jag har samma fel på min visst nu har jag me 65A batteri på min och orginal generator men jag kör på 50mm plus och minuskabel från batteriet till en 2 farads kondensator som går till ett kicker kx1200.1 steg sen har jag en kondensator på 1 farad som går till ett kicker zx350x4 och 2 st ultimate 330x2 basar köra jag 2 st kicker L7or och 2st gas 10:or för tillfället och när min bil är IGÅNG så landar volt mätaren på 10 ibland 9 volt
jag har samma fel på min visst nu har jag me 65A batteri på min och orginal generator men jag kör på 50mm plus och minuskabel från batteriet till en 2 farads kondensator som går till ett kicker kx1200.1 steg sen har jag en kondensator på 1 farad som går till ett kicker zx350x4 och 2 st ultimate 330x2 basar köra jag 2 st kicker L7or och 2st gas 10:or för tillfället och när min bil är IGÅNG så landar volt mätaren på 10 ibland 9 volt
har du sett över orignalkablage? uppgraderat original jord, generatorkabel osv alltså? Om inte så är det ingen idé att du kör med 50mm2 till steget/kondensatorn.
och med denna setupen som du skriver, så låter det nästan som du behöver ett extra batteri. Men börja med originalkablaget under huven.
Detta ämnet är så uttjatat så jag trillar ihopa, har bara varit medlem i garaget i 3 månader och har redan läst mer om jordningsfe,l och fel användningsområde för kondensator än vad jag har läs på 2 år på universitetet. Om man använder sök funktionen så lär man hitta alla möjliga typer av jordningsfel och dyl.
Och tycker man garagets sök funktion suger, så kan man alltid använda sig av Google, 90% av resultatet kommer från garaget
jag har samma fel på min visst nu har jag me 65A batteri på min och orginal generator men jag kör på 50mm plus och minuskabel från batteriet till en 2 farads kondensator som går till ett kicker kx1200.1 steg sen har jag en kondensator på 1 farad som går till ett kicker zx350x4 och 2 st ultimate 330x2 basar köra jag 2 st kicker L7or och 2st gas 10:or för tillfället och när min bil är IGÅNG så landar volt mätaren på 10 ibland 9 volt
har du sett över orignalkablage? uppgraderat original jord, generatorkabel osv alltså? Om inte så är det ingen idé att du kör med 50mm2 till steget/kondensatorn.
och med denna setupen som du skriver, så låter det nästan som du behöver ett extra batteri. Men börja med originalkablaget under huven.
okej så jag ska ta jordflätorna till chassit och byta dom till hur stort?? 16mm2 eller 30mm2 eller hur stort??
men bara för att svara så MINST lika grov kabel som du har till steget eller alternativt så grov kabel som dom kablarna du har till steget är tillsammans.
säg att du har en 50mm2 och en 21mm2. Då ska du egentligen köra med 70mm2 jordfläta/jordkabel med tanke på att om du kör med 50mm2. Så kan det inte gå mer ström i dom pluskablarna än så stor som jorden är.
menar alltså om du har 50mm2 jordkabel, så kan ju det inte gå mer ström i den bara för att du har 70mm2 pluskabel om du förstår hur jag menar?
men bara för att svara så MINST lika grov kabel som du har till steget eller alternativt så grov kabel som dom kablarna du har till steget är tillsammans.
säg att du har en 50mm2 och en 21mm2. Då ska du egentligen köra med 70mm2 jordfläta/jordkabel med tanke på att om du kör med 50mm2. Så kan det inte gå mer ström i dom pluskablarna än så stor som jorden är.
menar alltså om du har 50mm2 jordkabel, så kan ju det inte gå mer ström i den bara för att du har 70mm2 pluskabel om du förstår hur jag menar?
okej men så stor kabel ist för orginal flätorna är inte de rätt onödigt?? för räcker de inte med typ 20mm2?? eller e det jag som har fått allt om bakfoten??
Har du dragit både jord och ström till stegen från batteriet eller sitter jorden i chassit? Om den sitter i chassit så får du ju en rejäl begränsning i batteriets originaljord.
