2719
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

900 Inlägg
8 maj 2010
med nippel håller myke bättre på lastbilar iallafall. o de går ju ett par hundra tusen mil me rätt skötsel me!

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!

Gasglad
3 244 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
sydstatare skrev:
med nippel håller myke bättre på lastbilar iallafall. o de går ju ett par hundra tusen mil me rätt skötsel me!

Okej smile Får se vad de blir i framtiden :p

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
El felet löst :p Konstant spänning in till overdrive relät gjorde så att hela elsystemet blev aktiverat.. Kopplade ur alla kablar ur det så löste de sig smile

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
8 maj 2010
Har du overdriverelä på din? smile Satt det överväxel innan?

Om du inte ska ha relät kan jag köpa det av dig tror jag, har ju allt utom elen till min överväxel smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Gasglad
3 244 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Har du overdriverelä på din? smile Satt det överväxel innan?

Om du inte ska ha relät kan jag köpa det av dig tror jag, har ju allt utom elen till min överväxel smile

Aa det satt de :p Behöver du overdrive spak så har ja de också :p

Behåller nog relät då de blir fult att lämna 2st skruvhål efter det :p

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
8 maj 2010
hmm, overdrivespak till långspak eller?? hur fungerar de? smile

Kan nog sponsra dig med nått gammalt relä om det du har passar min wink big_smile (byte rakt av kan vi göra lol )

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

Gasglad
3 244 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
hmm, overdrivespak till långspak eller?? hur fungerar de? smile

Kan nog sponsra dig med nått gammalt relä om det du har passar min wink big_smile (byte rakt av kan vi göra lol )

overdrive spaken sitter på höger sida om ratten på dessa bilar :p

hehe, byter inte ut ett helt nytt relä mot ett gammalt :p Du kan få mitt gamla däremot smile

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Behöver era råd nu.. Hur får man lättast bort kopplingswiren.. sitter som fan inne i kupén, skit trångt att komma åt med något verktyg eller liknande.. Pedalen är iafall demonterad.. Hur brukar ni göra?

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
8 maj 2010
Vi kan ta det nån dag med relät, du slänger det ju inte så det finns ju kvar smile

Ang. Kopplingsviren tror jag det är en sprint på den med en saxpinne, eller förväxlar jag det med bromspedalen?? Fast det problemet är ju i vilket fall löst om pedalen är borta... tongue
Senast redigerat av Volvo1968 (8 maj 2010)

------------------

Gasglad
3 244 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Vi kan ta det nån dag med relät, du slänger det ju inte så det finns ju kvar smile

Ang. Kopplingsviren tror jag det är en sprint på den med en saxpinne, eller förväxlar jag det med bromspedalen?? Fast det problemet är ju i vilket fall löst om pedalen är borta... tongue

precis, låter de ligga så är bara å hämta upp! smile

aa det är bromsen som har en sprint å sax pinne, just ja en ny sax pinne behöver, tack för att du tog upp de :p

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
En bild på framvagnen som börjar ta form igen smile Väl värt all tid man lagt ned på blästring, lackering mm.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/924155_gfv212.jpg

Hmm... Ska verkligen fördelaren se ut såhär? Ser lite sliten ut enligt min mening, förhoppningsvis är detta anledningen till den dåliga tomgången och misständningarna!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/924164_rbfw90.jpg

//Carfreak

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
8 maj 2010
Lite ? det där är helt slut för fan haha   lol

C H E V R O L E T <3

Smålänning
7 887 Inlägg
8 maj 2010
Tycker locket ser riktigt fräscht ut faktiskt. Inget oxiderat eller bränt...

Trodde den oroliga tomgången berodde på att det inte va olja i förgasren.. Men fördelarn va inte så glapp väll?
Senast redigerat av twin_cam (8 maj 2010)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Gasglad
3 244 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:

Det var de ja ville höra wink Äntligen kanske tomgångs problemet är ett minne blott, ska bli underbart och sätta dit ett nytt wink

twin_cam: okej.. hmm, nu blir ja fundersam..  Tyvärr var de inte pågrund utav oljan i föggen.. Axeln glappar ingenting alls.. Antingen är det fördelarlocket eller förgasaren som är knas.. Allt annat är ju nytt.
Senast redigerat av MrCarfreak (8 maj 2010)

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
8 maj 2010
Ja saxpinne måste ju vara svårt att få tag på idag big_smile kom nu på, kopplingsviren satt ju i nån krok, men problemet att få loss den kvartstår ju..
Men ett nytt fördelarlock är ju en bra investering i vilket fall, så är det ett steg på vägen mot bättre gång smile

funderat nått mer på delarna föressten? inte sett dig på msn ikväll, men kommer ju en dag imån med så smile

------------------

Gasglad
3 244 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Ja saxpinne måste ju vara svårt att få tag på idag big_smile kom nu på, kopplingsviren satt ju i nån krok, men problemet att få loss den kvartstår ju..
Men ett nytt fördelarlock är ju en bra investering i vilket fall, så är det ett steg på vägen mot bättre gång smile

funderat nått mer på delarna föressten? inte sett dig på msn ikväll, men kommer ju en dag imån med så smile

hahaha precis :p Göra en gen av ståltråd bara..

Ska bli kul å se hur den går efter byte av fördelaren..
Jodå, ska demontera bälterna ikväll så det är klart, ska även kolla skick på bälteshållaren.. har loggat in nu :p

//Carfreak

leg. dödsklant
128 Inlägg
8 maj 2010
MrCarfreak skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Det var de ja ville höra wink Äntligen kanske tomgångs problemet är ett minne blott, ska bli underbart och sätta dit ett nytt wink

twin_cam: okej.. hmm, nu blir ja fundersam..  Tyvärr var de inte pågrund utav oljan i föggen.. Axeln glappar ingenting alls.. Antingen är det fördelarlocket eller förgasaren som är knas.. Allt annat är ju nytt.

fördelarlocket tyckte jag med såg bra ut.  inget oxiderat vad JAG såg. men det är inte så jäfvla dyrt att köp nytt lock så det skulle jag gjort ändå i ditt fall.
om nu allt annat är bytt så gör det ju inte ont att ha bytt denna del osså. är rotorn bytt eller hur mår den?

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

Gasglad
3 244 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
frisedel skrev:
MrCarfreak skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

fördelarlocket tyckte jag med såg bra ut.  inget oxiderat vad JAG såg. men det är inte så jäfvla dyrt att köp nytt lock så det skulle jag gjort ändå i ditt fall.
om nu allt annat är bytt så gör det ju inte ont att ha bytt denna del osså. är rotorn bytt eller hur mår den?

okej.. men ska verkligen de yttersta delarna se ut sådär? har alltid varit med om att de stuckit ut en bit..

Rotorn ser väldigt fin ut..
Ska strax kolla brytarspetsen också så den är rätt!

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
Har kollat avståndet nu på brytarspetsen.. 0.9mm :s Ställde ner det till 0.4 som det skall vara som grund inställning.

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
Ännu en mek kväll avklarad!! Inte så mycket gjort förutom diverse uppfräschning rengöring!!
Ett tips, spana in min playlist på spotify http://open.spotify.com/user/carfreak/p … lrEs5FP0yu - Grymma Rockabilly låtar!

//Carfreak

Sök