2365
Sök

Vad tycker ni om hedin bil?

13 Inlägg
28 juni 2010
#21
Vad jag hört från vänner så har jag inte besökt företaget efter det...

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
28 juni 2010
#22
Bilen står nu hos Hedins i Uppsala och har gjort det i 12 veckor utan att de rört en enda skruv!!! (förskrings ärende)
De har lämnat 4 olika kalkyl på bilen till försäkringsbolaget!!? och nu så säger de att de har beställt alla delar? men jag vet att dessa delar inte finns och att bilen inte kommer att bli bra! När jag pratade med han som hade hand om bilen,så sa han att det stämde.... då frågade jag varför idioten inte kan säga det till försäkringen att bilen inte går att laga pga brist på delar så jag kan få mina pengar och skaffa mig en sommar bil i tid? och det hade han inget svar på hmm så nu beställer de lite delar och jobbar med den, sen så lite till, och lite till för att sen medela bolaget att vissa delar inte går att beställa och att bilen måste lösas in. då har de tjänat på delarna som har besällts och monterts redan!! Tjuvar fast i arbetskläder det är vad de är!!! För min del så blir det absolut ingen mer bilköp därifrån och varken reserdelar eller service/reperationv för den delen!!!

oftopic: Samma sak gäller BMW bollmora, tyresö!! oxå ett gäng klåpare!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
3 juli 2010
#23
AcesHigh666 skrev:
bumpe skrev:
MEEN, det är klart. Hedin-bil är naturligtvis inte jättestora pga många och nöjda kunder som återkommer? Att vi enligt återkoppling till våra kunder har ca 85% som är 100% nöjda med hela sitt verkstadsbesök säger inget?

Nej... det gör det inte wink och vart kommer siffran ifrån?? har ni gjort en undersökning med statistik? eller är det bara nått du tagit från "tomma intet" för att du jobbar där?

Jag behöver nog inte säga mer, har praktiserat på en vanlig bilverkstad en gång... och efter det lovar jag att jag gör allt som står i min makt för att undvika att en verkstad får röra mina bilar.

Det pågår en fortlöpande undersökning bland alla Aukt. Mercedesverkstäder. Det är alltså inte Hedin utan Mercedes som sköter denna undersökning. Vill minnas att man blir tillfrågad via sms efter att man hämtat bilen om man vill delta och lämna sin åsikt smile Har dock inte lämnat in bilen på mitt eget jobb någon gång så vet inte exakt hur detta går till...

Men alla gör ju som sagt misstag, men det är ju bara fixa till kostnadsfritt så brukar det gå bra smile


www.kudoz.se
3 802 Inlägg
3 juli 2010
#24
Sarge skrev:
Jag hade min räser-Sprinter inlämnad på Hedin Bil i Göteborg när jag hade kört sönder avlastningsventilen och lite annat. Hur bra som helst, de bjöd på kaffe och kaka i personalrummet medan vi väntade och själva reparationen gick rätt snabbt och smidigt också. Inte ens när arbetsordern från vår markverkstad i Enköping krånglade var det sura miner.

Sen om det hela hade att göra med att jag stod i uniform, skottsäker väst och pistol 88 och faktiskt behövde ha tillbaka mitt åbäke så fort som möjligt, det låter jag vara osagt wink

visst är det underbart när man kommer i uniform under arbetstid eller påväg från/till jobbet och ska ha saker eller få saker gjorda, allt blir mycket smidigare och går snabbt smile


2 337 Inlägg
4 juli 2010
#25
sir_daniel skrev:
Sarge skrev:
Jag hade min räser-Sprinter inlämnad på Hedin Bil i Göteborg när jag hade kört sönder avlastningsventilen och lite annat. Hur bra som helst, de bjöd på kaffe och kaka i personalrummet medan vi väntade och själva reparationen gick rätt snabbt och smidigt också. Inte ens när arbetsordern från vår markverkstad i Enköping krånglade var det sura miner.

