Znoun skrev:
Jag har nyligen köpt en Golf 1.8 -93 så har jag lite funderingar.
Jag har centrallås på min bil men bagage låset fungerar inte, vad kan jag göra åt det? Någon med erfarenhet.
Sedan har jag fundering om min växel låda, att få in ettan växel är lite trög medan alla andra växlar fungerar klockrent, vad kan det bero på? Kan ni ge tips på hur man åtgärdar detta? Eller vad det ungefär skulle kosta att fixa det?
Vad ska det kosta att byta kamrem? Kan man byta den själv om man är nybörjare eller krävs det erfarenhet??
Vad ska en sån dra i bensin ungefär??
Sen undrar jag om högtalare osv, rekommenderar ni något speciellt på de bilarna eller är det något jag bör tänka på??
Tacksam för ALLA svar då denna bilen är min FÖRSTA bil.
Kul att du har köpt en Golf MK3 1.8
Bagage-låset brukar oftast inte fungera tyvärr men de är inte så dyra att få tag på från skroten, prova det. Prova också med låsspray och smörj in det.
Det är nog en synkring som säkert gett upp men om jag var du skulle jag byta samtliga synkringar.
Eller som ovanstående talare säger så behövs det nog en justering av växelreglage.
Svårt att säga vad en kamremsbyte kostar men jag rekommenderar inte att byta själv, lämna det tilll en verkstad istället.
Angående bensinförbrukningen så är den bensinsnål, ska inte dra mer än 0.7-0.8 liter per mil.
När det gäller högtalare så är det upp till dig om du vill ha nya eller behålla de gamla som sitter original
Lycka till och grattis till förstabilen.
Mvh
Senast redigerat av CarpeDiem (6 april 2010)
Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)