Har du dragit både jord och ström till stegen från batteriet eller sitter jorden i chassit? Om den sitter i chassit så får du ju en rejäl begränsning i batteriets originaljord.
Då bör du byta batterijorden! Kör på åtminstone 50mm2 där också så slipper du bry dig i den (förhoppningsvis). Tänk på att den ström som flyter genom batterijorden är den som ditt ljud drar + den som resten av bilen tar!
Börja med de blilligaste sakerna och prova dig fram, först kolla alla kablar jordningar osv, sen är det nog en ide om generatorn inte är slut så ha istället ett extra batteri bak då det kan va jävligt bökigt med ny generator, vet inte hur det ser ut i din bil men men.
Okej.. Jag har kollat jordkablarna i motor rummet och alla dom ser bra ut. Får införskaffa ett batteri till o se hur det blir..
Innan du gör de, jag förstår att du har en 16 mm kabel till steg bak eller hur? prova att jorda överallt med minst 25mm jordkablar på alla ställen där bilen jordar alltså chassi och motor fram och steg bak.
Hur mycket laddar generatorn när bilen är på "spänningen över polerna med bilen påslagen"?
Jag ska byta kablarna så fort jag har skaffat kabelskor.. Ska ha 35 plus o minus. Tänkte byta alla jordkablarna i övrigt till 35mm. Det måste väl räcka? Eller ska jag ha större jordkabel??
Har du slutsteg och hela det kitet så köp en kondensator som du kopplar in på pluskabeln från batteriet. Sätt den en bit innan steget så ska du se att det blir bra. Så istället för att ta ström direkt från batteriet, så har kondensatorn lite ström i sig som steget kan ta när det behövs lite extra
Jag har en 1farads kopplad intill slutstegen. Så den biten e där inget fel på..
Har du slutsteg och hela det kitet så köp en kondensator som du kopplar in på pluskabeln från batteriet. Sätt den en bit innan steget så ska du se att det blir bra. Så istället för att ta ström direkt från batteriet, så har kondensatorn lite ström i sig som steget kan ta när det behövs lite extra
Jag har en 1farads kopplad intill slutstegen. Så den biten e där inget fel på..
Köp ett batteri till och ha där bak och ha 35 kabel som förbinder det med det där fram. jorda där bak i chassit och extra jorda batteriet fram med en 35 kabel...funkar inte det så köpt större generator för ditt system drar mer amp än din generator kan ge därför sjunker det..
Hallå.. När jag larmar på stereon så blinkar alla lampor och voltmätaren går ner till 11 volt. Detta e när motorn e igång då. Och när motorn e av så går den ner till 9 volt. Vad ska jag göra för att förhindra detta`?? har prövat att ladda batteriet. Men det blev ingen ändring. Jag har ett 65amp batteri.
Tack på förhand
Skaffa ett nytt batteri typ tudor maxxima eller optima. Parallell koppla aldrig ett bättre och nytt batteri med att gammalt utslitet. Ditt system bör aldrig sjunka under 14-14,2 volt konstant spänning om du ska kunna hålla laddningen på batteriet, med motorn igång.
Ditt slutsteg får jobba hårt i nätdelen när spänningen är så låg som 11volt vid 9volt bör steget slå ifrån för att skydda sig.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Hallå.. När jag larmar på stereon så blinkar alla lampor och voltmätaren går ner till 11 volt. Detta e när motorn e igång då. Och när motorn e av så går den ner till 9 volt. Vad ska jag göra för att förhindra detta`?? har prövat att ladda batteriet. Men det blev ingen ändring. Jag har ett 65amp batteri.
Tack på förhand
Skaffa ett nytt batteri typ tudor maxxima eller optima. Parallell koppla aldrig ett bättre och nytt batteri med att gammalt utslitet. Ditt system bör aldrig sjunka under 14-14,2 volt konstant spänning om du ska kunna hålla laddningen på batteriet, med motorn igång.
Ditt slutsteg får jobba hårt i nätdelen när spänningen är så låg som 11volt vid 9volt bör steget slå ifrån för att skydda sig.