Sen om det hela hade att göra med att jag stod i uniform, skottsäker väst och pistol 88 och faktiskt behövde ha tillbaka mitt åbäke så fort som möjligt, det låter jag vara osagt wink

visst är det underbart när man kommer i uniform under arbetstid eller påväg från/till jobbet och ska ha saker eller få saker gjorda, allt blir mycket smidigare och går snabbt smile

Hehe, jupp, det sparar en hel del tid och energi smile

4 005 Inlägg
4 juli 2010
#26
Sarge skrev:
sir_daniel skrev:
Sarge skrev:
Jag hade min räser-Sprinter inlämnad på Hedin Bil i Göteborg när jag hade kört sönder avlastningsventilen och lite annat. Hur bra som helst, de bjöd på kaffe och kaka i personalrummet medan vi väntade och själva reparationen gick rätt snabbt och smidigt också. Inte ens när arbetsordern från vår markverkstad i Enköping krånglade var det sura miner.

Sen om det hela hade att göra med att jag stod i uniform, skottsäker väst och pistol 88 och faktiskt behövde ha tillbaka mitt åbäke så fort som möjligt, det låter jag vara osagt wink

visst är det underbart när man kommer i uniform under arbetstid eller påväg från/till jobbet och ska ha saker eller få saker gjorda, allt blir mycket smidigare och går snabbt smile

Hehe, jupp, det sparar en hel del tid och energi smile

Håller med. När västen och vapen åker på så är det som om man blir den där snälla farbrorn som alla älskar och gör vad som helst för.
Ungefär samma sak behandling som Guardia Civil, med skillnaden att svensk militär/polis inte torterat civilbefolkningen i ett par sekel då. heh.
Märkligt att många tror att militär har oinskränkbar befogenhet.

Men iaf, nog offtopic.

Jag vet inte om det är samma? Hedin Bil i Strängnäs har jag iaf kort men bra erfarenhet av. Trevligt bemötande och snabbt åtgärdat. Men vet inte om det är en filial/samma företag.


97 Inlägg
5 juli 2010
#27
Hedin Bil i Halmstad köpte jag en begagnad Passat 2002.
Det stod lite saker i annonsen som inte satt på bilen och jag var klantig och inte kollade upp.

Men det har inget med saken att göra, utan det som är intressant är ju hur Hedin Bil hanterade det.

Gick till ungefär såhär:

Mailade säljaren om lite saker som var trasiga, ex dörrlås och någon annan småsak.
Kollade sen upp mer exakt vad som gäller med lagar osv.
Fick svar från säljaren att det bara är att komma in med bilen så ska de kika på det.
Maila tillbaka och frågade hur de ställde sig att det inte fanns allt på bilen som de hade skrivit ut.

Fick först till svar att det var "reservation mot felskrivning" men kontrade med lite citat från vår allas lagbok och sen var det inga som helst problem.

Säljaren ringde och uppdaterade oss lite till och från med delar som trillade in och vi pratade lite om kompensation för saker som inte gick att montera.

Säljaren ringde när alla delar var inne och vi bokade tid.
Jag frågade om lånebil och det skulle inte vara några problem. De hade en Nissan Almera som vi kunde låna. Sa att det var lite i minsta laget då vi köpte passaten för storleken, men att det var ok.

Åkte dit lämnade bilen, säljaren var inte där men servicekillen var hur trevlig som helst.
Han var upptagen så hon i kassan sa att vi kunde ta lite kaffe och vänta några minuter så kommer han.
Efter ca 5 minuter kom han och tog vår nyckel och sa att säljaren hade fixat en Merca som vi skulle låna ist. 2008 C180 automatare. Mycket härlig bil förresten.


Sa att vi måste ha vår bil inom en vecka för vi skulle på semester i Östersund och annars ville vi ha klartecken att ta mercan. Inga problem. Är den inte klar så ta lånebilen var svaret.


Efter 4-5 dagar så var den klar och vi hämtade den antagligen på en Söndag eller på en Lördag kväll som säljaren ändå var där då det passade oss bättre.

Nu hade vi ett annat problem för ett tag sedan och mailade säljaren och frågade om vi kunde komma in. Denna gången var de AC pumpen som lät illa.

