Vi börjar med lite historia.
Köpte bilen i november -08 tror jag det var, den kom ut på blocket till helt rätt kurs så det var bara att åka upp till lule och dra hem skiten, att han dessutom prutade fastän det ringde ett par stycken under tiden vi va där
Bilen hade blivit stulen på nån fest och körd av vägen med så den var ju lätt krockskadad fram men bytte en länkarm och justerade toe så var den fult körbar så man kunde testa grejerna ordentligt
Dett satt även en del fina bitar på bilen som 17" fälgar, nya bromsar, gula koni med sänkfjädrar bla.
När grejerna var utprovade så fick den lämna ifrån sig motor och låda till den här bilen.
Tanken var sen att försöka kränga iväg resten av sakerna men det är inte så lätt när man bor i ingenmansland så den blev stående, lite synd tyckte jag då det inte finns någon rost på den s¨jag började leta ny motor och låda
Hittade en vectra 2000 4x4 transmission i jokkmokk och en vectra 2000 donator för motor och kjolpaket i östersund. Calibran får alltså en vanlig c20xe och 5vxl 4wd låda.
Nu i december tog jag tag i den och lagade till krockskadan med bla ny kylarbalk samt lyfte i motor och låda.
Genomgången låda med låst lamellpaket.
Ny kamrem och vattenpump, byggs även om till multiribbrem så jag kan använda ac-kompressorn.
Såndär tysk häftig startspärr, det roliga var att den bröt endast en kabel till tändningslåset, alla andra sladdar var bara utdragna i bilen utan att vara ikopplade
Ny kylarbalk
Kan avsluta med en bild på vectra ombyggnaden men jag sparar lite bilder ett tag till