3121
Sök

- Projekt TURBO-LADA forts. från sidan23 vers. 2.0 "The Vladimir Driftern"

174 Inlägg
5 augusti 2007
nä nå de har jag förstått också, ventillyftarna är ett problem, men de e klart allt går ti göra om och förbättra,

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen

Lada-missbrukare
566 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
Hejsvejs! Har inte uppdaterat på länge. Kameran har jag inte använt på länge, men har nog gjort en del. Alla rör å slangar e fixade downpipen e svetsad å e som bäst hos en metallfirma för att planas. Får hem den på fredag. Målade insuget å ventilkåpan igår, å monterade sen ventilkåpan. Ska sätta avgasbandage på grenrören imårrån å börja plocka ihop lite saker. Väntar oxå på slang reducering till bränsletrycksslangen mellan btr:en å förgasarna. De e nämligen 8mm slangkoppling på btr:en å 6mm på förgasarna. Har beställt, men den har inte kommit än. Ska ta lite bilder när jag börjar få ihop grejjerna.

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

Lada-missbrukare
566 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
Nåjoo.. Plockade ihop alla grejjerna igår för en provstart.. Hade inte mycket tid på mejj eftersom vi skulle ha förlovningskalas kl 4 så en del blev "ihop-hafsat" bara för provstart".. Tex downpipen e ennu inte finslipad utvärtes osv..
När allt var ihopplockat så var ju då batteriet så gott som tomt.. big_smile Brorsan körde fram sin Nissan Vanette å satte i startkablar å så provade jag dra runt den.. Inte ett liv.. Kollade gnistan å den var nog bra, men den hade inte blött ner stiftet.. provade både med och utan choke men den puffade inte ens till.. Tydligen får den inte bränsle.. Tändningen e i stora drag rätt inställd för den har startat med samma tändinställning innan jag plockade isär den i höstas.. Satte batteriet på laddning, å ska ennu göra ett försök imårrån.. Blir vel att ta upp å putsa förgasarna å kolla så att allt e som de ska med dom annars..

http://i75.photobucket.com/albums/i290/Ladamies/IMG_2419.jpg
Här e iaf en bild av spektaklet...

Smålänning
7 883 Inlägg
19 augusti 2007
Fan vilket hårt motorrum! Ser fasen riktigt proffsigt ut ju! Det är så det ska se ut!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 122 Inlägg
19 augusti 2007
ser riktigt coolt ut. skulle vilja se besiknings gubbarnas miner om du rullar in me den här big_smile

Testa startgas då kan den hoppa igång och börja pumpa in soppa, om den inte tänder då då är de bara att ta isär tryck röret så nära plenumet som möjligt och testa spruta in där...

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

The Gunner
182 Inlägg
19 augusti 2007
ser bra ut.. grymt som fan tongue bra jobbat

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.

174 Inlägg
19 augusti 2007
raka linjer ,, der ser städigt ut TROTS alla svetsfogar som syns
;P

Lada-missbrukare
566 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
Tackar alla! bör dock påpekas att de elångt ifrån klart..en del e bara ihophafsat för att prova att den överhuvudtaget går.. mycket ska ennu finliras..

7 Inlägg
20 augusti 2007
härligt!! roligt att läsa smile!

vectra--power
20 augusti 2007
Ser skit bra ut big_smile kollat jorden? Rengör allt å sen dra på startgas också så tongue

Lada-missbrukare
566 Inlägg
24 augusti 2007
Trådstartare
Bilen startade i måndags.. Gick bra på tomgång.. Men när jag skulle provköra så den tålde ingen gas med belastning.. Vid stillastående varvande svarar den nog på gasen men om man kör iväg å gasar på så blir den utan soppa å dör bort.. Insugen läckte lite så igår rev jag opp den igen å ska fixa läckagen nästa vecka... Sen blir det att pröva igen å se om man får den att går.. ska se om nålarna går att ställa högre.. annars blir de att prova med större munstycken... Vi hörs..!!

Jajjemen!
1 512 Inlägg
24 augusti 2007
Fan de där såg ju riktigt porrigt ut smile
Går huven igen? wink

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Lada-missbrukare
566 Inlägg
25 augusti 2007
Trådstartare
Manne skrev:
Fan de där såg ju riktigt porrigt ut smile
Går huven igen? wink

Nnnnåååuuppp.. big_smile har en annan huv på G... Men den befinner sej ca 200-300km bort så frakten kan bli lite onödigt mycke... men ja måste ha en annan huv, för den jag har e så sönderkapad redan big_smile
Senast redigerat av Lada Tuning (25 augusti 2007)

410 Inlägg
12 september 2007
hur gåre med projektet? vill se mera !!!coolcoolcoolcoolcool

Copyright @ Rybbs Production

174 Inlägg
15 september 2007
Hallå!  hur går de med ladan? big_smile har motorn skurit? jag va själv efter min nya motor, i onsdas.. 1700i.  tänkte bygga weber45 tryckförgasare + turbo på den.. men man får se vad det blir..

Lada-missbrukare
566 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
Hej igen! Bygget har inte gått vidare nått på sistone.. Dels på grund av att jag i torsdags skar åpp halva långfingret på högra handen så att de måste sys, så nu går ja me fingret i paket å får inget uträttat.. tongue
Dessutom har projektet tagit en "vändning".. Har nog pillat en del me föggarna å borrat upp munstyckena å fått den att få tillräckligt me soppa på laddtryck men den gick endå lite halvuselt på lågfart.. Förgasarna kommer nu att utbytas mot MegaSquirt-insprutningssystem. Brorsan tipsade mejj om en som säljer MS-boxar till kanonpris.. Med lite beräknande så kommer man ju där mycke enklare undan rent praktiskt med ytterst lite mera utgifter, så därför blir det ändrat till insprut istället.. smile
Samma insug å grenrör går naturligtvis att använda ändå.. Kommer bara att korta av insugen före ventilkåpan å montera plenumet där..
Vi återkommer senare när det börjar hända saker!!! Kan ta lite tid att få skaffat hem grejjer så man får nått uträttat, men allt har sin tid.. wink
Förgasarna är alltså till salu! smile

Lada-missbrukare
566 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
makarof skrev:
Hallå!  hur går de med ladan? big_smile har motorn skurit? jag va själv efter min nya motor, i onsdas.. 1700i.  tänkte bygga weber45 tryckförgasare + turbo på den.. men man får se vad det blir..

Appropå Weber, så, en bekant ti mejj säljer ett par Dellorto DHLA 40 C. Köp bort dem! Fina gasare att turbonöta med! wink

2 122 Inlägg
15 september 2007
Lada Tuning skrev:
makarof skrev:

Appropå Weber, så, en bekant ti mejj säljer ett par Dellorto DHLA 40 C. Köp bort dem! Fina gasare att turbonöta med! wink

fått i gång dräparn?

sen dellorto är ju lättare att trycktäta än weber...

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 september 2007
Tittat igonom tråden nu smile du har lagt ner mycket arbete ser jag, den kommer bli redigt snabb och snygg sen wink

Jag får önska dig lycka til i fortsättningen och kämpa på smile
mvh kimpa

Sök