3450
Sök

Angående: YstadTräffen Fredagar kl.20 Världens Ände

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
Whacker skrev:
Jill skrev:
Nu kan vi börja räkna ner eller buda på hur länge växellådan håller tonguecool

Din eller min? tongue

Risken är överhängande att det inte är din, tyvärr tongue

207 Inlägg
21 april 2010
Jill skrev:

Haha ok tongue Då är det nog båda wink
De "lärda" har gett min låda en vecka ungefär så vi kan ju tävla om vem som kan klara sig längst då så man har en anledning att ta det varsamt tongue

3 968 Inlägg
21 april 2010
Joppe_Johndeere skrev:
Andreas79 skrev:
Ses på fredag tongue

Helt galet vad tiden går fort till varje träff, det e verkligen trevligt big_smile

Ja verkligen!

Och det är helt sjukt att det kommer snöblandat regn, andra dagen i rad...Dock lovas det bättre väder imorgon och på fredag smile Vi får hoppas på lite varmare väder nu så man slipper klä upp sig som en michelingubbe smile

På vissa ställen kom det till och med vanlig snö men som försvann idag ganska fort igen,
det vill säga ej snöblandat utan vanligt snöande... förstår det inte, konstigt klimat här
i detta landet vi har måste jag säga.. yikes

Dåre
182 Inlägg
21 april 2010
Whacker skrev:
Jill skrev:

Haha ok tongue Då är det nog båda wink
De "lärda" har gett min låda en vecka ungefär så vi kan ju tävla om vem som kan klara sig längst då så man har en anledning att ta det varsamt tongue

Hehe rätt sak att tävla om grejorna ska användas

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut

207 Inlägg
21 april 2010
Gudzilla skrev:

Hehe jo absolut.. Det är också min normala filosofi men en växellåda är inte det billigaste tyvärr så det är antingen det eller så blir det en jäkligt kort säsong sad

Dåre
182 Inlägg
21 april 2010
Whacker skrev:
Gudzilla skrev:

Hehe jo absolut.. Det är också min normala filosofi men en växellåda är inte det billigaste tyvärr så det är antingen det eller så blir det en jäkligt kort säsong sad

Sant vädligt sant fast måste ju vara positiv den e inte framhjuls driven "jag hatar byta lådor på framhjuls drivna bilar"

45 Inlägg
21 april 2010
Gudzilla skrev:
Whacker skrev:
Gudzilla skrev:

Sant vädligt sant fast måste ju vara positiv den e inte framhjuls driven "jag hatar byta lådor på framhjuls drivna bilar"

Du kan få sätta dit min om du vill.. bara att höra av dig, har nog plockat ner den 4 gånger i år.. och nu är den iväg sista gången för byte av kopplingshylsa, så du är välkommen på lördag! jag står för grillat och öl, kanske ett par kommentarer och ett glatt sällskap, är det en deal?wink

Mvh Johan

Dåre
182 Inlägg
21 april 2010
H_effe skrev:
Gudzilla skrev:
Whacker skrev:

Du kan få sätta dit min om du vill.. bara att höra av dig, har nog plockat ner den 4 gånger i år.. och nu är den iväg sista gången för byte av kopplingshylsa, så du är välkommen på lördag! jag står för grillat och öl, kanske ett par kommentarer och ett glatt sällskap, är det en deal?wink

Mvh Johan

Ok har aldrig skruvat på en 4hjuls driven så gissar det e lite tråkigare än enbart framhjuls driven.
Dock så håller jag just på att byta automatlådan i min t5a inte det lätaste utan lyft eller något, ni vet bara krypa under och lägga den "lätta" lådan på magen och krypa ut igen

45 Inlägg
21 april 2010
Gudzilla skrev:
H_effe skrev:
Gudzilla skrev:

Mvh Johan

Ok har aldrig skruvat på en 4hjuls driven så gissar det e lite tråkigare än enbart framhjuls driven.
Dock så håller jag just på att byta automatlådan i min t5a inte det lätaste utan lyft eller något, ni vet bara krypa under och lägga den "lätta" lådan på magen och krypa ut igen

Jepp lite tråkigare är det.. men inte så svårt bara tråkigt att göra det så många gånger för att det ska lira som det ska.. men vi ses nog snart nere i ystad "bara besiktningen kvar efter lådan roll"

mvh Johan

1 464 Inlägg
22 april 2010
Och jag som med nöd och näppe klarar av att byta en glödlampa på bilen. Ibland är jag glad att jag kommer ihåg hur man öppnar dörren. roll lol

Väderprognoserna ser ut att bli sådär.

http://img441.imageshack.us/img441/8272/65023118.jpg

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

191 Inlägg
22 april 2010
Man blir rätt sne på snacket om finbilar och bruksbilar! alla har vi bruksbilar som är till för att användas..
Låt träffarna bli som dom blir.. inga höga krav det blir bara skit..

Eat sleep JDM

Dåre
182 Inlägg
22 april 2010
Topnotch skrev:
Man blir rätt sne på snacket om finbilar och bruksbilar! alla har vi bruksbilar som är till för att användas..
Låt träffarna bli som dom blir.. inga höga krav det blir bara skit..

Håller faktist med själv har jag 2 bilar "en avställd dock" och tanken e att båda 2 ska gå att köra till jobb med. Dock kommer nog T5an bli lite mer shoping bil än mantan då mantan har ett lite begränsat last utrymme

191 Inlägg
22 april 2010
ja det är sin sak! där håller jag med, lastutrymme, bensinförbrukning mm. kan spela stor roll men vissa snackar precis som om deras "rolls royce" ska stå på ett tradigt museum om 30 år.. köras till träffarna på släp, den ska helst stå inhängnad, och gärna i rampljus.. man köper ju bilen för att den ska användas..

Eat sleep JDM

Dåre
182 Inlägg
22 april 2010
Typ håller med tycker man köper en bil för att använda den.
Sen att man kanske har 2 bilar e en annan sak men jag skulle inte vilja kalla någon av mina bilar för bruks bil

Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
22 april 2010
Är det lönt att komma ner, hörde att det inte blev något alls, tack vare snuten förra gången... sant?
Senast redigerat av PointMan (22 april 2010)

Äppelodlare
305 Inlägg
22 april 2010
PointMan skrev:
Är det lönt att komma ner, hörde att det inte blev något alls, tack vare snuten förra gången... sant?

Träffen rullade på precis som vanligt tyckte jag även om där va en del blåfolk

Bmw Fanatiker
292 Inlägg
22 april 2010
Topnotch skrev:
ja det är sin sak! där håller jag med, lastutrymme, bensinförbrukning mm. kan spela stor roll men vissa snackar precis som om deras "rolls royce" ska stå på ett tradigt museum om 30 år.. köras till träffarna på släp, den ska helst stå inhängnad, och gärna i rampljus.. man köper ju bilen för att den ska användas..

Fan så sant ! Köp en bil du gillar o andvänd den för fan !!! Inte ska den stå o rosta, isåfall rosta däck big_smile

Dåre
182 Inlägg
22 april 2010
Ja rosta bakdäck e skoj försöker göra det så ofta som möjligt när inte farbror blå står förnära

2 011 Inlägg
22 april 2010
Har en bit att köra. Kommer det bli något där nere imorgon?

Inte farten som dödar. Det är stoppen

Sök