Hoppalåång!!! Var ett tag då sen man uppdaterat... I onsdags gjorde jag klar slutdämparen som jag hade bild av tidigare...(Renault Clio framdämpare )
Började då med att köra opp bilen på bockarna...
Tog loss den vansinnigt äckliga originalljuddämparen..
Sen var det bara att "kopiera" rörkrökarna men i lite grövre diameter och svetsa fast på den andra dämparen..
Här har första kröken svetsats.. Jag kapade sen av efter första kröken och svängde röret ett halvt varv och svetsade ihop igen..passade precis för andra böjen..
Så var det klart.
Det var allt....
-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Ja motorhuv kan man ju köra utan så såga på! Tänk om jag fick för mig att sätta dit en turbo på min, hade blivit mysigt 204 hästar som den står + chipp = 230 och sen snurran. Jadu den som endå hade tid
Blir nog inget motorhuvsbygge ikvell...hinner inte få tag på material till den såå... Men ja ska åka till en hydraulikfirma och skaffa nippel för bränslereturen till tanken och försöka få det fixat ikvel istälet.. Huven tar vi nån annan dag...
hahaha måste vara världens coolaste lada lycka till med hela projektet och så tycker jag att du har en brorsa som är ganska schysst mot dig ... vad har du hotat honom med??
trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!
Tackar för alla positiva kommentarer.. Till ghost_boy83: Han heter "Turbotoffi"...
Jooodåå, brorsan e shysst han när han delar med sig av kunskaperna.. Inget hot har krävts... det var nästan mest jag som blev "hotad" till att vi skulle sätta turbo i Ladan...hehehe
Idag blev det också lite mekande.. Har tyvärr inga bilder att visa ännu... har inte laddat opp dem på datorn ennu... Men iaf så gjorde vi om huven så att allt rymms under den.. Gjorde en upphöjning i mittenpå den.. Bilder kommer senare.. Ackumulatorn blev flyttad till bagageutrymmet för mer plats i motorrummet... Använde 35 kvadrats kabel så de ska vel nog räcka... Nästa vecka blir det uppstart om allt går bra.. Har skaffat alla slangar mm som behövs till bränslesystemet och oljetrycket för turbon...
Första provstarten blir NATURLIGTVIS filmad.. Filmen blir uppladdad här så fort jag får tid..
Vi hörs!!
Här e huven demonterad å det e uppmärkt för kapning.. Bra att huven modifieras..Den behövde endå målas om... Sliten..
Brorsan började kapa opp motorhuven..
Kapat klart...
Sen svetsade han på plåtremsor i kanterna...
Under tiden brorsan gjorde huven flyttade jag ackumulatorn till bakluckan och drog pluskabeln fram till startmotor och generatorn..
Huven blev spacklad å sen tillfälligt monterad på bilen för jag behövde bilen på kvällen.. Ge gärna kommentarer på huvens utseende.. själv e ja rätt nöjd me designen..
Idag blir det en heldag i garaget.. Har ledigt hela veckan från jobbet å målet e att ha igång bilen me turbon nu i veckan..
Vi återkommer..!!
Senast redigerat av Lada Tuning (17 juli 2006)