3247
Sök

Bygga bas låda i bagage utrymmet.

30 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
Tjenare.
Jag har en liten fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på. Och det är vart jag kan hitta ritningar/skisser på hur man kan bygga baslåder i bagage utrymmet och hur man sänker ner slutsteget och hur det får kylning.

MVH
MirakuliiX

Solfilmsmontör
947 Inlägg
8 juni 2006
MirakuliiX skrev:
Tjenare.
Jag har en liten fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på. Och det är vart jag kan hitta ritningar/skisser på hur man kan bygga baslåder i bagage utrymmet och hur man sänker ner slutsteget och hur det får kylning.

MVH
MirakuliiX

Det finns program man kan använda sig av för att räkna lådvolymer. Vet dock inte var man får tag i de då jag själv hade velat prova på att bygga egna lådor.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

30 Inlägg
8 juni 2006
Trådstartare
Okej. För jag har ju tänkt att jag ska bygga små eller ja hyffsat stora bas låder på sidorna i bagagen.

36 Inlägg
8 juni 2006
Mds har ett program på sin sida!

Svindåre
1 433 Inlägg
8 juni 2006
mds.se >support>lådritningar> längst ner mds probox

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

30 Inlägg
8 juni 2006
Trådstartare
Okej. Tack för svaren som jag har fått

1 634 Inlägg
8 juni 2006
MirakuliiX skrev:
Tjenare.

MVH
MirakuliiX

Du får göra ett nytt golv som ligger lite upphöjt. om du fimpar reservhjulet gör du en platta som du fäster där istället, på denna monterar du slutstegen, sedan gör du en skiva som ligger perfekt över hela golvet exempelvis med distanser så du får den höjden du vill ha mellan slutstegen och golvet, sedan gör du hål där du monterar fläktar exempelvis från datorer. Troligen får du dela ditt nya golv för att få in det i bilen, typ 2st sidor och sedan en platta i mitten med fönster och lite fläktar oså wink Jag skall lägga upp lite bilder så fort jag blir klar, om det nånsin sker, nästa helg, nästa helg, nästa helg, nästa helg, ja du fattar. *suck*
mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök