2622
Sök

- Projekt TURBO-LADA forts. från sidan23 vers. 2.0 "The Vladimir Driftern"

174 Inlägg
2 januari 2008
har inte hänt så mycket på länge va?
själv, går det inte frammåt nåt just nu, vinter kallt och inget garage ledigt.. så de är som de är..

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen

Lada-missbrukare
566 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
makarof skrev:
har inte hänt så mycket på länge va?
själv, går det inte frammåt nåt just nu, vinter kallt och inget garage ledigt.. så de är som de är..

Nää, står nog rätt stilla nu.. har ingen värme i garaget så de e inte så roligt att pilla på å frysa fingrarna av sejj.. får hoppas att det blir varmare snart så man får nått gjort..

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

Lada-missbrukare
566 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Kan meddela att det snart blir uppstart.. Pysslade på i garaget igårkväll å fick nu ihop det mesta.. Insug-grenrör, fuelrail, turbo, IC å etta laddtrycksröret e monterade.. Det andra monteras troligen ikväll efter att fästen för kylfläkten tillverkats.. Provtryckte oxå bränslesystemet igår å de ser ut att vara tätt.. smile
Sen blir de att vänta tills brorsan har tid att komma hit me laptopen så vi får börja mappa å grejja.smile (har ingen egen laptop ennu så) Blir vel kanske mot slutet av veckan han kommer..
Återkommer! Nån bild ska ja vel lyckas knäppa oxå.. Har oftast glömt kameran hemma, men ta´t lugnt, de kommer! smile
Senast redigerat av Lada Tuning (15 januari 2008)

349 Inlägg
15 januari 2008
spännande:D ska bli kul & se!

JUST GOING SIDEWAYS WITH NOTHING BUT TYRE SMOKE LEAVING YOU BEHIND!<3
Mathias Liljenberg, 20år, Bilplåtslagare! :)
Följ projekttråd:BMW 730i e32 -93

16 Inlägg
15 januari 2008
din missbrukare...   rena knarket dessa förb.... e  bilar.........
ja köpte 40st förra året från en bilfirma i nossebro i skaraborg.. då han gick i kk......

finns det något man inte kan bygga av dessa bilar??
mitt nyua projekt är en 6*6 niva.......    ha det gott med ditt bygge

ilovecars

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 januari 2008
Kul att de fortsätter i lagom takt smile
Jäklar va kul me uppstart snart! får önska dig lycka till smile
mvh kimpa

1 311 Inlägg
15 januari 2008
tyckte vinkeln för spridarna såg väldigt skarp ut, var ligger sprutbilden i rören?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Operatör
346 Inlägg
15 januari 2008
Läst hela tråden nu! Å ja måste bara säga: vilken j*vla ÖSARMASKIN! big_smile
Keep it up! big_smile

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)

The Gunner
182 Inlägg
15 januari 2008
Keep up with the good work dude !! smile

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.

Lada-missbrukare
566 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Tackar för alla fina kommentarer! smile

Å joo jag veet nog om att spridarna sitter i vass vinkel på insuget... Återstår endast att se hur de kommer å funka..

Lyckades inte klura ut nåt bra fäste för kylfläkten igår.. E lite trångt å dåligt med möjligheter mellan kylaren, motorblocket, vattenpumpen å laddtrycksröret, så de kommer antagligen att bli nån ful å "halvfärdig" lösning, men de kommer å få duga..smile

355 Inlägg
16 januari 2008
Ser väldigt bra utt .. tänkt på att ha video kamra till hands när de blir uppstart

174 Inlägg
17 januari 2008
JAH!! Äntligen tongue får se nu hur de går, väntar med iver på uppstarten av motorn. hoppas de blir mer krut i den nu. men jag tycker också att spridarna är lite väl branta, men kanske det funmgerar, en aning bättre spridning och blandning skulle de nog bli om du fick lite mera vinkel på dem. Men de återstå att se smile!!  Lycka TILL!!

4 Inlägg
19 januari 2008
Såg att du hadd fått igång Lada nu. wink

Team.Respiratorrr...

