Kamerainfo: Nikon D40, standard 18-55mm objektiv. Inget stativ! Inomhusbilderna är tagna med allt på automatik. Utomhusbilderna är tagna med manuell slutare (320), automatisk blädare, ISO 400, vitbalans ställd på mottljus (blev väldigt blått annars).
Bilderna jag lägger upp nu är bara ett litet urval av alla jag fick med mig hem. Finns liknande bilder och enstaka bilder på bilarna. Så har många, många fler på både bilarna inomhus, gatebils uteträff och utomhusshowen med drift och cross! Så önskas mer bilder, så ska jag se vad jag kan hitta!
Kan även passa på att informera om att det är första gången jag testar på att fota fordon "in action", så hoppas att det ni tycker det blev bra!
Ge gärna kritik! Bra som dålig!
Hoppas ni tyckte om det! Och om någon vill använda bilderna, så går det bra. Men låt namntaggen sitta kvar!
grymma bilder!! fattar inte hur jag kunde missa så många bilar..var nog för att jag var med fel folk på mässan (ej bilintresserad) så det blev bara skit
grymma bilder!! fattar inte hur jag kunde missa så många bilar..var nog för att jag var med fel folk på mässan (ej bilintresserad) så det blev bara skit
Tack så mycket! Kan trösta dig med att jag missade även en del bilar som va en stor del av anledningen att jag åkte dit! Men är ju lätt hänt, är ju inte direkt lite bilar! Och väldigt mycket folk! (därför en del bilder tyvärr blev lite skit! )
Tack så mycket! Kan trösta dig med att jag missade även en del bilar som va en stor del av anledningen att jag åkte dit! Men är ju lätt hänt, är ju inte direkt lite bilar! Och väldigt mycket folk! (därför en del bilder tyvärr blev lite skit! )
alltså menar inte att bilderna bliv skit, utan min tid på mässan då jag hade en polare somsagt, som inte fattade nåt å bara gnällde
alltså menar inte att bilderna bliv skit, utan min tid på mässan då jag hade en polare somsagt, som inte fattade nåt å bara gnällde
Förstod det!
Det jag syftade på va dock att det är lätt hänt att man missar bilar man vill se tack vare att där är så många och mycket folk Och det va tack vare där va mycket folk som jag inte riktigt fick till jätte bra bilder Är dock nöjd ändå med många av dom
Men tar och rengör ditt objektiv, du har smuts, om det är rent, lämna in din kamera för sensorrengöring! Din svarta prick är lite jobbig!
Tack!
Du, det har du helt rätt i! Har faktiskt inte reagerat över den pricken, men när du säger det så! Är faktiskt planerat att lämna in kameran för rengöring, för jag tycker den börjar bli lite dammig och så på speglar och i objektiv m.m. Och glömde dessutom att ta med mig microfiberduk så jag kunde inte polera objektiv och UV filter när jag va där uppe!
Men tar och rengör ditt objektiv, du har smuts, om det är rent, lämna in din kamera för sensorrengöring! Din svarta prick är lite jobbig!
Tack!
Du, det har du helt rätt i! Har faktiskt inte reagerat över den pricken, men när du säger det så! Är faktiskt planerat att lämna in kameran för rengöring, för jag tycker den börjar bli lite dammig och så på speglar och i objektiv m.m. Och glömde dessutom att ta med mig microfiberduk så jag kunde inte polera objektiv och UV filter när jag va där uppe!
Man lär sig av sina misstag! Du är itne den enda som har haft fina prickar, Tur att photoshop finns!
Tack!
Man lär sig av sina misstag! Du är itne den enda som har haft fina prickar, Tur att photoshop finns!
Det gör man verkligen! Och vad jag kan se, så syns pricken inte mycket mer än när det är klarblå himmel, och är det så är det ju väldigt enkelt att ta bort
feta bilder och showen verkade ju oxå grym.. dock kom vi upp ganska sent så vi missade den.... Åkte mest upp för efterträffen men tråkigt nog blev den inte riktigt som man hade tänk sig!
feta bilder och showen verkade ju oxå grym.. dock kom vi upp ganska sent så vi missade den.... Åkte mest upp för efterträffen men tråkigt nog blev den inte riktigt som man hade tänk sig!
Tack så mycket! Oh ja, showen va riktigt fet! Grymma åkare !