3813
Sök

Regbesiktning pga btr och öppen dump?

20 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
#21
fredriq skrev:
850_T5R skrev:
fredriq skrev:
Är det bränsletrycksregulator som avses med BTR?
Isåfall har ju bilen det redan original men du kanske har monterat någon blåeloxerad modell med fejk-stålomspunna slangar på ett icke fackmannamässigt sätt som stack i konstapels ögon?

Att ha öppen dumpventil på en bil med luftmägdsmätare ökar bränsleförbrukningen eftersom redan uppmätt luft evakueras och motorstyrningen kompenserar för detta med mera bränsle.

Det finns ju även lag om att vevhusventilationen måste vara sluten, det är den ju inte längre när man släpper ut insugsluft eftersom vevhusventilationen är kopplad till insuget...

japp, bränsletrycksregulator!
för visso är den eftermonterad, men allt är gjort enligt konstens alla regler. va grejen att juh mer jag laddar ju mer soppa ger den på, va d som konstapeln klagade på!

Oj, kunde han se skillnad på en linjär och en progressiv regulator så lätt?

jaa, det va likt att han kunde d..


Olika
907 Inlägg
12 maj 2010
#22
850_T5R skrev:
fredriq skrev:
850_T5R skrev:

japp, bränsletrycksregulator!
för visso är den eftermonterad, men allt är gjort enligt konstens alla regler. va grejen att juh mer jag laddar ju mer soppa ger den på, va d som konstapeln klagade på!

Oj, kunde han se skillnad på en linjär och en progressiv regulator så lätt?

jaa, det va likt att han kunde d..

Jag var inne och kollade på dina bilder, tycker du verkligen att dumpen och bränsletrycksregulatorn är fackmannamässigt installerade? Det är väl det första man ser när man öppnar huven, inte konstigt om det sticker i konstapels ögon...

Bilen har ju en del saker som drar blickar till sig på utsidan oxå, en polisman väljer förmodligen hellre att vinka in din 850 är en 850 som är i originalutförande...

Mvh
Fredrik

20 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
#23
fredriq skrev:
850_T5R skrev:
fredriq skrev:

Oj, kunde han se skillnad på en linjär och en progressiv regulator så lätt?

jaa, det va likt att han kunde d..

Jag var inne och kollade på dina bilder, tycker du verkligen att dumpen och bränsletrycksregulatorn är fackmannamässigt installerade? Det är väl det första man ser när man öppnar huven, inte konstigt om det sticker i konstapels ögon...

Bilen har ju en del saker som drar blickar till sig på utsidan oxå, en polisman väljer förmodligen hellre att vinka in din 850 är en 850 som är i originalutförande...

btr:en sitter fast och alla slangar är 100% täta. sen vet inte jag vart man kan sätta den annars? är juh inte direkt gott om plats under huven på en 850.
så mycke gjort utvändigt är det ju inte, fälgar å andra strålkastare. är inte så värst råstylad som många andra bilar.

men men, får väll återställa hela bilen så att den blir orginal så man slipper farbror blå i framtiden.


Handledare
1 481 Inlägg
13 maj 2010
#24
Det har inget med hur btr:en är monterad. Det har att göra med ATT du har en ställbar btr. Det är inte tillåtet. Det är inte orginalutförande.



Sök