3887
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
6 september 2010
bilder bilder bilder big_smile tummen upp iaf för dit slit!

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

Gasglad
3 244 Inlägg
6 september 2010
Trådstartare
Nomenia skrev:
bilder bilder bilder big_smile tummen upp iaf för dit slit!

Hehe, bilder kommer upp imorgon! Inte hunnit fota. Ska iväg med fälgarna på blästring imorgon så de kan bli blanksvarta alt. vita - vad tycker ni ?

Tack så mycket!! smile

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
Nu står bilen uppallad igen, fälgarna och fronten ska iväg på blästring idag!

//Carfreak

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
7 september 2010
MrCarfreak skrev:
wiee, nu är den nere på backen igen!! Dock otroligt hög.. ca. 10cm mellan skärm och däck :p Blir till å kapa fjädrarna 2 varv åtminstonde!

ta det försiktigt med kapningen , det blir lätt för lågt, fjädrarna får inte sitta löst om du lyfter den med domkraft mitt på framvagnen. sen ska du hälst dra fast bärarmsbultarna när bilen står på hjulen & allt är monterat. då hamnar gummibussningarna i "neutralläge"

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Gasglad
3 244 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
wiee, nu är den nere på backen igen!! Dock otroligt hög.. ca. 10cm mellan skärm och däck :p Blir till å kapa fjädrarna 2 varv åtminstonde!

ta det försiktigt med kapningen , det blir lätt för lågt, fjädrarna får inte sitta löst om du lyfter den med domkraft mitt på framvagnen. sen ska du hälst dra fast bärarmsbultarna när bilen står på hjulen & allt är monterat. då hamnar gummibussningarna i "neutralläge"

Jo ja vet. Tar 1 varv i taget men gissningsvis blir det 2 varv totalt. Är ju förtärkta saab fjädrar. Med bilen på backen så har jag ca. 10cm mellan gummistoppet och vaggan så den är rätt hög wink

Ajjemensan, precis så gjorde jag!! Onödigt att dra åt innan så man sliter ut bussningarna onödigt fort.

//Carfreak

6 527 Inlägg
7 september 2010
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:

Jo ja vet. Tar 1 varv i taget men gissningsvis blir det 2 varv totalt. Är ju förtärkta saab fjädrar. Med bilen på backen så har jag ca. 10cm mellan gummistoppet och vaggan så den är rätt hög wink

Ajjemensan, precis så gjorde jag!! Onödigt att dra åt innan så man sliter ut bussningarna onödigt fort.

Precis, allt för många som inte har koll på det där & funderar varför bussningarna slits så fort wink

Gasglad
3 244 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Idag kom mina spridar adaptrar smile Nu gäller det bara att slipa ned insugen så de passar och sedan få det tigat, sedan borra upp hålen i insugen så bränslet kan komma in på toppen wink

Kommer bli redigt nice detta wink Snart så bör jag kunna starta motorn igen. Tippar på ca. 50-100hk mer ur denna maskin nu med megasquirt och insprutning samt en bra mycket lugnare gång!

Ni som kör vems eller megasquirt, kör ni med IAC eller justerar ni tomgången via gaswiren ?

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
Ena volvo dörren nedslipad och rostgrundad. Skall snart slipa den andra. Vad tror ni, mattsvart eller blank svart? smile

//Carfreak

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
13 september 2010
de där med färgen beror på vad du ska ha resten av bilen i.. matt eller blankt?? ska resten av bilen färgas i olika färger så är de snyggast att ha alla blank eller matt ist för att mixa tongue
jag personligen tycker att matt svart kan ge en rå look.. så ja röstar på matt!

Gasglad
3 244 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
Nomenia skrev:
de där med färgen beror på vad du ska ha resten av bilen i.. matt eller blankt?? ska resten av bilen färgas i olika färger så är de snyggast att ha alla blank eller matt ist för att mixa tongue
jag personligen tycker att matt svart kan ge en rå look.. så ja röstar på matt!

har lite olika lackförslag. Funderar på blank vit nederdel och matt svart på huv, tak, baklucka isåfall.. Dvs. nederdel blank vit och ovandel matt svart :p

Får se hur de blir wink

//Carfreak

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
13 september 2010
jajjemen... det kan ju bli bra ;P det får ju färdigt resultat visa big_smile men kör en liten ''sneddning'' som du har på din profil bils, fast från framsidan av framdäcket big_smile de tror jag blir snyggt tongue du kan ju alltid använda dig av GIMP 2 (bildredigerings program) riktigt bra program om du vill testa olika färger..

Gasglad
3 244 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
Nomenia skrev:
jajjemen... det kan ju bli bra ;P det får ju färdigt resultat visa big_smile men kör en liten ''sneddning'' som du har på din profil bils, fast från framsidan av framdäcket big_smile de tror jag blir snyggt tongue du kan ju alltid använda dig av GIMP 2 (bildredigerings program) riktigt bra program om du vill testa olika färger..

aa, förhoppningsvis. Inget är klart ännu. Är en kostnads fråga! Drömmen är ju grön candy, svart metallic och vit metallic som bilden visar!

Ska leka lite med det programmet smile

//Carfreak

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
13 september 2010
MrCarfreak skrev:
Nomenia skrev:

aa, förhoppningsvis. Inget är klart ännu. Är en kostnads fråga! Drömmen är ju grön candy, svart metallic och vit metallic som bilden visar!

Ska leka lite med det programmet smile

ja men en redig lack i dom färgerna är nog värt att satsa på tongue en riktig lack på en riktig bil tongue

Gasglad
3 244 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
Ena dörren klar för lack i princip! Några bulor som måste väck bara!

//Carfreak

6 527 Inlägg
15 september 2010
MrCarfreak skrev:

jag röstar iaf för att du ska lacka den som du planerat på din bild.

Gasglad
3 244 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:

Tror också att det blir så! smile Bara börja spara !
Just nu håller jag på att få till insugen så de kan få spridar adaptrarna dit svetsade!
Försöker även lösa mitt lilla vakuum problem iom. att jag har separata spjäll.

Ska kika lite hur bmw har löst det på sina motorer!

//Carfreak

6 527 Inlägg
15 september 2010
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:

Just nu håller jag på att få till insugen så de kan få spridar adaptrarna dit svetsade!

dom har väl vaccumpump? iaf på vissa, finns en 89ans M5a här efter gatan & han har då så har jag för mig

Gasglad
3 244 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:

dom har väl vaccumpump? iaf på vissa, finns en 89ans M5a här efter gatan & han har då så har jag för mig

aha, aa det är nog som du säger! Hmm, då blev problemet lite större wink

Ev. att man fixar nån vakuum station som har 4st matningar in och sedan koppla in sig på den för tex. mapp sensor, dump osv.

//Carfreak

6 527 Inlägg
15 september 2010
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:

Ev. att man fixar nån vakuum station som har 4st matningar in och sedan koppla in sig på den för tex. mapp sensor, dump osv.

ahh till bromservon kan du ju använda sån, men resten kan du väl ta på ett av insugen?

Gasglad
3 244 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:

ahh till bromservon kan du ju använda sån, men resten kan du väl ta på ett av insugen?

Njae, pulserna pajjar vakuumet, vill få ett jämnt och fint vakuum.

//Carfreak

Sök