"Kom in så ska vi titta på det" var svaret.

Alltså, har bara bra att säga om dem. Fortsätter det såhär bra så kommer jag nog köpa nästa bil av dem med.


1 853 Inlägg
5 juli 2010
#28
Alltså är man rädd om sin bil och lämnar i den på service så är man på plats. Och är det prov körning på G osv så ser man f*n till att själv sitta med i bilen... "Simple as that"

/mvh soyd

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
6 juli 2010
#29
soyd skrev:
Alltså är man rädd om sin bil och lämnar i den på service så är man på plats. Och är det prov körning på G osv så ser man f*n till att själv sitta med i bilen... "Simple as that"

/mvh soyd

Trodde du ja! Finns ett speciellt rum du får hålla till i, med kaffe, soffa och TV, under övervakning av personalen i kundmottagningen smile
Det finns inget som säger att du ska få vara med nere på golvet och springa runt. Jag skickar oftast iväg kunderna ur verkstan så kommer jag upp med nyckeln när det är klart sen smile
Vill de inte ha bilen provkörd så slipper dom, ansvaret för att arbetet är kontrollerat och allt fungerar som det ska ligger inte hos mig då smile

Iofs har de flesta bättre saker att hitta på än att stå och titta på en mekaniker i några timmar utan åker hem, större delen av de som inte åker hem brukar gå ut i bilhallen eller frivilligt sätta sig och vänta uppe i kundmottagningen smile

Arbetet blir inte det minsta bättre gjort för att mekanikern jobbar med "ryggsäck" och provkör gör man inte för att roa sig/med avsikt förstöra kundens bil utan för att vara säker på att allt fungerar som det ska och kunden ska få ett problemfritt ägande!

MVH Hampus


Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
6 juli 2010
#30
bumpe skrev:
soyd skrev:
Alltså är man rädd om sin bil och lämnar i den på service så är man på plats. Och är det prov körning på G osv så ser man f*n till att själv sitta med i bilen... "Simple as that"

/mvh soyd

Trodde du ja! Finns ett speciellt rum du får hålla till i, med kaffe, soffa och TV, under övervakning av personalen i kundmottagningen smile
Det finns inget som säger att du ska få vara med nere på golvet och springa runt. Jag skickar oftast iväg kunderna ur verkstan så kommer jag upp med nyckeln när det är klart sen smile
Vill de inte ha bilen provkörd så slipper dom, ansvaret för att arbetet är kontrollerat och allt fungerar som det ska ligger inte hos mig då smile

Iofs har de flesta bättre saker att hitta på än att stå och titta på en mekaniker i några timmar utan åker hem, större delen av de som inte åker hem brukar gå ut i bilhallen eller frivilligt sätta sig och vänta uppe i kundmottagningen smile

Arbetet blir inte det minsta bättre gjort för att mekanikern jobbar med "ryggsäck" och provkör gör man inte för att roa sig/med avsikt förstöra kundens bil utan för att vara säker på att allt fungerar som det ska och kunden ska få ett problemfritt ägande!

MVH Hampus

Dock finns det väldigt många "yngre" mekaniker som ofta vill "testa" lite så fort det står, M, RS, R, T5, AMG osv osv på bilarna, vilket oftast slutar med en felaktigt körd bil.

Sen om man är pedantisk som mig blir det också jobbigt när väldigt många mekaniker inte tvättar händer och har sätesskydd när dom ska provköra, koppar pasta och spillolja är svårt att få bort från klädsel och biega skinnrattar.


Jag är alltid nervös när jag lämnar in mina bilar, men jag upplyser alltid kundmottagaren om att jag är väldigt rädd om min bil och ber dem att ha översikt med det.

Men nu till topicen, Hedin är ett företag som jag aldrig kommer beblanda mig med efter allt jag hört.

