Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!
Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer
Tack! Tyvärr fick jag se att infästningarna till stötfångaren sitter innanför blinkersarna, så vet inte riktigt hur ja ska göra kanske blir en jäkla massa jobb. Får fundera lite på de....
Tycker det ser stilrent ut. Tyvärr så är det nog mycket jobb att fixa då infästningarna sitter bakom blinkersen. Får bli något att fundera på till vintern, då jag ändå måste ha bort fronten för lite lagning av ett par sprickor.
Kul och se ett audi projekt.. Har en audi 100 kanske skulle kapa av taket på den
Hehe, det skulle vara coolt. Den har ju bra linjer baktill så man kommer slippa en massa jobb där. Bygg den med öppningsbara dörrar så blir det riktigt fränt. Det du skulle kunna göra är att plocka dörrarna från en coupe och stoppa dit så du får en 2 dörrars 100 cab. Kan bli hur coolt som helst! Lycka till!
Så där ja, då var den utsågad. Lite finputs kvar så är det bara sätta fast den på lådan och sen klä in den. Lådan kommer sen att kläs i rött skinn i samma färg som på bilen. Tror det kan bli riktigt snyggt.
Har idag pysslat lite med ljudet i bilen idag. Lite kabeldragning till nya 4 kanals steget. Det blev en till lågnivå, sen blev det ett powerblock från 21 kvadrat till 8 kvadrat kabel då steget inte är byggt för så grova kablar.
Sen utbyte utav dom märkliga högtalarna bak. Nokia 5,25" med inbyggda slutsteg.
Ny VS gammal. silverramen runt den nya är tagen från den gammla.
Får skruva dom nya högtalarna i ramarna till dom gammla. Måste bara fixa ett vettigt borr.
Nu har det hänt lite grejer igen. Nya högtalarna bak är på plats, blev en grym skillnad mot dom gammla. URoX RE-5516 5.25
Nya slutsteget på plats i skidluckan, bakom syns baslådan klädd i rött fuskskinn.
Baslådan, endast framsidan klädd hittills. Väntar just nu på Audimärket som min far ska plana ner till lite lagom tjocklek, så jag kan fästa den bakom tyget på baksidan av lådan.
Har även grejat lite med bromsarna då ja inte tyckte att dom tog så jättebra. Slipade ner kanterna på klossarna smorde upp glidhylsorna till oken och motionerade kolvarna. Blev en jäkla skillnad på bromsar nu kan ja lova.
Har även modifierat min emblemlösa grill oxå. Före: OBS lite skitig.
Pillade försiktigt bort krom listen från den gammla grillen, slipade ner ytterkanterna på den emblemlösa, så att kromlisten kunde läggas utanpå. Efter 4st stavar smältlim så blev resultatet det här. Vad tycker ni?
Kollat runt lite på div sidor med Audi 80 och cabbar mm. för att få lite inspiration. Bara en liten koll. Vad tror ni om denna vingen? Skulle det passa på min kärra?
Kollat runt lite på div sidor med Audi 80 och cabbar mm. för att få lite inspiration. Bara en liten koll. Vad tror ni om denna vingen? Skulle det passa på min kärra? http://www1.garaget.org/gallery/archive … 5uw2ck.jpg
Ett no-no enligt mig. Då va den första vingen finare. Men allra finast blir de nog utan. I övrigt mycket fin bil, älskar fronten! Men som någon sa tidigare så ser de inte riktigt rätt ut med kjolarna och stötfångaren bak svarta. Självklart prenumeration.
Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..
Hehe, måste kolla så ni inte ändrat er. Vad tror ni om påbyggnaden på stötfångaren bak på den bilden då? Kan det vara något? Vart tro ni man får tag på en sådan i så fall?