2564
Sök

Diverse frågor om Golf 3 93 (lås, växellåda, kamrem, mm)

4 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Jag har nyligen köpt en Golf 1.8 -93 så har jag lite funderingar.
Jag har centrallås på min bil men bagage låset fungerar inte, vad kan jag göra åt det? Någon med erfarenhet.

Sedan har jag fundering om min växel låda, att få in ettan växel är lite trög medan alla andra växlar fungerar klockrent, vad kan det bero på? Kan ni ge tips på hur man åtgärdar detta? Eller vad det ungefär skulle kosta att fixa det?

Vad ska det kosta att byta kamrem? Kan man byta den själv om man är nybörjare eller krävs det erfarenhet??

Vad ska en sån dra i bensin ungefär??

Sen undrar jag om högtalare osv, rekommenderar ni något speciellt på de bilarna eller är det något jag bör tänka på??

Tacksam för ALLA svar då denna bilen är min FÖRSTA bil.
cool

146 Inlägg
6 april 2010
Angående växeln så kan det vara så att det bara behövs en justering av växelreglage.
Skorrar det när du försöker få i växeln eller är det bara stopp?

Vcds

German Engineering
9 083 Inlägg
6 april 2010
Znoun skrev:
Jag har nyligen köpt en Golf 1.8 -93 så har jag lite funderingar.
Jag har centrallås på min bil men bagage låset fungerar inte, vad kan jag göra åt det? Någon med erfarenhet.

Sedan har jag fundering om min växel låda, att få in ettan växel är lite trög medan alla andra växlar fungerar klockrent, vad kan det bero på? Kan ni ge tips på hur man åtgärdar detta? Eller vad det ungefär skulle kosta att fixa det?

Vad ska det kosta att byta kamrem? Kan man byta den själv om man är nybörjare eller krävs det erfarenhet??

Vad ska en sån dra i bensin ungefär??

Sen undrar jag om högtalare osv, rekommenderar ni något speciellt på de bilarna eller är det något jag bör tänka på??

Tacksam för ALLA svar då denna bilen är min FÖRSTA bil.
cool

Kul att du har köpt en Golf MK3 1.8 smile

Bagage-låset brukar oftast inte fungera tyvärr men de är inte så dyra att få tag på från skroten, prova det. Prova också med låsspray och smörj in det.

Det är nog en synkring som säkert gett upp men om jag var du skulle jag byta samtliga synkringar.
Eller som ovanstående talare säger så behövs det nog en justering av växelreglage.

Svårt att säga vad en kamremsbyte kostar men jag rekommenderar inte att byta själv, lämna det tilll en verkstad istället.

Angående bensinförbrukningen så är den bensinsnål, ska inte dra mer än 0.7-0.8 liter per mil.

När det gäller högtalare så är det upp till dig om du vill ha nya eller behålla de gamla som sitter original smile

Lycka till och grattis till förstabilen.

Mvh
Senast redigerat av CarpeDiem (6 april 2010)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

4 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Tack till de svaren!
Jag får nog lämna in bilen så får de kolla upp allt.
Vad ska en sån bil kosta, kört 23000.

27 Inlägg
4 augusti 2010
Hay tänkte höra om det är någon som är bra på golfar ? har en golf 3 tdi -94 som ja fått ta över av farsan men som ja har fått problem med sen ja råkade köra i en lite djupare vattenpöl då den bara dog och vägra gå igång men fick igång den senare då vi kollat runt lite runt spridarna och filtrena, men probleemet är att den gick bara på 3 cylindrar och nu då man startar den så går den på ca 500 varv och sen dör den efter ca 30 sec och den är seg startad. någon som tror sig veta vad felet är ? farsan tror den kan ha kuggat om eller att block packningen gått, tacksam för alla svar man kan få smile sällan ja går in här så skulle va schysst om någon som kanske vet vad flet är kan maila det till min epost: Lucifers_Angel@live.se smile

Sök