Forummoderator
26 325 Inlägg
6 juli 2010
#31
sir_daniel skrev:
Sarge skrev:
Jag hade min räser-Sprinter inlämnad på Hedin Bil i Göteborg när jag hade kört sönder avlastningsventilen och lite annat. Hur bra som helst, de bjöd på kaffe och kaka i personalrummet medan vi väntade och själva reparationen gick rätt snabbt och smidigt också. Inte ens när arbetsordern från vår markverkstad i Enköping krånglade var det sura miner.

Sen om det hela hade att göra med att jag stod i uniform, skottsäker väst och pistol 88 och faktiskt behövde ha tillbaka mitt åbäke så fort som möjligt, det låter jag vara osagt wink

visst är det underbart när man kommer i uniform under arbetstid eller påväg från/till jobbet och ska ha saker eller få saker gjorda, allt blir mycket smidigare och går snabbt smile

..det fungerar inte när man har brevbäraruniform på sig i alla fall tongue
Ursäkta off topic tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

260 Inlägg
6 juli 2010
#32
Bra än så länge...


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
8 juli 2010
#33
Turbomatte skrev:
Dock finns det väldigt många "yngre" mekaniker som ofta vill "testa" lite så fort det står, M, RS, R, T5, AMG osv osv på bilarna, vilket oftast slutar med en felaktigt körd bil.

Sen om man är pedantisk som mig blir det också jobbigt när väldigt många mekaniker inte tvättar händer och har sätesskydd när dom ska provköra, koppar pasta och spillolja är svårt att få bort från klädsel och biega skinnrattar.


Jag är alltid nervös när jag lämnar in mina bilar, men jag upplyser alltid kundmottagaren om att jag är väldigt rädd om min bil och ber dem att ha översikt med det.

Men nu till topicen, Hedin är ett företag som jag aldrig kommer beblanda mig med efter allt jag hört.

Jag får räknas som en yngre förmåga och i min mening så ingår det i en provkörning att även belasta bilen under en viss sträcka. Naturligtvis går det många gånger inte att ge fullt på ett säkert sätt med rena prestandabilar men normalstarka bilar brukar jag sträcka ut med en kortare sträcka... I en normal provkörning ingår för mig även bromstest, brukar ta en vända på våran ganska ojämna baksida, testa P-broms, spolning/torkare, diverse reglage. Händer även att jag går en sväng och kllar över lampor osv även om jag bara ska byta bromsar smile
Men visst, naturligtvis är det frestande att leka lite men det är trots allt något som kunden betalar för, det är kanske hans/hennes ögonsten och det känns allmänt dåligt att använda en bil så utan tillåtelse sad

Ser i princip aldrig någon mygla med stolsskydd så länge bilen är renare än mekanikern... Dock så är inteb stolsskyddet med i många arbetsbilar som är så skitiga att risken är stor att stolsskyddet blir smutsigt på "insidan" och plötsligt gör allt värre sad
Brukar ofta köra t.ex husbilar i bara strumporna då man oftast inte har skor inomhus!

MVH Hampus


Avstängd
1 Inlägg
16 januari 2014
#34
Jag har inte blivit blåst. Hedin bil på Östermalm har bara struntat i vad jag har sagt.

Jag lämnade in min SAAB 9/3 efter att ha meddelat Hedin bil om att vänster hjullager fram behöver bytas.
Hedin bil frågar om felsökning behöver göras och om jag är säker på att det är vänster hjullager fram.
Jag svarar att jag är helt säker på att det är vänster hjullager fram.

6 h senare 847,63 kr i kontroll felsökning missljud framvagn. IDIOTER. helt jävla superinkompetenta.
De har dessutom ringt och kollat, osäkra på på om det är vänster hjullager fram. Min hamster hade kunnat konstatera det.

Sen fick jag prata med chefen och han stod på sig med att det minsann inte går att ändra på för när man lämnar in bilen skriver man på en order om vad som ska göras. Den ordern berättade jag muntligt att det inte behövde göras.
Naturligtvis gaddar ju idioterna ihop sig och massa tjafs blir till ingen nytta.

