3130
Sök

Skrap från avgasrör på ford mondeo st220 -05

22 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
tja alla bilkunniga!

hoppas på SNABBA och bra svar till en icke bilkunnig! wink

efter gaspådrag (vid låga varvtal) hörs ett skrapande ljud som låter som att det kommer under bilen, vad kan felet bero på?
har tyvärr inte tid att leta igenom forumet efter svar och vad kan felet vara och vad kan det kosta att fixa?

mvh från en som hoppas att folk kan ha förstående med att alla inte kan bilar! wink

40 Inlägg
17 april 2010
Kolla värmeskyddet som sitter ovanför avgasröret, Det kanske är löst någonstans. Annars är det bara till att krypa under och kolla så att alla gummi till upphängningen är hela och fina:)   Lycka till//Roos

22 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
tnx tnx! kommer dock inte hinna kolla det, för har jag tur blir bilen såld imorgon! vill bara ha lite koll på vad ja kan säga att felet kan vara! big_smile

40 Inlägg
17 april 2010
Okej. Lycka till med bilförsäljningen då smile

22 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
tackar och bockar!
kan det vara så att det är skrammel från katalysatorn?! =S

40 Inlägg
17 april 2010
Kan vara men jag tror med större sannolikhet att det är värmeskyddet ovanför katten som släppt smile

22 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
då har jag två alternativ att gå på då =P värmeskydd ovanför katten är dyrt?
jag tycker om att köra bil, kan nada om dom (typ) ^^

40 Inlägg
17 april 2010
Har det bara lossnat så kan du själv popnitta fast det igen smile Tror ej att du behöver byta det med tanke på att din bil är så pass ny smile

22 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
jag får hoppas på att du har rätt! men med min otur med bilar lär det vara värsta tänkbara! =P
tyvärr har jag inte tid att kolla/fixa det!

tack för hjälpen och får hoppas (tyvärr på en så fin och skön bil) att jag får bilen såld!

40 Inlägg
17 april 2010
Håller tummarna smile Ja det är en underbar bil att äga!

Sök