3996
Sök

Kastrerad calibra turbo blir vectra coupe

Bärs!
3 456 Inlägg
5 april 2010
#21
Häftigt bygge, kommer se helskumt ut när det e klart! tongue eeh, men på ett bra sätt då alltså..  smile

Garaget.org peakade 2008.

9 108 Inlägg
5 april 2010
#22
COOLT!!!

Tycker dock du ska skippa krombakljusen och satsa på liknande svarta eller bara helsvarta original, det är helrätt med böse men hade även velat se svarta eftermarknadsframlampor bakom. Hade även velat se Vectrans variant av Lotus Omega-fronten på! Hade varit über wink Ska den lackas om sedan eller ska det bli samma färg på det som byggs om?

Kommer hur som helst bli stenhård big_smile Blir nog en del som kommer vrida lite på nacken en gång extra när den rullar förbi.


1 291 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
#23
eastmotorsport skrev:
Ekis! skrev:
Coolt men du skulle skippat böse blicken.. varför byta fronten till en  vectra front sen slänga på Böseblicken och genast är den äckligt snarlik calibra fronten igen tongue ??  nää ta bort den och skicka dit några fina ögonlock istället.. smile

Håller med , faktiskt första gången jag haft negativa synpunkter på dina två byggen.  Förstör inte den här med den svetsade kanten , den blir ju nästan som en Calibra original då och den är klart snyggare utan den kanten eller andra ögonlock. Tycker det är förlegat....

Det verkar vara svart eller vitt angående bösen, vissa gillar det andra inte men jag är såld på det och därför bygger jag det, kommer ha det även på corsan wink Är ju trots allt bara en huv.
Vectra A är snäll, calibran tycker jag ska se lite elakare ut helt enkelt.

Aga_Diff skrev:
Häftigt bygge, kommer se helskumt ut när det e klart! tongue eeh, men på ett bra sätt då alltså..  smile

Ja lite unikt och annorlunda iaf, har sett nån tidigare på bild från tyskland bara smile

Marcus_bmwE30 skrev:
Jag vill ge dig ett tips med som bakljusen o det är att du tonar ner dom lite för annars är jag rädd att det skriker för mycket med kromet.

Äntligen nån som reagerar över lyktorna, kommer inte att använda den, finns bara en som låg i donatorvectran och ful är dom tongue

MilleN skrev:
COOLT!!!

Tycker dock du ska skippa krombakljusen och satsa på liknande svarta eller bara helsvarta original, det är helrätt med böse men hade även velat se svarta eftermarknadsframlampor bakom. Hade även velat se Vectrans variant av Lotus Omega-fronten på! Hade varit über wink Ska den lackas om sedan eller ska det bli samma färg på det som byggs om?

Kommer hur som helst bli stenhård big_smile Blir nog en del som kommer vrida lite på nacken en gång extra när den rullar förbi.

Lyktan hamnar i soporna, original blir det wink
Kommer lacka om hela bilen, ska ladda upp en närbild på lacken så får du se, jag skulle skämmas på en folkracetävling. Kommer dock lacka den i någon liknande mörk färg, kanske lotus grön?
Får preppa ett par andra framlyktor med lackade insatser och röktonat glas att ha efter bes wink

Ingen lotus front, blir laguna läpp på 2000-fronten vilket borde bli lagom i förhållande till originalkjolarna på calibran.


9 108 Inlägg
5 april 2010
#24
Låter som om du har en riktigt bra plan wink Lotusgrön är inte dum alls, tyvärr ser den dassig ut i vissa ljus/skuggor och är ett helvete att hålla rent men när solen ligger på njuter man smile

Nuvarande ägaren till min gamla fick till en bra bild på hur det blir i solljuset: http://www.garaget.org/?car=149750&image=1433363


Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
5 april 2010
#25
Bakljuset är gräsligt! Skönt att du har bättre smak än förra ägaren wink

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

1 291 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
#26
MilleN skrev:
Låter som om du har en riktigt bra plan wink Lotusgrön är inte dum alls, tyvärr ser den dassig ut i vissa ljus/skuggor och är ett helvete att hålla rent men när solen ligger på njuter man smile

Nuvarande ägaren till min gamla fick till en bra bild på hur det blir i solljuset: http://www.garaget.org/?car=149750&image=1433363

Finns givetvis en plan i huvet, baserad på vad man har i lager i princip smile
Anledningen till "färgvalet" (mörkt) är för att slippa lacka precis över allt, tycker det ska vara enhetligt även om det inte syns direkt.
Att lotus färgen var så ball hade jag ingen aning om, coolt :=

ExtraKim skrev:
Bakljuset är gräsligt! Skönt att du har bättre smak än förra ägaren wink

Rakt svar, de gillas!
Och i bingen hamnar lexus-style smile


1 291 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
#27
Utrullad ur garaget igen, lite helhetsbilder på bilen.
Om det passar får ni dömma själva, jag tycker den har potential so far smile

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/design/images/2010/img_3561_82164311.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/design/images/2010/img_3564_82164359.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/design/images/2010/img_3565_82164495.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/design/images/2010/img_3560_82164730.jpg

Även en bild på den gryyymmt fina lacken wink
Drygt 2 år utomhus utan vård..

