4293
Sök

Köptråd ! Fördelar och nackdelar med cab?

134 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Hallå allihopa ! Nu är det dax för att köpa en cab , har en budjet på cirka 40 tusen , men vad finns de för för och nackdelar med cab?   Och vad ska man köpa för cab ? 

Tacksam för alla svar!

Entreprenör
1 286 Inlägg
11 april 2010
Nackdelar med cab? Jovars du det finns ett gäng.

Du "Måste" ha garage. Står den utomhus så kan du räkna med riktigt sliten, skitig och ful sufflett efter ett tag. Riktigt trist när fåglar skiter på suffletten. Räkna även med att den läcker in vatten när du tvättar med högtryckstvätt. Framför allt mellan rutan och suffletten så att säga. Nästan nackdel blir att du "måste" ha en vinterbil nästa vinter. Riktigt synd att åka med en cabbe vintertid. Du har även begränsat bagageutrymme om det är viktigt.

Dock, så är fördelerna enorma också. Och att åka nedcabbat i en fräsh bil en sköönt vår/sommar dag är riktigt riktigt gött.

edit: Och vad du ska köpa för cabb? Ja med tanke på att du redan nu ser BMW-insnöad ut så satsa på någon E36 cabbe.
Senast redigerat av NiKeMaN (11 april 2010)

// Niklas Johansson

134 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
NiKeMaN skrev:
Nackdelar med cab? Jovars du det finns ett gäng.

Du "Måste" ha garage. Står den utomhus så kan du räkna med riktigt sliten, skitig och ful sufflett efter ett tag. Riktigt trist när fåglar skiter på suffletten. Räkna även med att den läcker in vatten när du tvättar med högtryckstvätt. Framför allt mellan rutan och suffletten så att säga. Nästan nackdel blir att du "måste" ha en vinterbil nästa vinter. Riktigt synd att åka med en cabbe vintertid. Du har även begränsat bagageutrymme om det är viktigt.

Dock, så är fördelerna enorma också. Och att åka nedcabbat i en fräsh bil en sköönt vår/sommar dag är riktigt riktigt gött.

edit: Och vad du ska köpa för cabb? Ja med tanke på att du redan nu ser BMW-insnöad ut så satsa på någon E36 cabbe.

Hehe mycket nackdelar , men garag har jag , och vinter bil så kan man köra i princip vad som helst , Jaa det skulle inte alls vara fel , men är osäker på att min budjet räcker !

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 april 2010
(Nöd?)Lösningen på Nikemans nackdelar stavas Hardtop smile

Andra nackdelar är att det finns mer som kan gå sönder, mer som kan råka ut för skadegörelse och oftast blir bilen lite sämre på dålig väg med lite mer flex i karossen än motsvarande bil med ett fast tak, som gör mycket för stabiliteten.

Fast oavsett tycker jag nästan fördelarna med att kunna fälla ner taket väger upp nackdelarna, det är en helt underbar möjlighet en vacker dag!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Entreprenör
1 286 Inlägg
11 april 2010
Rquired skrev:

Andra nackdelar är att det finns mer som kan gå sönder, mer som kan råka ut för skadegörelse och oftast blir bilen lite sämre på dålig väg med lite mer flex i karossen än motsvarande bil med ett fast tak, som gör mycket för stabiliteten.

Fast oavsett tycker jag nästan fördelarna med att kunna fälla ner taket väger upp nackdelarna, det är en helt underbar möjlighet en vacker dag!

Håller med!

Det ironiska är att varke du eller jag åker cab ändå... hmmm! smile

// Niklas Johansson

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 april 2010
NiKeMaN skrev:
Rquired skrev:

Håller med!

Haha, jo om möjligheten ändå fanns! Tyvärr är kombi-bakdel nästan ett måste som hundägare, dels är det praktiskt och dels skulle jag inte ha hjärta att se hunden klättra omkring i kupén på min fina cabriolet... smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Saabifierad
2 031 Inlägg
11 april 2010
Tips på lite modeller:
Audi 80 Cab (riktigt snygg för att vara en Audi)
Renault Megane Cab (lite speciellt utseende)
VW Golf Cab (Golf utan tak)
Saab 900 Cab (Schysst men eftertraktad)

cool

Undrar lite varför det inte finns särskilt många cabbar från dom japanska tillverkarna hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

1 567 Inlägg
11 april 2010
Plåtcab då typ peugeot

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

461 Inlägg
12 april 2010
Rquired skrev:
NiKeMaN skrev:
Rquired skrev:

Håller med!

Haha, jo om möjligheten ändå fanns! Tyvärr är kombi-bakdel nästan ett måste som hundägare, dels är det praktiskt och dels skulle jag inte ha hjärta att se hunden klättra omkring i kupén på min fina cabriolet... smile

Bagaget?

BMW - Better Make Way

4 001 Inlägg
12 april 2010
von_blad skrev:
Rquired skrev:
NiKeMaN skrev:

Håller med!

Bagaget?

och hur mycket bagage finns det kvar när man har fällt ner caben? särskilt om det är HT

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

461 Inlägg
12 april 2010
kolvas skrev:
von_blad skrev:
Rquired skrev:

Bagaget?

och hur mycket bagage finns det kvar när man har fällt ner caben? särskilt om det är HT

(Jag var inte seriös) tongue

BMW - Better Make Way

Saabifierad
2 031 Inlägg
12 april 2010
940R skrev:
Plåtcab då typ peugeot

Trådskaparens budget ligger på 40.000 riksdaler och en Peugeot 206 CC ligger runt 60.000 riksdaler så jag tror inte det är ett alternativ.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

727 Inlägg
12 april 2010
För den budgeten får du BMW mässigt en risig 318 cab e36 eller en fin 320-325 e30 cab, hade jag varit dig hade jag sparat ihop en slant till och skaffat en fin e36 cab, minst 320 och uppåt, annars blir de så slöa och tråkiga. Förövrigt är e36 cab riktigt underhållande att köra! sen om du vill ha el-cab eller manuell är oxå en smaksak.

Men det är ju vad jag tycker tongue Sen hardtopen till en e36 ser riktigt bra ut.

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

134 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
Frayze skrev:
För den budgeten får du BMW mässigt en risig 318 cab e36 eller en fin 320-325 e30 cab, hade jag varit dig hade jag sparat ihop en slant till och skaffat en fin e36 cab, minst 320 och uppåt, annars blir de så slöa och tråkiga. Förövrigt är e36 cab riktigt underhållande att köra! sen om du vill ha el-cab eller manuell är oxå en smaksak.

Men det är ju vad jag tycker tongue Sen hardtopen till en e36 ser riktigt bra ut.

Joo visst , de är sant , men jag har inte tiden ! wink

134 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
Tack allihopa! Ska bort i helgen och hämta mig en Audi Cab 80 2.3  -92    !

835 Inlägg
16 april 2010
Plåtcab ska det va smile

Sök