3798
Sök

Jag blev blåst!

the_lion
3 maj 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
the_lion skrev:
vet inte vad skatteskuld är :s

Ajdå.

Ifall du slår upp ditt reg.nr på transportstyrelsens sida, under fordonsupplysning.
Vad står det för summa efter texten: Debitering vid påställning ?

Mvh Tommy

nu får man tacka rejält fick adressen till jäveln och allt...han är tydligen en bedragare!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 maj 2010
the_lion skrev:
te_wik skrev:
the_lion skrev:
vet inte vad skatteskuld är :s

Ajdå.

Ifall du slår upp ditt reg.nr på transportstyrelsens sida, under fordonsupplysning.
Vad står det för summa efter texten: Debitering vid påställning ?

Mvh Tommy

nu får man tacka rejält fick adressen till jäveln och allt...han är tydligen en bedragare!

Perfekt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

the_lion
3 maj 2010
Trådstartare
PoulZen skrev:
Berätta gärna hur det går.
Om du hittar Bilfirmans namn (kanske för att varna andra)
Och om hur det gick med skatten och besiktning.
Det är nog många som är nyfikna.
Hoppas iaf på det bästa!

Publicering av namn är INTE tillåtet.
/Hamilton

515 Inlägg
3 maj 2010
Hoppas han åker dit så det smäller om det!!

§9 Annonsering gäller även signaturen!

772 Inlägg
3 maj 2010
the_lion skrev:
PoulZen skrev:
Hoppas iaf på det bästa!

/Hamilton

Läste senare inlägg att det var antagligen en privatperson, då
förstår jag att man inte får publicera det. Men gäller det även
om det är företag?

8 886 Inlägg
3 maj 2010
PoulZen skrev:
the_lion skrev:
PoulZen skrev:
Hoppas iaf på det bästa!

/Hamilton

Läste senare inlägg att det var antagligen en privatperson, då
förstår jag att man inte får publicera det. Men gäller det även
om det är företag?

Ja det gör det men det är pga att det bara blir en version som återges dvs din.

Fotograf på tierpidag.se

Sir
291 Inlägg
3 maj 2010
Vet inte om jag missat nått men är regbeviset postat? Har du eller säljaren postat det? Såg du om det blev postat? E de inte postat kanske du inte ens äger bilen. Då har du blivit ännu mer blåst. :-(

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 maj 2010
Dale skrev:
Vet inte om jag missat nått men är regbeviset postat? Har du eller säljaren postat det? Såg du om det blev postat? E de inte postat kanske du inte ens äger bilen. Då har du blivit ännu mer blåst. :-(

Jag funderade just på samma sak, i och med att han fick fram adressen till säljaren via transportstyrelsens fordonsupplysning så kan ju inte ägarbytet blivit klart än. Så jag skulle då låta bilen stå tills det är klart iaf.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Arg Snickare
875 Inlägg
3 maj 2010
säljes i befintligt skick?

727 Inlägg
3 maj 2010
FordRSC skrev:
Hur fungerar bilen då? I vilket skick är den? Är allt ok, så är det bara sticka till SBP och hoppas den går igenom, sen betala skatten.

En av mina vänner hade en 850, de betalade visserligen skatten, men glömde helt bort SBP, så de körde helt ovetande runt i 2 år med körförbud lol

Får man fråga hur smart man är då? står ju i brevet när man får fordonskatteräkningen att bilen är/blir belagd med körförbud yikes alla som kör bil, eller alla som har körtkort iaf lär väl veta att besiktning av begagnade bilar är varje år dessutom?!

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
3 maj 2010
Smällar man får ta om man slarvar men som sagts innan 12 för en 850 från 96/97 är inte så jäkla tokigt

Rock'n Roll

39 Inlägg
3 maj 2010
Va det verkligen rätt "ägare" till bilen? Va det samma person som sålde bilen som stod som ägare? Verkar vara en person som sålt bilen utan att ens äga den, "Stulen". Är det på det viset så är det en polissak...

I got Dubs!
2 423 Inlägg
3 maj 2010
Skyll dig själv!
Det är din skyldighet att kolla upp, inget att böla på ett forum om.

67 Inlägg
3 maj 2010
vad ja vet så gäller ånger vecka på bil köp precis som allting annat även att du köpt den privat, men kolla upp det med konsumentverket de vet allt sådant

518 Inlägg
3 maj 2010
V70Nflakeedition skrev:
vad ja vet så gäller ånger vecka på bil köp precis som allting annat även att du köpt den privat, men kolla upp det med konsumentverket de vet allt sådant

Fel! när man vart och köpt nåt på plats alltså sett och provat grejen så har man godkänt skicket på grejen oavsett av det är för nåt. Du har som säljare skyldighet att tala om felen du vet om men du har som köpare undersökningsplikt.

en helt annan grej om man köpt nåt på bild o fått skiten skickat till sej.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

Bärs!
3 456 Inlägg
3 maj 2010
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över att folk FORTFARANDE blir "lurade" vid bilköp...
Har man inga egna ögon? Då ska man väll förfasen inte köpa bil?! tongue

Garaget.org peakade 2008.

8 886 Inlägg
3 maj 2010
V70Nflakeedition skrev:

Gäller ju att det finns ett avtal om ångervecka.
Aldrig hört att en bilförsäljare erbjuder ångervecka.

Fotograf på tierpidag.se

5 198 Inlägg
3 maj 2010
Ångervecka/öppetköp är inget obligatoriskt utan upp till varje handlare att avgöra.

Kluraren
90 Inlägg
3 maj 2010
Halloj..
Vet inte om jag ska skratta eller gråta rent ut sagt.....
Har fortfarande inte fått klarhet i ett par saker av denna text....

1 : Är det någon skatteskuld på den????
2 : Vem är ägare till bilen " skrevs : slog på regnr och får upp den gamla ägaren"... inte gjort ägarbyte och således kanske inte du som äger bilen och blivit blåst på 12000:-...
3 : Har du något kvitto med underskrift på köpet....
4 : Köpa bil för 12000 och inte ens lägga namnet på säljare eller om det nu är företag på minnet " borde man fatta vid köpet " brister lite där ja.....
5 : Sedan beklaga sig på ett forum , finner att det brister i båda leden visst  , men hallå.... Det är ju ändå du som ska handla saken.. får då inte ihopp det att det bara är säljaren som gjort fel som du ser det....
Visst har han ljugit men som jag ser det brister det även i dina handlingar....
Nä dra bilen till besiktningen som många andra har sagt och kolla den betala skatten....
Ta smällen och lär dig av den och så får jag hoppas att du tänker till en gång till nästa gång du ska köpa bil....
Kallas i folkmun för läropengar.....
Senast redigerat av Volvo-nisse (3 maj 2010)

Muttley
3 maj 2010
Trådstartare
Volvo-nisse skrev:
Halloj..
Vet inte om jag ska skratta eller gråta rent ut sagt.....
Har fortfarande inte fått klarhet i ett par saker av denna text....

1 : Är det någon skatteskuld på den????
2 : Vem är ägare till bilen " skrevs : slog på regnr och får upp den gamla ägaren"... inte gjort ägarbyte och således kanske inte du som äger bilen och blivit blåst på 12000:-...
3 : Har du något kvitto med underskrift på köpet....
4 : Köpa bil för 12000 och inte ens lägga namnet på säljare eller om det nu är företag på minnet " borde man fatta vid köpet " brister lite där ja.....
5 : Sedan beklaga sig på ett forum , finner att det brister i båda leden visst  , men hallå.... Det är ju ändå du som ska handla saken.. får då inte ihopp det att det bara är säljaren som gjort fel som du ser det....
Visst har han ljugit men som jag ser det brister det även i dina handlingar....
Nä dra bilen till besiktningen som många andra har sagt och kolla den betala skatten....
Ta smällen och lär dig av den och så får jag hoppas att du tänker till en gång till nästa gång du ska köpa bil....
Kallas i folkmun för läropengar.....

Du lär nog inte få veta så mycket heller. Killen vet ju inte ens vad skatteskuld på en bil är. Inte ett under på att han blev blåst.  Men han lär nog ta reda på vad man ska hålla koll på nästa gång han köper en bil.
Sen allt de jävla snacket om "idioten ska få" "ska råna han på 12tusen" bla bla bla. De är inget att böla om över nätet.

Folk köper såklart bilar som är avställda och oskattade. På de viset kan man få en mycket billigare bil smile

Sök