Bes.man slet av mina bromsslangar o gav mig körförbud?!

Bi0HaZZarD Speed FMK
2 maj 2010 · 849 Inlägg

zagzer skrev:
Visst va det väl bra att han hitta felet på slangen. Men istället för att rycka av den, så kunde han gett en tvåa på det?
Jag menar, om en broms slutar funka på bilen så ska det väl inte spela någon roll, egentligen? Då nyare bilar har det uppdelat i flera kretsar.. Slutar en broms fungera ska du iallafall ha bromsverkan på två alternativ tre hjul!

Så jag tycker en 2a på det hade varit bättre än körförbud faktiskt..

2a på bromskrets ur funktion? Vet du ens hur mycket bromsvätska som rinner ur systemet vid en inbromsning när en slang/rör är helt av? Man kan dessutom inte panikbromsa då man inte får upp det trycket i systemet längre, tro mig, jag vet då jag trampat av ett antal bromsrör och slangar på jobbet. Sen den vanliga missuppfattningen att man får "köra med bilen 1 månad utan att åtgärda felen" om man får en 2a, gör att folk säkert skulle köra vidare som vanligt.

Mvh Ludde

tomtemat
2 maj 2010 · 218 Inlägg

jaja, det är väl lika bra att vara för petig än inte bry sig.. Kände mig dock lite frustrerad just vid tillfället smile

Lämna gärna omdöme och kommentar!
http://www.garaget.org/?car=358544
azid Det som inte dödar gör ont
2 maj 2010 · 2 668 Inlägg

tomtemat skrev:
jaja, det är väl lika bra att vara för petig än inte bry sig.. Kände mig dock lite frustrerad just vid tillfället smile

bättre att vara lite tjurig efter besöket än totalt utan bromsar då du väl behöver dom wink

2slow
twin_cam Smålänning
2 maj 2010 · 7 877 Inlägg

tomtemat skrev:
jaja, det är väl lika bra att vara för petig än inte bry sig.. Kände mig dock lite frustrerad just vid tillfället smile

Helt rätt tänkt!
Byt nu båda slangarna och åk bekymmersfritt i ett par år smile

På min första Saab fick jag nedslag på ett bromsrör, det korta bak, efter att det vart bytt trampde jag av det långa som det INTE va anmärkning på... Kul att ligga i duggregn och snålblåst i en lövhög på senhösten och byta bromsrör. Särskilt när man legat i en varm och go verkstad och bytt det brevid 1 timme tidigare.
Året efter fick jag tvåa på slangarna bak, rostiga i nipplarna. Va nog tur, för när jag skulle sära på det lossnade slangen från nippeln direkt. Sedan dess har jag aldrig gnällt över tillsynes onödiga tvåor.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
tomtemat
2 maj 2010 · 218 Inlägg

Kul att ligga i duggregn och snålblåst i en lövhög på senhösten

HAHA, sicken jävla beskrivning lol

Lämna gärna omdöme och kommentar!
http://www.garaget.org/?car=358544
Bi0HaZZarD Speed FMK
2 maj 2010 · 849 Inlägg

tomtemat skrev:
jaja, det är väl lika bra att vara för petig än inte bry sig.. Kände mig dock lite frustrerad just vid tillfället smile

Klart man blir lite frustrerad för stunden. Är dock värt det i slutändan då man slipper köra i en osäker bil alternativt möta en osäker bil på vägen. smile

Mvh Ludde

Benni86
3 maj 2010 · 167 Inlägg

evilaudio skrev:

saababenni skrev:
När jag besiktigade min saab 9-5 för första gången i år så trodde jag inte den skulle gå igenom med anledning till att handbromsen inte tar alls.. Men ja ville testa.. Så ja körde in och han testade bromsarna och sa att allt var okej förutom handbromsen.. Men det kan ju kvitta sa han i och med att ja måste lägga i backen för att ta ut nycklen.. Denna killen i Ängelholm var mycket trevlig och sa bara till mig att jag borde fixa handbromsen men det blev ingen ombes iaf.

då kan ja ju säga att han gjorde ett tjänstefel..

Jo de kan man tycka... Skönt att den gick igenom iaf... Handbromsen är dock fixad nu så vi får se vad dom säger till nästa år...

tomtemat
3 maj 2010 · 218 Inlägg

fixat allting nu o bilen gick igenom blankt big_smile gött som faen! ;D

Lämna gärna omdöme och kommentar!
http://www.garaget.org/?car=358544
Transporter89
23 juni 2010 · 957 Inlägg

Har  en Honda  Accord Type S  som  ska  inte  på bes  änu men om han skulle göra så  flera gånger då skulle jag fan sleta av hans arm ibland är det fan inte  normala där.Skulle  besiktiga min bil föra  ¨ret hade  en  carisma GDI då kom en  Audi S8  in där och han kollade igenom alting sen. Ner han skulle köra  runt byggnaden  jävlar va  tryckte plattan i matan känndes det som bilen varvade till max.Grejen är med att ner han svängde in där  så  hör man hur  däcken nästan skriker.Undrar om vissa av de har körkort och någon erfarenhet av bilkörning

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 juni 2010 · 13 824 Inlägg

om det är ett vanligt fel att dom släpper vid pressningen pga rost så har han inget annat val än att dra tag i slangen rejält för att försäkra sig om att det håller

har hängt mina ok i slangarna flera gånger utan problem

hellre att slangen går sönder på bilprovningen än när man ligger i 200blås och ska bromsa smile
är ett relativt enkelt fel att laga dessutom
jag skulle varit tacksam

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
mange_240
25 juni 2010 · 1 562 Inlägg

den kan ju omöjligt varit fräsch för då tror jag inte ngn människa lyckats slita av den.

gamlingen
25 juni 2010 · 5 198 Inlägg

man sliter inte av en slang som är fräsch

killenmac
27 juni 2010 · 94 Inlägg

Min bror skulle bes sin volvo amazon(stavning).

Först ville killen ha betalt i förskott (brukar de vara så?)
Sen ville han inte ens bes bilen för att han tyckte den var lite för låg

Helt laglig att köra med alltså. Så extremt låg var den inte.

Undrar då. kan dem verkligen ta betalt i förskott och sen säga
att dem inte ens vill bes bilen? xD

förresten. jag skall bes min saab 900 nu. hoppas dem inte drar av mina bromsslangar.

//Det var inte jag!
evilaudio
27 juni 2010 · 16 195 Inlägg

killenmac skrev:
Min bror skulle bes sin volvo amazon(stavning).

Först ville killen ha betalt i förskott (brukar de vara så?)
Sen ville han inte ens bes bilen för att han tyckte den var lite för låg

Helt laglig att köra med alltså. Så extremt låg var den inte.

Undrar då. kan dem verkligen ta betalt i förskott och sen säga
att dem inte ens vill bes bilen? xD

förresten. jag skall bes min saab 900 nu. hoppas dem inte drar av mina bromsslangar.

betalning sker alltid efter man besiktat.

så länge den går upp på deras lyft så brukar de inte va nå problem me låga bilar.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Brådhis * Voff voff *
27 juni 2010 · 10 336 Inlägg

evilaudio skrev:
betalning sker alltid efter man besiktat.

så länge den går upp på deras lyft så brukar de inte va nå problem me låga bilar.

Njae... Är du helt hundra på det? Nu har jag iofs bara besiktigat 5 ggr i år, men samtliga gånger har jag betalat först och sedan har dom börjat kolla på bilen/bussen!

//Brådhis

Senast redigerat av Brådhis (27 juni 2010)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
evilaudio
27 juni 2010 · 16 195 Inlägg

Brådhis skrev:

evilaudio skrev:
betalning sker alltid efter man besiktat.

så länge den går upp på deras lyft så brukar de inte va nå problem me låga bilar.

Njae... Är du helt hundra på det? Nu har jag iofs bara besiktigat 5 ggr i år, men samtliga gånger har jag betalat först och sedan har dom börjat kolla på bilen/bussen!

//Brådhis

jävligt underligt.. har besiktat säkert 30 bilar här i sthlm området på lite olika stationer å har alltid betalt efter besiktningen.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
AudiZack Living the good Life!
27 juni 2010 · 585 Inlägg

Förskottsbetalning

When the flag drops, the Bullshit stops.
Rock-Star
27 juni 2010 · 2 982 Inlägg

AudiZack skrev:
Förskottsbetalning

´+1.

Marlboroman
27 juni 2010 · 8 234 Inlägg

Har bara betalat efter avslutad besiktning en av alla de gånger jag har besiktat. alla andra gånger har då jag betalat innan dem börjat kolla bilen.

Senast redigerat av Marlboroman (27 juni 2010)

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
gamlingen
27 juni 2010 · 5 198 Inlägg

förr när man fick anmäla sej i lucka fick man betala när man kom,, men nu när det är knapp tryckningar med automat så betalar man när man får protokollet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang