3000
Sök

BMW "ratlooker", m3 kompressor

Där det gick fel.

216 763 Visningar
Uppdaterades senast 13 mars 2016
544 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
beemern skrev:
håller med, får samma kommentarer om min sugmotor. so what att den kostar 70tusen att färdigställa men jag blir ju garanterat ensam om en sån motor i sverige iallfall och hur kul blir inte de:). hatar att folk vill att man ska vara som alla andra och köra me turbo :S

helt rätt och riktigt! Kör hårt, finns för lite folk med stake nu för tiden..

Prestanda med stil

544 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
Darkus skrev:
smile
Vill inte bli en i mängden du int.
Kör på nu. Vill se flera bilder.

nyman88 skrev:
Den vanligaste kommentaren jag får om mitt bygge just nu: Häftigt! men varför bygger du inte turbo? både billigare och mer effekt ju.

Att jag inte hade tänkt på det tidigare..? Dumt av mig!
SUCK!!

Född bakåtsträvare, dör förmodligen som en wink
Bilder är faktiskt på G upp just nu smile

Prestanda med stil

544 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
Darkus skrev:
smile
Vill inte bli en i mängden du int.
Kör på nu. Vill se flera bilder.

nyman88 skrev:
Den vanligaste kommentaren jag får om mitt bygge just nu: Häftigt! men varför bygger du inte turbo? både billigare och mer effekt ju.

Att jag inte hade tänkt på det tidigare..? Dumt av mig!
SUCK!!

Hehe, var dig själv för fan. Finns redan så många andra! tongue

Kunde inte sagt det bättre själv cool

Prestanda med stil

.......
2 655 Inlägg
24 november 2011
nyman88 skrev:
beemern skrev:
håller med, får samma kommentarer om min sugmotor. so what att den kostar 70tusen att färdigställa men jag blir ju garanterat ensam om en sån motor i sverige iallfall och hur kul blir inte de:). hatar att folk vill att man ska vara som alla andra och köra me turbo :S

helt rätt och riktigt! Kör hårt, finns för lite folk med stake nu för tiden..

jajjamen smile. antingen de eller så är dom bara för snål och lat för att bygga annat tongue

544 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
dag igen för lite bilder.

Har som sakta börjat grotta i motorn som ni redan vet. Och det spårkade självklart ur igen...... principfast som man var så skulle motorn INTE öppnas, bara sk "raggarrenoveras". dvs måla och snygga till det yttre sen putsa oljefiltret och fylla på olja i motorn unfefär. hehe

Men ja..

http://i43.tinypic.com/287owtg.jpg

http://i39.tinypic.com/1zdot36.jpg
Börjar man pilla kan man aldrig sluta innan det är för sent...

http://i44.tinypic.com/jgsdpk.jpg
allt ligger på bänken i väntan på lite puts

http://i40.tinypic.com/168wm6s.jpg
puts i form av glasblästring. Kul att den där prylen kom till nytta till slut!

Prestanda med stil

.......
2 655 Inlägg
24 november 2011
på tal om m3 motor, du skulle ju kunna få sälja en vev till mej så jag får stroka min m10 big_smile, tänkte göra sugmotorn till 2,4-2,5L smile

544 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
http://i44.tinypic.com/5x8uwg.jpg
Före

http://i43.tinypic.com/2hf7x2v.jpg
Efter

http://i39.tinypic.com/181yix.jpg
före

http://i41.tinypic.com/mr3d5f.jpg
Efter.
Får duga i krig!

http://i42.tinypic.com/28iq748.jpg

http://i43.tinypic.com/2572bm8.jpg
Dags att slå isär toppen.

http://i40.tinypic.com/ff0dpu.jpg

http://i41.tinypic.com/2saiio7.jpg
Prövade att blästra en avgasventil och det gav ett gott resultat. Då dom hade mycket sot och tjocka avlagringar fick dom bli blästrade!

