2504
Sök

Mitsubishi Colt lackskadad , Garanti???!

53 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
för de priset bör jag kunna få hela bilen omlackad, vi pratar om 2 kvadratdecimeter samanlagt. Tror inte de behöver lacka om hela sidan på bilen nej....

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … action=new
Senast redigerat av Polon (18 maj 2010)

446 Inlägg
18 maj 2010
det beror helt på dina krav.. vill du inte att det ska synas att bilen är rostlagad å omlackad så blir det betydligt mer än två kvadratdecimeter tongue

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
19 maj 2010
Polon skrev:
14000?
Ja de låter ju inte speciellt rimligt. någon som har en aning?

Tänkte det samma när jag såg prisförslaget, fast du får tro vad du vill. Om det ej låter rimligt dina problem

2 271 Inlägg
19 maj 2010
Som jämnförelse, Volvo lackade om farsgubbens C70 (ena sidan) för den otroligt
billiga summan av 11.000kr!tongue Helt sjukt!

446 Inlägg
19 maj 2010
folk tycker alltid att en omlackering av t.ex. ena sidan är för dyr, men ingen verkar förstå vilken tid det tar att göra tongue prova så får ni se!

53 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
Ja de stämmer säkert då, jag kan inget om det. Jag fick bilen ordentligt tvättad idag och upptäckte även att det är ordentligt blästrat på nederdelarna av alla fyra dörrar. Alltså behöver alla dörrar lackas om ca två dm upp på varja dörr sett nedifrån sammat att alt nedanför måsta lackas om. Alltså hela trösklarna på sidorna och under.
Mitsubishi har efter mycket tjat gått med på att lacka om vänstar bakdörr pga av att den lackskadan berode på att framdörren satt för långt in och inte skyddade bakåt. Men det är också det enda de tänker betala, resten måste jag pynta för själv då de inte går på vagnskadeförsäkringen.
Vad ska man ta sig till egentligen? Kommer ju kosta en månadslön. Här köper man en så ny bil med nybilsgarantier för att vara helt lugn över att inga merkostnader kan dyka upp. Så får man detta i ansiktet.
Vad ska man göra, vågar man någon göra ett svartjobb?

Och varför ska det vara så att kunden själv måste uppsöka en försäljare och få på stänkskydd. Tänk om försäljaren bara sagt till mig att du måste ha stänkskydd för annars håller inte bilen i två år! Då hade ja lagt 500 kronor på detta och inte 15000:-
Thailand lär ju få vänta några år iallfall

Sök