Lordh skrev:
Varför registerar man ett konto idag för att bumpa en 3år gammal tråd?
Därför att de inte har förbättrat sig...
Känner "sorken85" väl och min sambo har servat förra tjänstebilen (Opel Insignia) där, tyvärr...
Kan också dela med mig av ett par historier som är en kombination av en av de mest okunniga bilverkstäderna jag stött på och en från början dålig bil.
Opeln (2 år gammal) fick åka in till verkstaden 7 gånger på ett års tid.
För att sammanfatta några av besöken (förutom att de inte blir klara i tid, har reservdelar i lager eller är trevliga).
Besök 4. Hjullager dvs sånt som går på en bil som är två år gammal och gått 10'000 mil. De får byta lite delar runt omkring. Efter besöket ca 50 mil senare jammar belägget där de varit och skruvat med stor rökutveckling, bärgare och första semesterdagarna förstörda --> besök 5. Just det glömde nämna att hjulet började vingla direkt efter besök 5 (<10 mil) eftersom hjulmuttrarna inte var åtskruvade.
Besök 6. Service lampan tänds så bilen lämnas in på service, Hedin bil utför en normalserivce, men samma eftermiddag som vi fått tillbaka bilen tänds lampan igen. Visar sig att det är ett av glödstiften som ger en felkod och därför behöver bytas. Eftersom de inte har delar hemma får en ny tid bokas --> Besök 7.
Visst är det så att rent slumpmässigt har belägget fastnat och det har inget med att de varit där att rotat. På samma vis drog de kanske visst hjulmuttrarna med rätt moment. Känns dock som att det är mycket "otur" och aldrig deras eget fel!
Vad det gäller besök 6 så passade mätarställningen inte med något serviceintervall. Så min gissning är att de inte läste av felkoderna ordentligt, utan endast bytte olja och nollade. Hedin bil hävdade självklart att glödstiftet måste ha pajat samma eftermiddag som bilen lämnade verkstaden. Återigen alltså en förträfflig otur och tillfällighet...
Lämna bilen till en någon annan, för mer oärlig och oseriös verkstad har iaf jag inte träffat på....