Det var allt från motorn för ikväll. sticker in med lite annat för trevlighetens skull smile

http://i41.tinypic.com/msoho4.jpg
Fått ner det andra m3 blocket i karossen.

http://i40.tinypic.com/voaj5x.jpg
Mitt nya projekt i samlingen. Finns att göra på den här pärlan med så klart cool

http://i41.tinypic.com/350jh9g.jpg
Halv 3 förra fredagen ringede farsan då jag var på väg hem från sthlm... Han satt fast vill jag lova! satte även fast dragtraktorn, men den fick jag loss igen.
Folk snackar om fredagsmys hit och fredagsmys dit.... Är detta vad dom menar med fredagsmys? hehe

Nu skiter jag i det här för ikväll, ha de

Prestanda med stil

544 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
beemern skrev:
på tal om m3 motor, du skulle ju kunna få sälja en vev till mej så jag får stroka min m10 big_smile, tänkte göra sugmotorn till 2,4-2,5L smile

Haha jo jag förstår att du vill det smile Men jag kan glädja dig med att jag ska sälja mina insug, kompletta + ev orginal luftburk.
En adapterplatta mot m10 toppen skulle sitta som en käftsmäll wink

Prestanda med stil

.......
2 655 Inlägg
24 november 2011
nyman88 skrev:
beemern skrev:

Haha jo jag förstår att du vill det smile Men jag kan glädja dig med att jag ska sälja mina insug, kompletta + ev orginal luftburk.

hehe jo, men dom verkar faan inte vara lätta att få tag på :S mest omöjligt skulle jag vilja säga. kör ju me förgasare så insugen har jag ingen användning av, annars hade de varit väldigt intressant smile.

ang ditt "fredagsmys" så har du helt rätt smile.

Amatör
488 Inlägg
24 november 2011
Ha Ha du är för frän du! De där är ÄKTA fredas mys..  Va gör man inte för sin Föräldrar smile

Tror dock fortfarande du är på väg åt rätt håll med motor å allt, MER GALENSKAP ÅT FOLKET! wink
Bmw turbos finns det ju ett vist överskott av redan i trakten, så mycke fränare å va lite annorlunda..

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...

544 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
beemern skrev:
nyman88 skrev:
beemern skrev:

hehe jo, men dom verkar faan inte vara lätta att få tag på :S mest omöjligt skulle jag vilja säga. kör ju me förgasare så insugen har jag ingen användning av, annars hade de varit väldigt intressant smile.

Jo det vimlar ju inte av m3 s14 insug med luftburkar. Som du sa: förmodligen nära på omöjligt att hitta löst då det är inga direkta grejer man bara "får" över hur som helst.

Men jag har nog redan tänkt om, och behåller dom wink
Kom att tänka på vid en eventuell besiktning utav motorn. Då lär jag ha annat insug och dito då man tar bort kompressorn inför en eventuell besiktning.

Prestanda med stil

544 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
Lygdman skrev:
Ha Ha du är för frän du! De där är ÄKTA fredas mys..  Va gör man inte för sin Föräldrar smile

Tror dock fortfarande du är på väg åt rätt håll med motor å allt, MER GALENSKAP ÅT FOLKET! wink
Bmw turbos finns det ju ett vist överskott av redan i trakten, så mycke fränare å va lite annorlunda..

Hehe det måste vara det dom kallar för "fredags mys" cool
Klart man hjälper päronen. Vad gör man inte för att sedan sätta dom på hem och ta över gården?! hehe

Jag tror självklart på min ide, och har väl en vision om att bygget skulle kunna bli ett trevlig inslag i en crusingkö med raka pipor och strypa bakbromsar som tillval cool

Målet är att kunna svarva på 4e växeln på torrt wink Har väl redan räknat med en rasad bakvagn redan i vår!

Du får filma galenskaperna på classic car week i sommar jimmy! smile

Prestanda med stil

.......
2 655 Inlägg
26 november 2011
nyman88 skrev:
beemern skrev:
nyman88 skrev:

Jo det vimlar ju inte av m3 s14 insug med luftburkar. Som du sa: förmodligen nära på omöjligt att hitta löst då det är inga direkta grejer man bara "får" över hur som helst.

