Idag har de inte hänt så mkt med bilen.. har pulat lite med el systemet.. blir nya kabelklammrar samt att kabelmattorna kommer lindas om. Kommer även få byta ut en del kablage då det är dåligt skarvat osv.
Kopplade in all el idag.. nu har jag fått en knasigt problem.. All el är kopplad förutom generatorn och startmotorn.. Inga lampor fungerar, inte heller vinduretorkarna. Någon som har vart med om något liknande?
plusmatningen som inte är fastsruvad?? har du plinten på innerskärmen på din? den får väl ström från startmotorn om jag inte minns fel.
Problemet troligtvis löst! Iom. att generator och startmotor EJ har någon plusmatning i dagsläget så har jag såleden ingen plusmatning till t-lås och kan då inte fördela ut spänningen till det övriga kabelnätet
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 525 Inlägg
27 april 2010
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:
plusmatningen som inte är fastsruvad?? har du plinten på innerskärmen på din? den får väl ström från startmotorn om jag inte minns fel.
Problemet troligtvis löst! Iom. att generator och startmotor EJ har någon plusmatning i dagsläget så har jag såleden ingen plusmatning till t-lås och kan då inte fördela ut spänningen till det övriga kabelnätet
Plint? Nope. har ingen sådan!
okej, kommer inte ihåg vilken årsmodell den kom på, det är en skarvplint för pluskablar som sitter på dom sista 140na & sen även på 240. men felet var just det jag trodde att du inte fick nån plus pga startmotor/generator inte var kopplade.