3893
Sök

Vad kan jag begära för min 740 GL?

36 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
Tjenare. Jag har en 740 GL som är Bes till 31dec och nyskattad...
den har 850 elstolar, elhissar,nyservad, ny vindruta, 24.5k mil, SoV som är i bruksskick (nästan nya vinterdäck)
den är även svetsdiffad.
en bild: http://data.fuskbugg.se/skalman01/klegggg.JPG
Den är rollad.. hyfsat jämn i lacken ca 8lager :p
Senast redigerat av kimsababy (12 april 2010)

500 Inlägg
12 april 2010
2-5papp låter väl vettigt.

2 182 Inlägg
12 april 2010
Du kan ge mig 1000:- och behålla bilen

Inget större värde i en rollad 740, absolut inte över 5000:-, knappt värd 3000:-

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

1 562 Inlägg
12 april 2010
med tanke på agadiffen och färgen är nog intresset svalt.men lägg ut den å se vad som händer.men tror aldrig du får mer än skattepengarna.
Senast redigerat av mange_240 (12 april 2010)

36 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
Okey, jag har tänkt mig typ 5lökar för den.. så är jag nöjd smile Går säkert att lura på nån bondpöjk som jag själv är big_smile haha

60 Inlägg
12 april 2010
Det enda folk kan tänkas ogilla på bilen är väl att den är rollad, möjligtvis diffen om de endast söker en bil att bruka. Men om allt funkar och så, så skulle jag lätt ge 5-6 papp för den, utan problem.

..Volvo..

2 182 Inlägg
12 april 2010
steifan skrev:
Vilken årsmodell är det?

Jag gissar på 88

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

36 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
steifan skrev:
Vilken årsmodell är det?

Det är en 85a smile

787 Inlägg
12 april 2010
Och hade det varit sommardäck istället för vinter så tongue

Säkert inte många som köper, dom tänker att du plågat ihjäl stackarn under vinter ..

Edit: kanske skulle lära mig läsa tongue
Senast redigerat av AlvereZ (12 april 2010)

36 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
Volvo_740_se skrev:
Det enda folk kan tänkas ogilla på bilen är väl att den är rollad, möjligtvis diffen om de endast söker en bil att bruka. Men om allt funkar och så, så skulle jag lätt ge 5-6 papp för den, utan problem.

Jo jag vet, tror ni bilen skulle höjas i värde nånting om jag monterar en annan bakaxel? som jag ej betalar för:p hehe

huh?
10 427 Inlägg
12 april 2010
kimsababy skrev:
steifan skrev:
Vilken årsmodell är det?

Det är en 85a smile

..då är det alltså en toppmodern (wink) B230A-förgasar motor på c:a 113hk under huven?

Tror det sänker prisnivån en bit bara det (finns väl retrofantaster iofs tongue) och
85:orna har väl inte klockrent rostskydd precis, så den borde vara lite uppäten undertill?

Edit:
Iofs är ju 1985 en jävligt bra årsmodell i övrigt cool
Senast redigerat av steifan (12 april 2010)

36 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
steifan skrev:
kimsababy skrev:
steifan skrev:
Vilken årsmodell är det?

Det är en 85a smile

..då är det alltså en toppmodern (wink) B230A-förgasar motor på c:a 113hk under huven?

Tror det sänker prisnivån en bit bara det (finns väl retrofantaster iofs tongue) och
85:orna har väl inte klockrent rostskydd precis, så den borde vara lite uppäten undertill?

Edit:

precis. den är faktiskt fin under. enda hål som finns är vid passagerargolvet, stort som en redbull burk typ:p det är det enda hålet jag vet. annars är den fin

2 182 Inlägg
12 april 2010
kimsababy skrev:
steifan skrev:
kimsababy skrev:

Det är en 85a smile

Edit:

precis. den är faktiskt fin under. enda hål som finns är vid passagerargolvet, stort som en redbull burk typ:p det är det enda hålet jag vet. annars är den fin

Hål i golv=Mindre intresse

Och för att vara pettig så är den inte fin inunder om det är rost i golvet wink

-Johnny Bravo

36 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare

Och för att vara pettig så är den inte fin inunder om det är rost i golvet

Ja men alltså jag nämnde inte det från början för hålet ska lagas=)

2 182 Inlägg
12 april 2010
kimsababy skrev:

Och för att vara pettig så är den inte fin inunder om det är rost i golvet

Ja men alltså jag nämnde inte det från början för hålet ska lagas=)

Aha, med plåt hoppas jag wink Inge bonnmek med träplank å spik wink

-Johnny Bravo

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
12 april 2010
Personligen skulle jag inte ens ta en sån bil med en tång om jag fick den gratis, men "om" jag nu skulle köpt en sån bil så runt 3 tusen med tanke på att den är 1: rollad 2: svetsdiffad 3: rostig 4: rollad 5:rollad....

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

263 Inlägg
12 april 2010
Max 2000 nu såhär års, kanske 2500 till vintern om nån vill ha en busbil att slira med hahaha

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -

4 682 Inlägg
12 april 2010
En platta öl och en påse chips.

36 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
En platta öl och en påse chips.

Kul att du försöker göra dig lustig, tyvärr, men såna skämt går inte hem längre=)

Sök