Jag håller med "_Spawned_" om det han säger, man slutar ju aldrig förvånas åt folks dumhet... Visst ligger man i 200 när nån svänger ut får man skylla sig själv eftersom att dem inte trodde man skulle komma så fort...men vid normal omkörning ska man inte behöva räkna med att någon svänger rätt ut, det som är ännu roligare är att folk tro sig ha rätt hela tiden...
Har ett eget exempel på en gubbe o en kärring som gick över vägen mitt i en korsning(inget övergångsställe eller så), det fanns ju givetvis i närheten med det kräver att man går ca 10m omväg... det är ju dock jobbigt så då väljer man att gå mitt över vägen i en av de mest trafikerade korsningarna häromkring, dessutom under rusningstrafiken också...
Jag såg ju att dem började gå över men struntade i dem och körde förbi lite norchalant och ställde mig i kön, då blev dem skitsura och började blänga o peka på mig... när jag sen kommit ut ur korsningen så hade de kommit en bit och jag stannade och vevade ner rutan, "ni vet att det inte är övergångställde där va?" då flippade dem ut och kärringen gjorde grimaser och räckte ut tungan osv.
Jävla idioter!!
En annan sak var en utlänning i 50års-åldern som gjorde riktiga självmordsomkörningar och trängde sig förbi när det var enfiligt på en 2+1 väg, han gjorde det på mig och jag hängde efter han. När det blev 2 filigt så körde vi upp jämnsides och gav fingret... då blev han tokig och körde efter!!! vi drog dock ifrån hans sura passatdiesel med blåa lampor i skit på.. men han kom ikapp sen efter att vi saktat ner innan avfarten till biltema i kristianstad. Då veva han ner rutan o vrålade på sitt språk och var allmänt förbannad... sen svängde vi åt vänster o han mot höger...
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.