3051
Sök

Vad är en "bot" ?

8 156 Inlägg
7 juni 2006
#21
Jonni skrev:
FEL FEL FEL FEL,

En Bot är en datorstyrd chatklient, den sköter kanalen i programmet IRC som de flesta CS och WOWnördar använder för att kommunicera,exempelvis då när "anna" bannar någon så kan det vara för att dom "spammar" (skriver samma sak flera gånger eller upprepar sig för mycket) och just anna är en fjortis som hänger med datornördarna och då gjorde basshunter denna checka sommarfjortisplågan som sätter sig på skallen..


fotnot "Banna" Bannlysa/kasta ur kanalen för gott smile
Du fick tyvärr inte många rätt där.
En bot är inte en datorstyrd chattklient. mIRC kan räknas som en chattklient. Det kan knappast en bot, även om den kan programmeras till att bete sig som en "chattare"
IRC är inte ett program utan själva benämningen på chattningsnät på internet.
Därav namnet: Internet Relay Chat (IRC)
Kanalerna är inte fysiskt kopplade till din chattningsklient, utan snarare till nätverket som du är online på, t.ex. Quakenet.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

www.rallyshop.se
551 Inlägg
7 juni 2006
#22
Det är en IRC bot han snackar om

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

8 156 Inlägg
7 juni 2006
#23
MrTurbo skrev:
Jag har pratat med Anna som låten handlar om.   :p

Vill ni ta på mig?    roll
Oh ja! Kan jag få din autograf?


BAD_ROBOT skrev:
Men att folk inte har fattat det än. smile Anna är en tjej som folk tror är en irc-bot för hon är afk och har script.
Jag tror nog att folk har förstått det vid det här laget...
Fast det finns säkert en hel del som inte riktigt förstått vad en IRC-bot är för något.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 Inlägg
8 juni 2006
#24
Gå in på asshunter.se

*Det heter faktiskt "bot"*

Gorgilus addictus
4 755 Inlägg
8 juni 2006
#25
BuseMia skrev:
Gå in på asshunter.se

*Det heter faktiskt "bot"*
Ja den låten beskriver det bra.

Allt för den där jävla hatten!

62 Inlägg
10 juni 2006
#26
Peter_J_H skrev:
Lite senare i texten så står det. Jag är ingen bot, jag är en väldigt väldigt vacker tjej som nu ..... Det betyder att han trodde att hon var en bot, men hon var en person kanske!

MVH Peter H
Exakt! Ingen son lyssnade på Adam å Gry I Fredags han var där då och sa hur allt låg till!


5 Inlägg
18 juni 2006
#27
Nej, alla ni som tror att han sjunger om en cs bot. Boten som låten handlar om är en mIRC bot. (mIRC = chatt) "banna dig så hårt" = banna dig från chatten.
När han sedan säger att den så kallade boten heter Anna, är det egentligen en vanlig tjej med just namnet Anna, men tydligen är det ändå en bot för honom!

Där har ni hela historien! tack för mig ^^

MODDAR DIN BIL, Skicka Pm

180 Inlägg
18 juni 2006
#28
Phaetoon skrev:
MrTurbo skrev:
Jag har pratat med Anna som låten handlar om.   :p

Vill ni ta på mig?    roll
Oh ja! Kan jag få din autograf?


BAD_ROBOT skrev:
Men att folk inte har fattat det än. smile Anna är en tjej som folk tror är en irc-bot för hon är afk och har script.
Jag tror nog att folk har förstått det vid det här laget...
Fast det finns säkert en hel del som inte riktigt förstått vad en IRC-bot är för något.
mm jag vet vad cs botar o sånnt är och att man kan använda dom till anna(t) tongue  (tex. adda smarterchild@hotmail.com)  men jag vet inte vad irc o sånn som ni börjar tjata om är :s

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

66 Inlägg
18 juni 2006
#29
är inte bottar såna folk utan vänner och internet uppkopplingar skjuter i conterstrike? tongue

3 112 Inlägg
18 juni 2006
#30
Hela historien enligt basshunter själv:
Det finns ett par grabbar som har en egen nördig kanal, som inga tjejer någonsin besöker.
En kväll dyker det upp en användare som heter anna som skriver till basshunter typ; Hej, hur är det? Han svarar någon han tror är en killkompis som fular sig alt en bot: Jo det är bra, men du kunde vara en blond storbröstad tjej. Strax efter han skrivit detta ringer hans killkompis på mobilen: Min flickvän undrar varför du är så taskig mot henne. Basshunter säger: Shit, hon heter inte anna va?

Sen skrev han låten på natten med musik och allt. Jag är inte förvånad, den låter som ett äkta  hastverk.



Min personliga åsikt: Alltså, det har gjorts hur mycket Irc-musik som helst och det sämsta skiten blir såklart radioplåga...


Evolution Garage
1 299 Inlägg
18 juni 2006
#31
Jävla skitlåt va ordet! Den e så jobbig!

Sky´s the limit...

21 761 Inlägg
18 juni 2006
#32
viccoA skrev:
Hela historien enligt basshunter själv:
Det finns ett par grabbar som har en egen nördig kanal, som inga tjejer någonsin besöker.
En kväll dyker det upp en användare som heter anna som skriver till basshunter typ; Hej, hur är det? Han svarar någon han tror är en killkompis som fular sig alt en bot: Jo det är bra, men du kunde vara en blond storbröstad tjej. Strax efter han skrivit detta ringer hans killkompis på mobilen: Min flickvän undrar varför du är så taskig mot henne. Basshunter säger: Shit, hon heter inte anna va?
Ja, något liknande läste jag i "Pitepravdan", våran lokaltidning.


Sök