4131
Sök

Dikes körning

47 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
Min bror var ute o rejsa lite i Lidköping mot en volvo s70. Bror min körde lite fort och körde av vägen. Volvon låg före men han vände tillbaka för att se så att han klara sig, mycket bra underbart att ha en sådan känsla mot sin medmänniska. Tack! Det var en tredje bil som var precis efter brorsan, han fortsatte utan att stanna... dåligt.... Ville bara säga att det är en bra mentalitet mellan alla oss bilfantaster. Underbart att veta att det finns bra människor!

"Sic vis pacem, para bellum"
"Önskar du fred, rusta då till krig"

Vw trimmare
2 995 Inlägg
6 juni 2006
typiskt svensson att inte stanna om dom ser nån flyga av vägen/Krockar dom vill inte bli "Inblandade".

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
6 juni 2006
tror de var en sån där person som tycker att folk i åldern -30 inte borde ha körkort som körde vidare.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
6 juni 2006
fy fan va dålig stil... klart man hade stannat o frågat hur de gick o om dom behövde hjälp eller nåt...man vet ju själv att man hade velat de...hu gick de för han då?

Avstängd
257 Inlägg
6 juni 2006
som när jag körde av med en cheva caprice hgv. väjde för ett rådjur & fick sladd på bilen & ut i diket i runt 70. låg 5-6bilar bakom mig. den sista av bilarna stannade & väntade tills bärgare hade kommit. Låg ett hus ca 75-100 meter från platsen gubben där inne ställde sig i sin trädgård & kollade kom inte fram te en förrens bärgaren började att dra upp bilen. då kunde han fråga mig om jag behövde hjälp..... sa te han att den enda hjälpen han kan ge nu efter att ha stått å sin trädgård å kollat i lite mer än en timme är att dra åt helvete. till råga på allt så var den gubben brandman som bara stod & glodde........... om nån har smällt står man fan inte bara å tittar på i en hel jävla timme innan man går fram å frågar om man behöver hjälp & hur de har gått....

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

Colaberoende
1 219 Inlägg
6 juni 2006
Jag fick ju hjälp direkt när jag smällde min bil.. Hade kört om en bil stax före och dom stannade och hjälpte till..: Fick reda på numret till polisen så anmälan kunde göras.
Det var en grupp som hade troligen varit ute och spelat på nått ställe... 4:17 krockade jag bilen mitt i natten.: Snacka om tur.
Förra helgen hållde jag på att ta ett nytt rådjur i een lånad Saab 9-5 BiFuel som endast var en månad gammal men klarade det pg.a bra köregenskaper och bromsar.

/Ena

47 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
Jora föraren klara sig bra... 3 timmar senare tvinga vi ner honom i en volvo s60 2,5t för att köra igen... det var tydligen ganska viktigt att gör det... o idag köra han, lite långsammar dock... men farten kommer nog snart...

"Sic vis pacem, para bellum"
"Önskar du fred, rusta då till krig"

51 Inlägg
6 juni 2006
Ja men som sagt lagen säger att du måste stanna och hjälpa till den personen som har krockat osv så smile

424 Inlägg
6 juni 2006
medmänslighet is the shit, jag sniglar förbi busshållplatser om nån stackare missat bussen och kommer springandes tar man ju upp en sån såklart.

hatar själv när man behöver lift men ingen jävel stannar för dom har för mycket ego att tänka på tongue

**// Toyota \\**

Sök