Kom att tänka på vid en eventuell besiktning utav motorn. Då lär jag ha annat insug och dito då man tar bort kompressorn inför en eventuell besiktning.

smart val, dumt att sälja iväg s14 grejer:). ang de med bakbromsar, jag hade tänkt sätta liknande på min, vet du av nå grejer du kan rekomendera till detta?,

544 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
beemern skrev:
nyman88 skrev:
beemern skrev:

smart val, dumt att sälja iväg s14 grejer:). ang de med bakbromsar, jag hade tänkt sätta liknande på min, vet du av nå grejer du kan rekomendera till detta?,

Jag tänkte bygga en äckligt simpel konstruktion.
Kommer använda mig utav en on/off elventil som är ämnad för hydraulik egentligen. När du ger en sådan ventil spänning så stänger den 0ch därmed stryper bromsarna.

anslutningarna är 1/4" på ventilen. Så jag tänkte använda två bromsslangar med passande gänga. Tänkte också använda stålomspunnet för att minsta svampigheten i pedalen.

Prestanda med stil

Amatör
488 Inlägg
26 november 2011
nyman88 skrev:
Lygdman skrev:

Klart man hjälper päronen. Vad gör man inte för att sedan sätta dom på hem och ta över gården?! hehe

Jag tror självklart på min ide, och har väl en vision om att bygget skulle kunna bli ett trevlig inslag i en crusingkö med raka pipor och strypa bakbromsar som tillval cool

Målet är att kunna svarva på 4e växeln på torrt wink Har väl redan räknat med en rasad bakvagn redan i vår!

Självklart ska jag filma om jag tar mig till CCW smile Men risken finns att jag sitter fast mellan Lycksele och Vilhelmina den veckan också.. Vi ska försöka rädda uthuset mina föräldrar har där uppe, ena väggen på huvudbyggnade håller på att ge sig yikes.. Så då är vi tillbaka vid va gör man inte för päronen wink

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...

544 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Lygdman skrev:
nyman88 skrev:
Lygdman skrev:

Självklart ska jag filma om jag tar mig till CCW smile Men risken finns att jag sitter fast mellan Lycksele och Vilhelmina den veckan också.. Vi ska försöka rädda uthuset mina föräldrar har där uppe, ena väggen på huvudbyggnade håller på att ge sig yikes.. Så då är vi tillbaka vid va gör man inte för päronen wink

åfan.. Det lät mindre kul om det skulle rasa! Låter som att ni har jobb under nästa sommar i vilket fall.Får hoppas ni får bra väder då ni ska fixa uthuset smile
Jo men precis, dom ska vara glada att dom har hjälpsamma ungar cool

Prestanda med stil

9 120 Inlägg
27 november 2011
nyman88 skrev:
Lygdman skrev:
nyman88 skrev:

åfan.. Det lät mindre kul om det skulle rasa! Låter som att ni har jobb under nästa sommar i vilket fall.Får hoppas ni får bra väder då ni ska fixa uthuset smile

Hehe, varför tror du dom skaffat sig ungar för? Det är för att dom ska få gratishjälp! tongue

544 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
nyman88 skrev:
Lygdman skrev:

Hehe, varför tror du dom skaffat sig ungar för? Det är för att dom ska få gratishjälp! tongue

Haha ja någon tanke lär det väl funnits får man hoppas! Det är en omvänd psykologi för barnarbete helt klart.

Prestanda med stil

9 120 Inlägg
27 november 2011
nyman88 skrev:
Putteliten skrev:
nyman88 skrev:

Haha ja någon tanke lär det väl funnits får man hoppas! Det är en omvänd psykologi för barnarbete helt klart.

Det måste vara enda lagliga sättet för barnarbete tror ja! tongue

544 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
nyman88 skrev:
Putteliten skrev:

Det måste vara enda lagliga sättet för barnarbete tror ja! tongue

helt klart smile

Prestanda med stil

Sök