3702
Sök

Bepansrade/Skottsäkra bilar - vanligt eller?

Byggare Behm
562 Inlägg
11 maj 2010
sk8ville skrev:
Jag visste faktist inte det att BMW byggde sånna bilar om man beställde det från fabriken. Man lär sig något nytt varje dag!

Jodå, deras gamla flaggskepp var ju BMW 750i AL , ska enligt uppgift gått att beställa med eldkastare i fronten istället för dimmljus.  Främst för att inte bli blockerade i kravaller.
Rätt tufft och säkert effektivt men nog bara använd som absolut sista utväg då det måste skadat bilen också.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

Cupra_
11 maj 2010
_Jonex_ skrev:
sk8ville skrev:
Jag visste faktist inte det att BMW byggde sånna bilar om man beställde det från fabriken. Man lär sig något nytt varje dag!

Jodå, deras gamla flaggskepp var ju BMW 750i AL , ska enligt uppgift gått att beställa med eldkastare i fronten istället för dimmljus.  Främst för att inte bli blockerade i kravaller.
Rätt tufft och säkert effektivt men nog bara använd som absolut sista utväg då det måste skadat bilen också.

Hade iof varit najs att ha som larm fast runt under hela bilen o inte bara i fronten smile En "Burst" på 1-2 sekunder bara smile

4 506 Inlägg
11 maj 2010
linuslinje skrev:
Nilsson gör rätt feta bepansrade bilar av ex Volvo.

http://www.nilsson.se/sv/bilarna/nilsso … everblick/

Attans att du han före då..
Jag blev så nyfiken så jag drog iväg ett mail till dem, men det är väll förmodligen info som dom ej får/vill släppa.

Edit:
Svaret från Nilsson: Vi har ej sådana uppgifter att lämna.

Det var som jag trodde tongue
Senast redigerat av _Wallis_ (12 maj 2010)

Kan du andas kan du dö.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
11 maj 2010
_Jonex_ skrev:
sk8ville skrev:

Finns mycket lustigt att köpa till 750 bilarna.

Förutom diverse vinkylar med tillhörande champagne glas. osv finns även original pistolfack som monteras i taket för baksätet att beställa till dessa bilar. Helt original från fabrik.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Sök