15 april 2010
Trådstartare
Lonefox skrev:
Bromar skrev:
Lonefox skrev:
Bromar> Det GÖR större skillnad än du tror eftersom du har ngt som heter kupéförstärkning som jobbar lite olika beroende på var du placerar basen.
Provade själv att sätta min baslåda i skuffen och fick en helt annan bas än med dne fram. Dock ej lika exakt, men högre och djupare.
Samma sak med att ha en bas som är frontmonterad som spelar neråt, den får då en viss hörnladdning som kan hjälpa upp basen.
Andreas> För att spä på lite mer kring din låda.......du brukar ju bygga dåliga grejer? Eller hur var det?
"Räcker 12 lager till midbaslådor?"
(Hoppas att folk ser ironin
)
Vet inte om du har bilden klar för dig i huvudet hur ett handsfack på en v40 ser ut men det är ju vinklat mer mot knäna än fötterna så basen kommer ju slå snett ner i golvet, om du förstår hur jag menar.
Tror du det blir mycket skillnad om den får slå rakt ner i golvet istället?
Du kan ju som sagt var sätta basen så den spelar neråt och ändå låta främre delen av ådan följa originalformen (sett det frr i bla S40 som ser likadan ut där
).
Och JA......så rakt som möjigt är vad jag fått höra rukar funka bäst.
JonasH tex. kunde få 3db avikelse på basen vid bara 5 graders skillnad i vinkel på hur basens pelade ner mot golvet....om det inte var mer avikelse....kommer inte ihåg de exakta siffrorna han nämnde.
Okej, ska bli en härlig sommar detta
Ja jag får titta och fundera på hur jag kan lösa det på bästa sätt.
Har lite i tanken nu att jag helt ska skita i ljud i bagaget och sätta en 8 tumare vid mittenstödet bad ovanför mughållarna och en 8 tummare vid handsfacket, tror det kan bli ganska bra, så kan man bruka bagaget som man ska
Den som har funnit, Har sökt en hel del med!!