Lada-missbrukare
566 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
Jepp, alldeles riktigt! Nu har Ladan provstartats! smile Började kl. 10 imorse med att plocka ihop de sista sakerna. Sen på eftermiddan kom brorsan med laptopen, så då koppla han i den å efter att han gjort en grundmapp så var de bara å starta den.. Startade genast å gick rent på tomgång.. Körde till farsans verkstad å fyllde på lite luft i däcken å samtidigt justerades tomgångsskruven ner en aning.. Varm körde den med att fara å tanka en skvätt, å sen började vi ställa in... Gasreglaget var en aning feljusterat så man fick inte riktigt full gas men den laddade iaf 0,3-0,4bar... Fick feta på en hel del för lambdan visade magert.. Men lambdavärdet började spöka lite så de blev inte så lätt sen.. Skulle vara mycke bättre me en bredbands.. :S
Men brorsan fick mappat så att den gick rätt så bra, såhär långt. Lite bluddrade den till bara vid snabbt gaspådrag obelastat..
En del småfix återstår ennu innan den e riktigt körduglig. Måste bla skaffa en riktig nippel till gasvajern nästa vecka så man får fast vajern ordentligt vid spjällhuset..
Dessutom skallrade avgasröret i bakaxeln, å hängde för mycket mitt under bilen.. Ska ta den till jobbet nästa vecka å fixa grejjerna på billyft..
Sen så ska de besiktas å köras..!! smilewink

211 Inlägg
19 januari 2008
de låter ju prima skinka om du fått den startad big_smile
får ju lycka till med fortsatta inställningar och att den börjar gå bra, men det tvivlar ja inte på att den inte skulle börja göra..

de har varit en grymt intressant projekt tråd ända från början big_smile

hoppas man får se den live någon dag, du får allt komma å snurra till vasa nån dag så man får ta en titt under huven wink

mvh Jyrran

349 Inlägg
19 januari 2008
Låter kanon de! tongue du får ladda upp lite filmer sen efter inställningarna är gjorda:D

JUST GOING SIDEWAYS WITH NOTHING BUT TYRE SMOKE LEAVING YOU BEHIND!<3
Mathias Liljenberg, 20år, Bilplåtslagare! :)
Följ projekttråd:BMW 730i e32 -93

Lada-missbrukare
566 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Tacketack! big_smile

Har inte filmat å fotat nåt ennu... vi fokuserade enbart på mappandet då så.. Men de kommer nog nån film så småningom.. wink

Ska sätta vinterdäcken på den imårrn.. e lite ostabilt å köra me sommarsulor i slaskföre.. big_smile
Ska ju oxå fixa gasvajern..smile
Sen blir de mera inställande å så genomgång för besiktning... cool

Å du Jyrran: De kan nog hända att de blir nån tripp till Vasa i sommar.. Man vet aldrig.. wink

The Gunner
182 Inlägg
20 januari 2008
Fan vad kul att du har fått i hop det nu..Jag har följt tråden från början med alla motgångar och uppgångar , kul att du fick ihop de till slut big_smile smile

Mvh Henric

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.

174 Inlägg
20 januari 2008
TJOLAHOPP!! TREVLIT att den är igång! kör du med massa mätare? eller bara spjällkontakt och lambda, man borde ju ha bredbanslambda om man endast kör med lambada och spjällkontakt.
DU. kolla in mitt forum, så får du se vad jag håller på med som bäst! tongue b20 i min rokkiralli lada.  Väntar ivrigt på film och bilder av 2101:an din.

Lada-missbrukare
566 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
makarof skrev:
TJOLAHOPP!! TREVLIT att den är igång! kör du med massa mätare? eller bara spjällkontakt och lambda, man borde ju ha bredbanslambda om man endast kör med lambada och spjällkontakt.
DU. kolla in mitt forum, så får du se vad jag håller på med som bäst! tongue b20 i min rokkiralli lada.  Väntar ivrigt på film och bilder av 2101:an din.

MegaSquirten e med mapsensor å spjällgivare..

Ikväll har ja planer på att fara med Ladan till jobbet å fixa underredet lite.. Bla lite rostfixning, oljebyte i motor å bakaxel, kontroll av bromsar mm mm...

Sök