Crille88 skrev:
klockan kan ha med svajigt laddtryck att göra, men att bilen går illa o ryckigt blurrar osv har inte me klockan o göra,, när renoverades motorn? e de alldeles nyss den har satts ihop och första provkörningen?
Motorn har bara gått 2-300 mil max (har själv sett den blivit renoverad och ihopsatt och tidigare ägare), och turbon ska enligt förr-förra ägaren ha gått ~3000mil och även känts tight och fin.
MEN klockan byttes idag & laddtrycket blev liiite högre, men i samma veva åkte turbon av. Och det visade sig att den verkar vara hyffsat slut. Glappade ganska rejält, bilen ryker dock inte vidare mycket men den har dragit/droppat lite för mycket olja på senaste tiden & även spottat ur sig en del bak i avgas.
Så boven känns som turbon just nu, så en 19T letas och skall inhandlas så fort ekonomin tillåter!
I samma veva kommer det byggas 3" dp & kattersättare eftersom det troligen blir vinklat avgashus
på den nya, och jag har raka huset just nu.
Så för tillfället känns det som att turbon är boven i dramat, men man skall ju aldrig säga säkert förens
den är bytt. Så jag kommer uppdatera tråden en gång till när turbon är bytt så ser vi då om saken är ur världen.
TACK för all hjälp och förslag, skulle det vara någon som har andra teorier är dessa fortfarande välkommna!