4021
Sök

KCR diesel optimering

5 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
Funderar på att lägga lite mer krut på min opel corsa och hittade detta
http://www.kcr.se/render_page_vs.asp?pa … icleid=280

År de någon som har den eller något liknande, vad tyckte du? snålare? snabbare?

hade även uppskattat om någon visste om den påverkar garantin.

tack i förhand...

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
21 april 2010
15 hk och 30 nm det får du av BILTEMAS sportluftfilter big_smile

Nej seriöst, skulle aldrig betala 5000:- för 15 hästar! och du kommer INTE att känna av nåt eller jo plånboken kommer att vara lättare smile

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

926 Inlägg
21 april 2010
Jag känner flera som har monterat KCR-boxar i sina dieslar. Har själv åkt Chippad diesel. Jag kan bara säga. Skillnaden är stor. Förvisso öka inte toppeffekten så mycket. Men känslan av att turbotrycket kommer mycket tidigare ger en helt ny bil. Nu känner jag förvisso ingen som har Corsa Diesel. Men det skulle fårvåna mig om inte den skulle reagera lika. Effekten på låga varv ökar rejält! (Vilket en del slarvigt uttryckt kallar vridmoment.)
Nu har jag bara vuxna kompisar som åker diesel, så dom gasar inte mer än nödvändigt. Alla säger at bränsleförbrukningen sjunker. Speciellt vid exempelvis husvagnsdragning. Vad man ska tänka på är att inte frestas att köra på för låga varv, trots att motorn drar bra. Det sliter hårt på växellåda och kopplingscentrum när man drar så det rister i bilen. Men det är en skön känsla att ha bra drag från 1500rpm.

ABSOLUT prisvärt.

Mats

2 072 Inlägg
21 april 2010
jag kör med chippad bmw diesel.. då med dataoptimering.. ser att du bor i k-stad.. satta på att chippa hos han: http://www.bil-motor.se/ han bor nära helsingborg.. fick min chippad för 2,500:-
är din corsa på 75hk får du ut 100hk av han.. (de e vad han skriver iaf)

Sandzoo i da house

49 Inlägg
21 april 2010
ExCon skrev:

Nej seriöst, skulle aldrig betala 5000:- för 15 hästar! och du kommer INTE att känna av nåt eller jo plånboken kommer att vara lättare smile

Det är nog å andra sidan svårt att hitta billigare effektökning.
Förstår inte varför man inte skulle känna av 15 hk ökning?
Har kört KRC i två bilar, en A4 och en kingcab och varit supernöjd.
I Kingcaben blev det en jäkla skillnad vid omkörningar.

Det går att få förlängd motorgaranti via Kcr om du inte har allt för gammal bil dvs.

5 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
Jag tänkte mer på om nybilsgarantin gäller efter...

49 Inlägg
21 april 2010
Senast redigerat av 125fors (21 april 2010)

5 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
tack för all info och åsikter

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
21 april 2010
125fors skrev:
ExCon skrev:

Det är nog å andra sidan svårt att hitta billigare effektökning.
Förstår inte varför man inte skulle känna av 15 hk ökning?
Har kört KRC i två bilar, en A4 och en kingcab och varit supernöjd.
I Kingcaben blev det en jäkla skillnad vid omkörningar.

Det går att få förlängd motorgaranti via Kcr om du inte har allt för gammal bil dvs.

Nej det är det inte wink jag tar 2500:- för ett effektbox och han får ut ca 100hk ur bilen tot.
och jag som säljer dessa boxar mappar även om bilar via min leverantör.

sedan så har jag kört "trimmad" corsa och som jag sa först, lägg pengarna på biltemas luft filter så känner du samma skillnad!

sen att du har kört det i två bilar och är nöjd förstårjag, kincaben har väll typ 177hk och 400 nm original så den känns när man monterar effekt box lika så110hk audi a4 eller 150 beroende på vilken av de det var du har ägt.

Jag själv kör det på min pendlar bil bmw 525d -06 177hk original! och det känns!
men inte på en corsa.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Sök