Åh vad alla är snälla och rara som tar sig tid att svara, jättesnällt av er. ja det är inte lätt detta. Skita i miljön helt kan jag inte, det har jag inte samvete till
Men jag tänker inte köpa en miljöbil bara för att den har miljö i namnet, om den är kass i övrigt. Fast det blir nog inte en ford ändå. Jag blir mer och mer inne på nån av de här småbilarna flera har nämnt, de verkar passa mig. Men Caffe, 7500 mil, är det mycket för en sådan? För det är ju mellan 3-7000 mil de ligger på de jag har sett. Och så mycket som jag kör långa sträckor kommer den komma upp i det dubbla på några år.
Det som också talar emot en liten bil är att jag har tänkt efter kring det här med utrymme. Alltså jag kör som sagt rätt mycket långt och då känns en större bil bra med tanke på säkerhet, bagageutrymme mm. Men jag vet inte.
Är det nån som har koll på detta med etanol? Det är ju pga etanolen som jag ens började tänka i ford-banorna. Är etanol verkligen bättre än bensin? den frågan kanske man ska ställa i nåt "miljö-forum" istället iofs
Vad är det för skillnad som man märker? Är det billigare, drar den mindre, går tystare? Jag har aldrig kört en etanolbil...
Förlåt om jag är okunnig men detta är verkligen inte mitt område