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/design/images/2010/img_3541_82165682.jpg


100 Inlägg
6 april 2010
#28
Den blir fäjt!smile Grymt med böse, blev ju en potent tyskstuk objekt... Bara fälgar med kant och stretch som saknas!

Där har vi skillnaden också, den är fet. Calibra är bara japanstyling.


1 291 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
#29
JonasAlmqvist skrev:
Den blir fäjt!smile Grymt med böse, blev ju en potent tyskstuk objekt... Bara fälgar med kant och stretch som saknas!

Där har vi skillnaden också, den är fet. Calibra är bara japanstyling.

Ja ballongdäcken som sitter där nu ska då absolut inte sitta på kärran sen så stuket ska bli bättre wink


679 Inlägg
6 april 2010
#30
Kul projekt... kommer följas..
Kan juh bli hur grymt som helst när det är klart....
Keep up the good work!!


1 291 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
#31
Alfzone skrev:
Kul projekt... kommer följas..
Kan juh bli hur grymt som helst när det är klart....
Keep up the good work!!

Kul att många verkar tro på idén än så länge smile


C20LET
1 041 Inlägg
28 maj 2010
#32
tjena MattiasH, hur går det med bygget, hoppas det inte har stannat till nu

är rätt så sugen på se om det har hänt nytt med bilen.

MVH/Rawad

Vi tycker olika vet jag, that's it

1 291 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
#33
Rawad skrev:
tjena MattiasH, hur går det med bygget, hoppas det inte har stannat till nu

är rätt så sugen på se om det har hänt nytt med bilen.

MVH/Rawad

Den står så fint kvar där jag parkerade den sist wink
Har väntat på ett verktyg och lagt energin på andra bilar under tiden smile


1 291 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
#34
Fick tången i fredags så nu är det liv i kärran, tom en lugn provtur (däcken tar i skärmkanterna fram stillastående)

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/design/images/2010/img_3992_91285077.jpg


R1 driver!
5 128 Inlägg
1 juni 2010
#35
Kul med lite framsteg! smile


German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 juni 2010
#36
JAAAAAAAAAA! Fan va tuff den blir!
Äntligen nån som tänkt som mig! Fast jag hade varken kunskapen eller lokalerna att göra det i. Kanon! Detta ska följas.

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 291 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
#38
Alfzone skrev:
Händer det nått här...?

Nääää inget av värde iaf.
Fixat elhissarna som strulat, kört lite och sådär.
Har även provat polera en sidan för att se vad som går att rädda av lacken, hela fronten och dörrarna åkar man på lacka när det blir av i sinom tid eller nåt


1 210 Inlägg
8 augusti 2010
#39
Hmm som jag sagt tidigare i tråden så är detta coolt bygge.. men nu när jag såg helhets bilderna så vet jag inte.. såg direkt att fronten inte flyter in med bakdelen nått vidare..  Ska försöka förklara.. bakluckan ser ut att ligga lägre än fronten nu.. Tjock framifrån med vectra fronten..

kan vara så att man är så van vid den smala fronten på Calibran, att de är det som gör det..lr
kanske bero på olika färger som gör att de ser konstigt ut jag vet inte...  :S
Senast redigerat av Ekis! (8 augusti 2010)

1 291 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
#40
Ekis! skrev:
Hmm som jag sagt tidigare i tråden så är detta coolt bygge.. men nu när jag såg helhets bilderna så vet jag inte.. såg direkt att fronten inte flyter in med bakdelen nått vidare..  Ska försöka förklara.. bakluckan ser ut att ligga lägre än fronten nu.. Tjock framifrån med vectra fronten..

kan vara så att man är så van vid den smala fronten på Calibran, att de är det som gör det..lr
kanske bero på olika färger som gör att de ser konstigt ut jag vet inte...  :S

Vectrans front är kortare än calibrans, därav kan den se lite tjockare ut men i övrigt är det samma mått på allting (höjd på huven osv). Kan som du säger även bero på färgerna, är det någon duktig kille eller tjej i photoshop som ser det här så feel free wink

Jag upplever dock inte det du beskriver men tiden får utvisa om det blir lyckat eller inte.

Har bara en bild på en likadan operation, tyvärr med huven öppen.
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2010/oschersleben_2008_079_101699830.jpg



Sök