skulle gå ut och backa ur bilen ur garaget idag och plötsligt startar den inte, startmotorn går inte ens. får upp något blinkande medelande i färddatorn.
Meddelandet i displayen säger att det är dags för service och borde inte ha nått med startproblemen att göra. Och har du VW´s inbyggda startspärr med transponder i nyckelhuset så startar motorn för att någon sekund senare dö.
Meddelandet i displayen säger att det är dags för service och borde inte ha nått med startproblemen att göra. Och har du VW´s inbyggda startspärr med transponder i nyckelhuset så startar motorn för att någon sekund senare dö.
Startmotorn kan också vara död. Körde till en kompis, en timme senare när jag skulle vidare gick bilen inte igång för att startmotorn kastat in handduken..
Startmotorn kan också vara död. Körde till en kompis, en timme senare när jag skulle vidare gick bilen inte igång för att startmotorn kastat in handduken..
åh fan, de vore inte så kul... hörs bara ett klick när jag vrider på tändningen.
Klick från startmotorn eller? Isåfall kan du knacka lite på startmotorn med en gummiklubba eller nåt medans någon vrider på nyckeln, den kan ha låst sig i ett "speciellt läge" som det heter
Klick från startmotorn eller? Isåfall kan du knacka lite på startmotorn med en gummiklubba eller nåt medans någon vrider på nyckeln, den kan ha låst sig i ett "speciellt läge" som det heter
Mvh Tommy
ja de kan ju vara värt o testa iallafall vet inte om ljudet kommer från startmotorn men det kanske är så..
Klick från startmotorn eller? Isåfall kan du knacka lite på startmotorn med en gummiklubba eller nåt medans någon vrider på nyckeln, den kan ha låst sig i ett "speciellt läge" som det heter
Mvh Tommy
ja de kan ju vara värt o testa iallafall vet inte om ljudet kommer från startmotorn men det kanske är så..
Ja det kostar ju inget att testa. Nä du väl är där och pillar så kan du mäta så du får ström från kabeln som kommer från tändningslåset, inte direkt ovanligt att startkontakten havererar på 80-90 tala VAG bilar.