2633
Sök

Hög förbrukning med sommardäcken på?

1 587 Inlägg
30 april 2010
Min förbrukning minskade rätt krafting, tror pga kylan som varit i år smile

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
30 april 2010
Har själv också fått högre förbrukning efter byte till sommardäck men så har de alltid varit på alla bilar man haft om man går från 15-16" vinterhjul till mer tungrullade och bredare hjul, har 265or bak och 10" bredd på fälgen nu. Sen går ju bilen mycket sämre med, lite antiklimax efter omläggning till sommarsulor roll
Den drar nån  halv dl/mil mer på långkörning och min blandade förbrukning har stigit 2-3dl/mil nu, 1,6L/mil blandat istället för 1,35L/mil i vintras. Fast kortsträckor inom stan och V8 är ju ingen höjdarkombination kanske wink

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

1 224 Inlägg
30 april 2010
falloutboy skrev:
Residence skrev:
falloutboy skrev:
det var däckgubben som sa det.

Däckgubben livnär sig på att sälja däck..det är klart han säger det!
hans kunder kommer till honom vartannat år i snitt. klart han vill att du hälsar på oftare.

däckgubben är även min polares svärfar så jag tror inte han ljuger för mig. hans uppfattning är att folk är fega för att pumpa däcken och kör med alldeles för lågt däcktryck över lag.

När jag pumpar mina 40 profils däck mer än 2,6 så känns det som att jag ska flyga av vägen, så nej tror inte att man måste ha så mycket luft. Bra däck ska väl rädda mig, inte döda mig? tongue
Senast redigerat av Mazda6sex (30 april 2010)

i-vtec Do you?

1 224 Inlägg
30 april 2010
AEN skrev:
Vibrationerna jag hade i högre hastigheter har av någon anledning försvunnit av sig självt... kan ha varit så att däcken nu lagt sig ordentligt på fälgen?!?

Hur som så gjordes 4hjulsinställningen i dag och mycket riktigt så var det lite halvdant...

Vänster fram toe var 0.03 (gränsvärden 0.08-0.12) och dom ställde den på 0.09
Höger bak toe: stog på 0.24 (gränsvärde 0.08-0.15) ställdes på 0.12...

Körde en kortare sväng och det kändes direkt mycket stabilare, samt att ratten är mer lättjobbad... inte lika mycket motstånd i den...

Fint, hoppas bränsleförbrukningen minskar för din del

i-vtec Do you?

...has left the building...
4 474 Inlägg
30 april 2010
Jag kör med 3.5 "kg" (bar) i mina 235/35/19. Original däcken (235/45 resp 255/40 17") har jag 3 "kg" i...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök