Ja, rikspuckon kan man kalla dem utan att överdriva det minsta.
ville ha en första service på en "riktig" firma (trodde jag).
En stor service på min bil vid dryga 3000 mil kostar typ 6500:- då fick jag rabatt på ca 3000:-
då tänkte jag att är mycket dom skall göra men inte då, olja, bromsvätka, stift och filter.
det var dyrt sa jag, ni svingar väl med ett trollspö så att den blir som ny?!
Problemen började:
bilen var inte klar på utsatt tid, tre timmar senare...
tillbaka fick jag ett slarvigt oläsligt papper på flera sidor, otydligt som bara den (fick anlita en tolk).
efter jag läst rapporten så undrade jag vad dom egentligen gjort som kostade så mycket pengar.
"Vi har gjort massor, du hade ju en STOR service. frågan kvarstod.
-Vad har ni gjort?
-massor....
-lägg av jag kan inte se att ni gjort något märkvärdigt.
-jo, massa kontrollpunkter är det, och så bromsvätska, och kontroll av mönster djupet i däcken.
-men hallå, har ni gjort något som dom INTE gör på bilprovningen varje år, dessutom för 300:-
Nåja, jag har ju fått någon typ av bevis på att jag har gjort den stora servicen, dom tycker ju att den är värd detta, reservdelarna kostade 1500:-, wtf bromsarna är ju kladdiga och tråkiga att göra, tänkte jag.
MEN så, tänkte jag kolla och rengöra bromsarna för det hade dom inte gjort, det "behövdes inte"
Jasså.
Då jag häromdagen skruvade av hjulet så kollade jag runt lite, Men HALLÅ!!!!
den nippeln har ingen rört på fyra år!!!! (bilen är en -06)
helt orörd och lite grusig, HElvete vad sur jag blev. 6000 spänn, för vad grrrrr.
Jag ringde upp kundmottagaren och frågade hur man/ni gör då man byter vätska(luftar bromsarna).
Han berättade ingående ...
Jaha, då är inte det gjort...o.s.v.
jag skickade bilder på jobbet/inte jobbat.
efter midsommar så skall jag dit med bilen, det känns inte bra, dom kan ju inte bilar.
dessutom fick jag mkt dåligt bemötande både då jag lämnade in bilen och då jag skulle betala och hämta.
jag kollade nyss med en annnan firma vad dom skulle ta i pris. 3500:- inkl ALLT.
ALDRIG MED HEDIN, Mölndal.