HAR DU EN GAMMAL BIL ANVÄND EKONOMEN ISTÄLLET ELLER EN SERIÖS SERVICEVERKSTAD SOM INTE BARA SKITER I VAD DU SÄGER

SÄRSKILDA HÄLSNINGAR TILL HEDIN BIL ÖSTERMALM

130 Inlägg
16 januari 2014
#35
Sorken85 skrev:
Jag har inte blivit blåst. Hedin bil på Östermalm har bara struntat i vad jag har sagt.

Jag lämnade in min SAAB 9/3 efter att ha meddelat Hedin bil om att vänster hjullager fram behöver bytas.
Hedin bil frågar om felsökning behöver göras och om jag är säker på att det är vänster hjullager fram.
Jag svarar att jag är helt säker på att det är vänster hjullager fram.

6 h senare 847,63 kr i kontroll felsökning missljud framvagn. IDIOTER. helt jävla superinkompetenta.
De har dessutom ringt och kollat, osäkra på på om det är vänster hjullager fram. Min hamster hade kunnat konstatera det.

Sen fick jag prata med chefen och han stod på sig med att det minsann inte går att ändra på för när man lämnar in bilen skriver man på en order om vad som ska göras. Den ordern berättade jag muntligt att det inte behövde göras.
Naturligtvis gaddar ju idioterna ihop sig och massa tjafs blir till ingen nytta.

HAR DU EN GAMMAL BIL ANVÄND EKONOMEN ISTÄLLET ELLER EN SERIÖS SERVICEVERKSTAD SOM INTE BARA SKITER I VAD DU SÄGER

SÄRSKILDA HÄLSNINGAR TILL HEDIN BIL ÖSTERMALM

Varför registerar man ett konto idag för att bumpa en 3år gammal tråd?

Dr. Mörker
211 Inlägg
16 januari 2014
#36
Lordh skrev:
Sorken85 skrev:
Jag har inte blivit blåst. Hedin bil på Östermalm har bara struntat i vad jag har sagt.

Jag lämnade in min SAAB 9/3 efter att ha meddelat Hedin bil om att vänster hjullager fram behöver bytas.
Hedin bil frågar om felsökning behöver göras och om jag är säker på att det är vänster hjullager fram.
Jag svarar att jag är helt säker på att det är vänster hjullager fram.

6 h senare 847,63 kr i kontroll felsökning missljud framvagn. IDIOTER. helt jävla superinkompetenta.
De har dessutom ringt och kollat, osäkra på på om det är vänster hjullager fram. Min hamster hade kunnat konstatera det.

Sen fick jag prata med chefen och han stod på sig med att det minsann inte går att ändra på för när man lämnar in bilen skriver man på en order om vad som ska göras. Den ordern berättade jag muntligt att det inte behövde göras.
Naturligtvis gaddar ju idioterna ihop sig och massa tjafs blir till ingen nytta.

HAR DU EN GAMMAL BIL ANVÄND EKONOMEN ISTÄLLET ELLER EN SERIÖS SERVICEVERKSTAD SOM INTE BARA SKITER I VAD DU SÄGER

SÄRSKILDA HÄLSNINGAR TILL HEDIN BIL ÖSTERMALM

Varför registerar man ett konto idag för att bumpa en 3år gammal tråd?

Hm Ja Hedin Bil AB kanske inte har bättrat sig trotts dessa tre år så dom kanske behöver lite mera ovett smile.


3 722 Inlägg
16 januari 2014
#37
Fina nya bilar, fantasipriser på begagnade bilar.

1 354 Inlägg
16 januari 2014
#38
LordLife skrev:
Ras_J skrev:
LordLife skrev:
I göteborg har jag bara upplevt dom som arroganta, fullkomligt ignorerad när jag skulle köpa bil på 3 av deras anläggningar. Fast det är samma på bilia.

Ja på Volvos bilhallar undrar man ju verkligen om de vill sälja några bilar överhuvudtaget eftersom man nästan får leta ihjäl sig efter en säljare där!
Var faktiskt bl.a. därför det blev ett annat märke den gången... tongue

Köpte min volvo privat hittade ett guldkorn smile  efter 3 månader på blocket tongue
Men När mamma skulle köpa ny bil på bilia så var dom inte så intresserade, den enda som var det var en kille från begagnat, jävligt schysst.
Men det blev en hyundai från svedala, jävlar vad vi blev trevligt bemötta.

