jag har fel!