3271
Sök

CD-växlare som klarar MP3 till SAAB 9-3

1 Inlägg
9 juni 2006
Trådstartare
Hej
Är helt novis vad gäller bilar och bilstereo men slänger ut några frågor så vi se om det finns några tyckare.

1. Går det att koppla en cd-växlare till original-stereon i min SAAB 9-3 (-02, gamla modellen)?
2. Vad kostar det i mycket grova drag?
3. Om det går med CD-växlare, är det bara vissa (t.ex. SAABs egna) växlare som funkar eller går det köpa vilken som?
4. Finns det cd-växlare som fixar MP3?

Mvh

H

sixten
252 Inlägg
9 juni 2006
joo, de borde gå att göra de... men kan bero lite på vilka signaler som går från växlaren till stereon, och tillbaka... stämmer dom inte överens så blir de svårt...

Kostnaden är inte mycket högre än cd-växlaren i inköp, lite kabel i stort sett bara.

det kan gå att köpa en "eftermarknads" cd-växlare, men de är som sagt som jag sa innan...

Jajjamen, de finns cd-växlare som klarar mp3, de flesta kända bilstereomärkena har nån version med mp3-funktion

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
11 juni 2006
Hej, skule inte tro att saab original HU vill ha en annan än original, har för mig att den måste kodas in me för att de ska funka... Alla olika märken (både bilar och eftermarkands) jobbar med olika data signaler så du får byta HU om dvill ha med MP3...

1 631 Inlägg
13 juni 2006
HIO skrev:
1. Går det att koppla en cd-växlare till original-stereon i min SAAB 9-3 (-02, gamla modellen)?
2. Vad kostar det i mycket grova drag?
3. Om det går med CD-växlare, är det bara vissa (t.ex. SAABs egna) växlare som funkar eller går det köpa vilken som?
4. Finns det cd-växlare som fixar MP3?

Ja, det går. I värsta fall så får du koppla via FM-modulator och ha separat styrning av växlaren. Inte speciellt smidigt. Till 900:an kunde du koppla en Clarion-växlare utöver original. Vet faktiskt ej vad som passar i 9-3 utöver original.

Ja, men troligtvis ingen som funkar med original-cd. Jag har tex en från Alpine som tar 6 MP3-skivor.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

59 Inlägg
10 juni 2007
Drar upp en gammal tråd för detta är intressant för mig nu.
Letar efter en cd växlare till min original stereo Saab 900s 1994, som ska kunna styra en cd växlare. Jag vet inte vad jag ska leta efter och jag antar att inte alla växlare fungerar utan bara en del eller kanske till och med bara original?
någon som har haft en cd växlare i en saab 900 och kan säga exakt vilken som fungerar?

MVH Fredrik

Sök