Volvo skiter i oss privatpersoner tongue Ni har väl sett hur många företag det är som kör Volvo V70. Där har dom sin marknad numera tongue

1 Inlägg
27 januari 2014
#39
Lordh skrev:
Varför registerar man ett konto idag för att bumpa en 3år gammal tråd?

Därför att de inte har förbättrat sig...

Känner "sorken85" väl och min sambo har servat förra tjänstebilen (Opel Insignia) där, tyvärr...

Kan också dela med mig av ett par historier som är en kombination av en av de mest okunniga bilverkstäderna jag stött på och en från början dålig bil.

Opeln (2 år gammal) fick åka in till verkstaden 7 gånger på ett års tid.

För att sammanfatta några av besöken (förutom att de inte blir klara i tid, har reservdelar i lager eller är trevliga).

Besök 4. Hjullager dvs sånt som går på en bil som är två år gammal och gått 10'000 mil. De får byta lite delar runt omkring. Efter besöket ca 50 mil senare jammar belägget där de varit och skruvat med stor rökutveckling, bärgare och första semesterdagarna förstörda --> besök 5. Just det glömde nämna att hjulet började vingla direkt efter besök 5 (<10 mil) eftersom hjulmuttrarna inte var åtskruvade.

Besök 6. Service lampan tänds så bilen lämnas in på service, Hedin bil utför en normalserivce, men samma eftermiddag som vi fått tillbaka bilen tänds lampan igen. Visar sig att det är ett av glödstiften som ger en felkod och därför behöver bytas. Eftersom de inte har delar hemma får en ny tid bokas --> Besök 7.

Visst är det så att rent slumpmässigt har belägget fastnat och det har inget med att de varit där att rotat. På samma vis drog de kanske visst hjulmuttrarna med rätt moment. Känns dock som att det är mycket "otur" och aldrig deras eget fel!

Vad det gäller besök 6 så passade mätarställningen inte med något serviceintervall. Så min gissning är att de inte läste av felkoderna ordentligt, utan endast bytte olja och nollade. Hedin bil hävdade självklart att glödstiftet måste ha pajat samma eftermiddag som bilen lämnade verkstaden. Återigen alltså en förträfflig otur och tillfällighet...

Lämna bilen till en någon annan, för mer oärlig och oseriös verkstad har iaf jag inte träffat på....


Forummoderator
10 576 Inlägg
27 januari 2014
#40
Sorken85 skrev:
Jag har inte blivit blåst. Hedin bil på Östermalm har bara struntat i vad jag har sagt.

Jag lämnade in min SAAB 9/3 efter att ha meddelat Hedin bil om att vänster hjullager fram behöver bytas.
Hedin bil frågar om felsökning behöver göras och om jag är säker på att det är vänster hjullager fram.
Jag svarar att jag är helt säker på att det är vänster hjullager fram.

6 h senare 847,63 kr i kontroll felsökning missljud framvagn. IDIOTER. helt jävla superinkompetenta.
De har dessutom ringt och kollat, osäkra på på om det är vänster hjullager fram. Min hamster hade kunnat konstatera det.

Sen fick jag prata med chefen och han stod på sig med att det minsann inte går att ändra på för när man lämnar in bilen skriver man på en order om vad som ska göras. Den ordern berättade jag muntligt att det inte behövde göras.
Naturligtvis gaddar ju idioterna ihop sig och massa tjafs blir till ingen nytta.

HAR DU EN GAMMAL BIL ANVÄND EKONOMEN ISTÄLLET ELLER EN SERIÖS SERVICEVERKSTAD SOM INTE BARA SKITER I VAD DU SÄGER

SÄRSKILDA HÄLSNINGAR TILL HEDIN BIL ÖSTERMALM

Du skiter ju uppenbarligen i saker du med, garagets regler tex. Ut med huvudet före.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök